Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:40:16 GMT

ناگفته‌های مواد غذایی از تصور تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۸۴۰۷

ناگفته‌های مواد غذایی از تصور تا واقعیت

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: با رویکرد معرفی گیاهان دارویی، کارگاه ناگفته‌های مواد غذایی از تصور تا واقعیت در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی برگزار شد.

حسین راغ آرا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری کارگاه ناگفته‌های مواد غذایی از تصور تا واقعیت با رویکرد معرفی گیاهان دارویی به عنوان غذا و دارو، اظهار کرد: برگزاری این گونه کارگاه‌ها از اهداف اصلی مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اهمیت تغذیه سالم از دیرباز مورد توجه دانشمندان بوده است، بیان کرد: اصلاح تغذیه، ضرورت زندگی امروز است چرا که از نظر بعد جسمی، بعد روحی روانی و بعد اقتصادی جامعه و خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در ایران یکی از مسائل مهم در زمینه سلامتی، تغذیه ناسالم به ویژه در کودکان است، تصریح کرد: متاسفانه با ورود محصولات مختلف مضر از جمله مواد غذایی تراریخته، مواد نگهدارنده، انواع رنگ‌ها و اسانس‌ها و تقلبات و آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی بیماری‌های ناشی از مواد غذایی در حال افزایش است که با آگاهی افراد جامعه نسبت به محصولات غذایی ناسالم و مضرات ناشی از آن‌ها بیماری‌های مرتبط با مواد غذایی کاهش پیدا خواهد کرد.

راغ آرا با بیان اینکه برای کاهش مضرات  مواد غذایی ناسالم چندین راهکار وجود دارد، یادآور شد: افراد باید حتما برچسب مواد غذایی را از نظر نوع و میزان ترکیبات مورد بررسی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با مصرف گیاهان دارویی مختلف از جمله زردچوبه، آویشن، چای سبز، گل قاصدک و ... و همچنین مصرف میوه‌های فاقد سموم مانند زرشک، انار و سیر از تجمع سم در کبد جلوگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گياهان دارويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از ۳۰۰ گیاه، دارو ساخته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال 1360 در کشور آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعتی است که تولید دانش مستقیماً به تولید محصول در آن می‌انجامد با این وجود، بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است و 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2000 فرآورده سنتی داریم. 

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: امیدوارم در سال 1403 ثبات بیشتری در بازار ارزش‌آفرین داروهای گیاهی و طب سنتی که اسناد بالادستی هم بر استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید دارند، داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • (تصویر) جدال هولناک زن ۶۰ ساله و خرس در پیرانشهر
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان