Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@22:08:38 GMT

مقدار افزایش حقوق و عیدی سال ۹۹ چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۸۶۶۹

مقدار افزایش حقوق و عیدی سال ۹۹ چقدر است؟

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فارس،‌‌ سازمان برنامه و بودجه طبق روال هر ساله پیش از ارائه لایحه بودجه سنواتی ضوابط مالی ناظر بر تنظیم لوایح را تهیه و تدوین می‌کند. این ضوابط مبنایی برای تهیه لایحه و ارقام مالی بودجه است.

بر اساس ضوابط مالی ناظر بر تنظیم لایحه بودجه سال 99 و پیش بینی 1400، میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته افزایش حقوق کارکنان دولت باید به تصویب هیات وزیران برسد و پس از آن احتمال تغییر میزان آن در مجلس نیز وجود دارد.

در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه افزایش 15 درصدی برای حقوق کارکنان دولت مد نظر قرار داده است. پیش از این محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تحلیلی از نرخ تورم و احتمال کاهش آن در پایان سال جاری میزان افزایش حقوق را 15 درصد اعلام کرده بود.

همچنین افزایش حقوق مشمولان قانون کار نیز باید بر اساس قانون کار در شورای عالی کار به صورت سه‌جانبه میان شرکای اجتماعی نهایی و تصویب شود. با این وجود در ضوابط مذکور برای این قشر نیز 15 درصد تعیین شده است.

طبق بندهای دیگر این ضوابط مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) در بودجه سال 1399 یک میلیون و 200 هزار تومان پیش بینی شده که این مبلغ نیز به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

افزایش حقوق کارکنان دولت تاثیر مستقیم روی هزینه‌های و ارقام عمومی بودجه دارد، با توجه به کمبود منابع درآمدی احتمال تغییر آن در دولت ضعیف است. این رقم در حالی تعیین شده  که نرخ تورم نقطه‌ای در شهریور ماه 35 درصد است یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 35 درصد بیشتر از شهریور 97  برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح موسوم به «سیپری» در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص بودجه نظامی کشورهای مختلف، می‌گوید ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده است.   به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ بر اساس این گزارش که بر پایه آمارهای رسمی و دولتی کشورهای مختلف جهان حاصل می‌شود، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های نظامی کرده است. این عدد نسبت به سال ۲۰۲۲ شش دهم درصد افزایش یافته است.    بر اساس اعلام این موسسه، میزانی که ایران برای هزینه‌های دفاعی خرج کرده معادل ۲.۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور بوده است.    در منطقه خارمیانه کشورهای عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه بیش از ایران در سال ۲۰۲۳ برای صنایع نظامی خرج کرده‌اند. عربستان با تخصیص ۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نه تنها در منطقه خاورمیانه در رده نخست قرار دارد که حتی در جهان هم بعد از ایالات متحده آمریکا، چین، روسیه و هند در جایگاه پنجم ایستاده است.    بعد از عربستان این اسرائيل است که با صرف ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم در منطقه خاورمیانه و پانزدهم جهان ایستاده است. ترکیه هم با ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در رده بیست و دوم دنیا قرار دارد و بیش از ایران در امور نظامی هزینه کرده است.    بر اساس نتایج این تحقیق، رتبه ایران در رده‌بندی جهان نسبت به سال ۲۰۲۲ هفت رده بالاتر رفته و از جایگاه ۳۳ به رده ۲۶ رسیده است. سهم ایران در کل هزینه‌های تسلیحاتی در جهان در سال ۲۰۲۳ حدود چهار دهم درصد بوده است. این در حالی‌است که عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه به ترتیب سهمی ۳.۱، ۱.۱ و شش دهم درصدی از کل هزینه‌کرد در صنایع نظامی در سال ۲۰۲۳ جهان داشته‌اند.    این گزارش که هزینه‌ها در صنایع نظامی کشورهای مختلف در تمامی نهادهای مربوطه را مورد بررسی قرار داده می‌گوید سهم هزینه‌های نظامی اختصاص یافته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست‌کم از سال ۲۰۱۹ به بعد رو به افزایش بوده است.   بر این اساس سهم سپاه پاسداران در کل هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد بوده اما این میزان در سال ۲۰۲۳ به ۳۷ درصد افزایش یافته است.    علاوه بر این در سال ۲۰۲۳ هزینه‌های مربوط به خرید هواپیما از شرکت صنعتی هواپیماسازی ایران (هسا) نیز در مدت مشابه ۲۷ درصد افزایش یافته است.    از تولیدات هسا می‌توان به هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) که سپاه آنها را تولید و مورد استفاده قرار می‌دهد اشاره کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه