Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:42:50 GMT

تدوین ۱۴ سند ارتقای وضعیت زنان در استان‌های مختلف

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۸۷۸۳

تدوین ۱۴ سند ارتقای وضعیت زنان در استان‌های مختلف

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار در خصوص شاخص های تحقق عدالت جنسیتی گفت: در اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، شاخص های عدالت جنسیتی در هشت محور و صد و نود و شش شاخص با همکاری دستگاههای اجرایی نهایی و به تصویب رسید و برای اجرا به کلیه دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: این شاخص ها دستور العمل اجرایی تمامی نهادها و دستگاههای اجرایی در حوزه زنان و خانواده را مشخص می کند، در همین راستا سندهای ارتقا وضعیت زنان و خانواده بر اساس موافقت نامه ای که در ۳۱ استان تنظیم و به امضای استانداران رسید، مقرر شد در هر استان نقشه راه رسیدن به شاخص های عدالت جنسیتی را بر اساس شرایط خاص آن استان و شهرستان ترسیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا امروز چهارده سند در استان های مختلف تدوین و به تصویب رسیده است، خاطر نشان کرد: جدید ترین سند نیز در استان مازندران به تصویب رسید، این اسناد در شورای برنامه ریزی استان های مختلف به عنوان برنامه آن استان به تصویب رسیده و تمامی دستگاه های اجرایی موظف به حرکت در راستای تحقق اهداف آن هستند.

معاون امور زنان و خانواده در خصوص ارزیابی نحوه اجرای شاخص های عدالت جنسیتی در استان های مختلف بیان کرد: برای بررسی و ارزیابی شاخص های عدالت جنسیتی نشست های مختلفی را با مرکز آمار ایران برگزار کردیم، مرکز آمار ایران ماموریت تدوین شناسنامه برای اجرای صحیح این شاخص ها را بر عهده گرفت، تک تک این شاخص ها با شناسنامه قابل محاسبه خواهند بود، امیدواریم با انجام محاسبه شاخص ها بتوانیم حرکت دستگاه‌ها از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب را بررسی و ارزیابی کنیم.

ابتکار در پایان تصریح کرد: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در استان های مختلف کشور نقطه عطف اجرای لایحه عدالت جنسیتی است، سند ارتقای وضعیت زنان در هر استانی تدوین و به بحث و رای گیری گذاشته می‌شود و در نهایت به تصویب می رسد، پس از این که سند به تصویب رسید به عنوان دستورالعمل خاص آن استان مورد استفاده نهادهای اجرایی قرار می گیرد، دستور کار و برنامه اجرایی هر استان به شکل متفاوتی تنظیم شده اما هدف نهایی تحقق کامل عدالت جنسیتی است.

کد خبر 4751333

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار زنان عدالت جنسیتی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اربعین 98 اربعین حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران نیروی انتظامی هفته ناجا وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه نجف اشرف شورای شهر ناجا محسن هاشمی سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیسی بر نقش مؤثر مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

رئیسی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان 2 راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد 6 درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از 10 هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به دکتر رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار داشت: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، تصریح کرد: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • تأکید رئیسی بر نقش مؤثر مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط
  • تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود