Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:49:25 GMT

پایان مانور نظامی مشترک چین و استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۸۷۵۸

خبرگزاری رسمی چین امروز (یکشنبه) از پایان مانور مشترک نظامی و تمرینی ۱۰ روزه این کشور با استرالیا در استان جنوبی چین خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این مانور مشترک نظامی با عنوان "پاندا-کانگورو ۲۰۱۹" از ۱۰ اکتبر سال جاری میلادی آغاز شد و روز شنبه پس از ۱۰ روز پایان یافت. این مانور در استان هاینان واقع در جنوب چین برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رزمایش ۱۰ افسر و سرباز از ارتش‌های هر کشور شرکت و بر تقویت مهارت‌های نظامی، روحیه کار مشترک و اراده تمرکز داشتند.

این رزمایش مشترک در بحبوحه کاهش روابط استرالیا و چین در پی دستگیری یک نویسنده استرالیایی متولد چین به اتهام جاسوسی برگزار شد؛ دولت کانبرا نگرانی خود را بابت اقدامات چین در جزایر و آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی ابراز کرده است.

استرالیا سال گذشته میلادی مانع نصب تجهیزات برای شبکه موبایلی جی ۵ توسط شرکت هوآوی شد و علت آن را خطرات امنیتی اعلام کرد و خبرگزاری رویترز نیز در فوریه گزارش کرد که یک بندر اصلی در چین واردات زغال سنگ استرالیا را محدود کرده است.

وزارت دفاع استرالیا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، رزمایش سالانه "پاندارو" با هدف ایجاد ارتباط قوی بین مردم و تفاهم مشترک بین افسران و سربازان طراحی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين استراليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره

منابع عبری‌ از سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به قاهره برای گفت‌وگو با مقامات مصری درباره «عملیات نظامی» در رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به همراه «رونن بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به منظور بررسی حملات احتمالی در رفح، مخفیانه وارد قاهره شدند.

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی می‌گوید مقامات مصری ابراز نگرانی کردند عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح منجر به ورود ده ها هزار فلسطینی آواره به خاک مصر شود که این می‌تواند امنیت مصر را به خطر بیندازد.

مقامات صهیونیست می‌گویند هماهنگی نزدیک نظامی و دیپلماتیک با مصر یکی از شروط اساسی برای اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح است، به ویژه با توجه به قصد اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در مجاورت مرز نوار غزه و مصر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • پیشنهاد مشترک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • پیشنهاد مشترک یک باشگاه قطری به سه بازیکن پرسپولیس
  • پیشنهاد مشترک یک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد