Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه حالا هشت منطقه شهرداری دارد که هرکدام خدمات رسانی به بخشی از جمعیت شهری کرمانشاه را برعهده دارند.

در این بین منطقه شش شهرداری که محدوده بعد از رودخانه قره‌سو تا ابتدای دیزل آباد را شامل می‌شود به جمعیتی بالغ بر 105 هزار نفر خدمات رسانی می کند و محدوده این منطقه، شهرک های شهید محرابی، جانبازان، شهید نجفی، بهداری، دادگستری، ولایت، اتوبوسرانی، معراج، کاشانی، قائم، طالقانی، جلال نجفی و قلعه کهنه را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فرهاد فرهنگیان شهردار این منطقه در نشستی خبری به تشریح خدمات رسانی صورت گرفته در این منطقه شهری کرمانشاه پرداخت.

فرهنگیان با بیان اینکه تنها حدود پنج ماه است کار خود را در سمت شهردار منطقه شش شروع کرده، گفت: از همان ابتدای شروع فعالیتم پنج کمیته کاری در حوزه فضای سبز، عمران، زیباسازی، خدمات شهری و فرهنگی تشکیل دادیم تا بتوان اقدامات در هر حوزه را با سرعت بیشتری پیش برد.

وی در تشریح خدمات صورت گرفته در حوزه آسفالت منطقه گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد معابر و کوچه‌های این منطقه آسفالت شده است.

وی افزود: طی چهار ماه گذشته 5200 تن آسفالت در معابر و کوچه های منطقه ریخته شده که عملا اقدام جهادی محسوب می شود.

فرهنگیان خاطرنشان کرد: برای انجام این حجم آسفالت سه میلیارد تومان اعتبار صرف شده، درحالیکه بودجه کل منطقه 2.8 میلیارد تومان است.

وی افزود: در حال حاضر برای انجام باقی مانده کارهای آسفالت و روکش نیازمند تامین 1700 تن آسفالت هستیم.

شهردار منطقه شش کرمانشاه با بیان اینکه هنوز برخی کوچه های شهرک های معراج و اتوبوسرانی خاکی بوده و آسفالت نشده، دلیل آن را  عدم انجام زیرساختها و به اتمام نرسیدن ساخت و ساز در کوچه‌ها عنوان کرد و افزود: درصورت آسفالت در ماه‌های آینده مجددا برای نصب انشعابات آب و گاز واحدها آسفالت تخریب می‌شود، برای همین آسفالت این کوچه ها منوط به پایان ساخت و ساز در آنها است.

وی در ادامه در تشریح وضعیت فضای سبز منطقه شش گفت: در حال حاضر 14 پارک در منطقه داریم و پانزدهمین پارک منطقه هم با نام "کاه‌گلی" در مساحت 700 مترمربع در حال احداث است.

فرهنگیان تصریح کرد: مجموع فضای سبز منطقه حدود 200 هزار مترمربع است و سرانه فضای سبز در این منطقه 5.2 مترمربع است.

وی از چمن کاری یازده هزار مترمربع از فاز دوم پاک "کاج" در محدوده کمربندی ورودی شهرک دادگستری در یک اقدام جهادی و یک روزه خبر داد و افزود: برای انجام این کار بزرگ نیروهایی از سایر مناطق شهرداری به منطقه شش آمدند و طی یک روز این مساحت از پارک "کاج" چمن کاری شد.

وی افزود: در راستای توسعه فضای سبز منطقه هم احداث یک باغ‌راه 56 متری را در شهرک دادگستری در دست اجرا داریم که در حال حاضر حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه به تشریح خدمات در حوزه جمع آوری زباله منطقه پرداخت و با اشاره به جمع آوری روزانه 75 تا 80 تن زباله در منطقه گفت: جمع آوری این حجم زباله کار دشواری است و نیروهای شهرداری در سه شیفت کاری در این زمینه مشغول کارند.

وی از اجرای پایلوت طرح جمع آوری سنتی زباله در این منطقه خبر داد و افزود: در این طرح که به زودی شروع می‌شود قرار است زباله‌ها به جای تخلیه در مخازن راس ساعت مشخص درب منازل قرار داده شده و توسط نیروهای شهرداری جمع آوری شوند.

شهردار منطقه شش کرمانشاه در ادامه در تشریح اقدامات عمرانی صورت گرفته در این منطقه در چندماه گذشته، گفت: طی این مدت حدود 3340 متر جدول گذاری شده و اقداماتی هم در بحث دفع آبهای سطحی از طریق لوله گذاری و کانال کشی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات بسیار منطقه در بحث آبهای سطحی، گفت: دفع آبهای سطحی و رفع کامل مشکلات منطقه در این زمینه نیازمند تامین اعتبار 5.6 میلیارد تومانی است.

شهردار منطقه شش کرمانشاه در پایان گریزی هم به فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در منطقه داشت و افزود: در حال حاضر یک فرهنگسرا در خیابان طالقانی با حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی افزود: در راستای انجام اقدامات فرهنگی تمثال 12 شهید شاخص منطقه ساخته و در معابر منطقه نصب شده است.

فرهنگیان تصریح کرد: همچنین تابلوی فلزی از چهره و مشخصات 60 شهید منطقه تهیه شده و در بر روی معابری که به نام آنها است نصب شده است.

وی از برگزاری جشن‌های رمضان و جشن ولایت در پارک "شبدیز" خبر داد  وافزود: تلاشمان این است با برگزاری این جشن‌ها و آیین های معنوی بتوانیم فضای بانشاطی در منطقه ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه شهرداری کرمانشاه زباله آبهاي سطحي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها

به گزارش همشهری آنلاین، طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت بنا به دستور شهردار تهران با محوریت مقابله با پدیده زباله گردی و برخورد با مافیا و سرشاخه‌ها عملیاتی شد. سرهنگ سید هادی موسوی با بیان این مطلب گفت: «پیرو این مأموریت کمیسیون عملیات یگان حفاظت تشکیل و وظایف هر منطقه و سازمان بر اساس لوحه تنظیمی به آنها ابلاغ شد. از زمان اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۲۲۵ نفر از عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران در مأموریت های مناطق و سازمان ها حضور داشتند و ۲۰۶ واحد عملیاتی نیز به سطح شهر اعزام شدند.»

او در تشریح بیشتر تاکید کرد: «در مدت اجرای طرح ۵۴ دستگاه خودرو و ۴۶ چرخ دستی که به جمع آوری و انتقال پسماند به شکل غیر مجاز اقدام می‌کردند ،توقیف شد. آمارها نشان می‌دهد تا به امروز بیش از ۲۰۰ تن پسماند از زباله‌گردهای غیر مجاز شهر تهران جمع آوری شده است.»

کد خبر 845221 منبع: ایسنا برچسب‌ها زباله شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها