Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گروه طالبان با محکوم کردن حمله به نمازگزاران در ننگرهار گفت: این حمله توسط داعش صورت گرفته که از حامیان داخلی و خارجی برخوردار است، این پدیده عربی بوده و برای ایجاد فتنه به افغانستان آورده شده است. تاریخ انتشار: 14:13 - 28 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۱۷۹

به گزارش خبرگزاری میزان، طالبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله روز جمعه به نمازگزاران در شهرستان «هسکه مینه» ولایت «ننگرهار» داعش را مسئول این حمله دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌ها در این انفجارها سقف مسجد روستا فرو ریخت و 72 نمازگزار نیز کشته شدند.

طالبان افزود که داعش توسط گروه‌های مشخص خارجی و داخلی و برای دنبال کردن اهداف خاص به افغانستان آورده شده، پرورش داده شده و تامین می‌شود تا با گرم کردن آتش جنگ و کشتار آمریکا بهانه‌ای برای تداوم اِشغال پیدا کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده که داعش پدیده‌ای افغانستانی نیست و بسیار دورتر از خاک افغانستان در کشورهای عربی ظهور کرد و نیروهای خارجی و حکومت وحدت ملی این "فتنه" را به این کشور آوردند.

طالبان ادامه داد که داعش گروهی "خونخوار" است که با حمایت و همکاری نیروهای خارجی و شورای امنیت ملی افغانستان به این کشور منتقل شده، از اینرو طالبان به عنوان وظیفه خود برای محو این گروه تلاش می‌کند.

بیانیه با اشاره به نجات داعش از محاصره طالبان توسط بالگردهای دولتی افغانستان نیز می‌افزاید که مقامات دولت بویژه «فضل هادی مسلمیار» رئیس سنا با داعش کمک و همکاری می‌کند و برای آن‌ها سلاح می‌رساند.

گفتنی است که سال گذشته طالبان عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی شمال افغانستان از وجود داعش آغاز کرد که در نتیجه آن ده‌ها داعشی کشته و شمار بسیاری از آنها نیز به اسارت طالبان درآمدند اما «مولوی حبیب‌الرحمان» سرکرده داعش همراه با 200 نفر از جنگجویان خود که در محاصره طالبان قرار داشت به دولت افغانستان تسلیم شد.

در نتیجه نیز بالگردهای دولتی نیز به کمک این گروه تروریستی شتافته و جنگجویان داعشی را از محاصره طالبان نجات دادند و به مهانخانه ریاست امنیت ملی در جوزجان منتقل کردند.

با این وجود و پس از گذشت بیش از یک سال از این موضوع، جنگجویان گروه تروریستی داعش همچنان در بازداشت ریاست امنیت ملی افغانستان بسر می‌برند و برای محاکمه به نهادهای قضایی این کشور تحویل نشده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ریاست امنیت ملی افغانستان محاکمه نهادهای قضایی تحویل جنگجویان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان،‌ به شهروندان 6 کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن 5 ساله ارائه می شود.

به گزارش عصرایران، سایت شبکه العربیه نوشت: براساس این طرح، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ در اولین درخواست، ویزای 5 ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی،‌ قطر،‌ بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن ، معاف هستند.

این نشانه ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می توانند به 28 کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند