Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری روز چهارشنبه یکم آبان ماه با معرفی برگزیدگان و افتتاح نمایشگاهی با نمایش حدود ۱۵۰ اثر منتخب در بخش های پوستر، تصویرسازی، نقاشی و عکس کار خود را آغاز می کند.

در این رویداد که به دبیری هنری علی وزیریان برگزار می شود، از پرویز اقبالی تصویرگر و طراح باسابقه کشورمان تجلیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز اقبالی متولد ۱۲ دی ماه ۱۳۴۰ و دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد است.

همکاری با ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان از سال ۶۰ تاکنون، تصویرسازی مجلات فرهنگی و هنری از سال ۶۴ تاکنون، عضویت در هیات علمی دانشگاه شاهد، عضویت در هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد از سال ۷۹ تاکنون، شرکت در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی، دریافت نشان عالی هنرهای تجسمی در یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، تقدیر شده در جشنواره ربع قرن دفاع مقدس به دلیل تصویرسازی کتاب پی نما، تصویرگری کتاب مصور «عاشورا»، تقدیر شده در همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی و نگارش مقالات تخصصی متعدد در حوزه تصویرسازی از دیگر افتخارات کارنامه حرفه ای این هنرمند است.

اجرای آیین معرفی برگزیدگان دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی را رسالت بوذری برعهده خواهد داشت. این مراسم از ساعت ۱۸ یکم آبان ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

همچنین نمایشگاه آثار منتخب نیز تا ۱۴ آبان ماه در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری های شماره یک و دو خانه عکاسان حوزه هنری میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار می شود.

کد خبر 4751289

منبع: مهر

کلیدواژه: سوگواره هنر عاشورایی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری علی وزیریان عاشورا تئاتر ایران اربعین 98 فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر اربعین حسینی سینمای مستند فیلم کوتاه تئاتر شهر بازیگر تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوشنویسی شبکه سه سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری، ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از بانوان هنرمند خراسان شمالی که در سالن سوره حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مؤثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری، این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های بانوان توانمند استان مصداق جمله «آنهایی که رفتند کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند کاری زینبی کردند» است.

وی عبور انقلاب از توطئه‌های بی‌شمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روزهای سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: زیبایی کار نویسندگان و تصویرسازان در خواندنی‌تر کردن سیره زندگی شهدا بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد تا از مهجور ماندن یاد شهدا جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضا نوری نویسندگان و هنرمندان خراسان شمالی را به ورود در حوزه عفاف و حجاب، جبهه مقاومت و مباحث مربوط به جمعیت فراخواند و خاطر نشان کرد: نویسندگان می‌توانند با قلم فرسایی در این حوزه‌ها و خلق آثاری خواندنی در ترویج فرهنگ صحیح نقشی حیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب «دا» یادآور شد: این کتاب روایتی جامع و کامل دارد و بیانگر زندگی خانوادگی، سقوط خرمشهر، مقاومت مردم و راوی اتفاقات و رویدادهای اشغال خرمشهر است. امروزه بسیار نیازمند این قبیل کتاب‌ها هستیم که بتوانیم فرهنگ جنگ و شهادت را نشر و به نسل بعد انتقال دهیم.

در این نشست ضمن معرفی هنرمندان تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان، نمونه‌ای از آثار آنها برای حضار نمایش داده شد. در ادامه نویسندگانی چون عفت نیستانی، مرضیه آق قلعه، عاطفه حسن پور، مائده گوهری و زهرا علیپور حضار را به شنیدن قسمت‌هایی از کتاب‌هایی که خود نگارش کرده بودند، مهمان کردند.

کد خبر 6080309

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم
  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس