Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، آیین تودیع مدیرکل دفتر ماشین سازی و تجهیزات و معارفه رییس مرکز ساخت داخل ، ماشین سازی وتجهیزات صبح امروز با حضور سرپرست معاونت امور صنایع، مدیران کل دفاتر تخصصی معاونت امور صنایع، برگزار شد.

براساس حکم رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت «سید محمد مهدی هادوی» به سمت رییس مرکز ساخت داخل و ماشین سازی و تجهیزات منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق نیارکی در این مراسم با اشاره به ضرورت توسعه و تعمیق ساخت داخل تصریح کرد:به دلیل اهمیت و سهمی که توسعه ساخت داخل در اشتغالزایی وصرفه جویی ارزی می تواند نصیب کشور کند، این بخش به مرکز ساخت داخل ارتقا یافته است.

او در ادامه با اشاره به اجرای قانون حداکثر توان تولید داخل و حمایت از کالاهای ایرانی گفت:اگر این قانون بطور اثربخشی پیاده سازی شود. ساخت داخل معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا می کند و تجمیع تقاضا اتفاق می‌افتد و براساس تجمیع تقاضا، توجیه فنی و اقتصادی برای بسیاری از رشته ها برای ساخت داخل ایجاد می شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:اجرای این قانون طبق ابلاغیه وزیرصنعت به این مرکز تفویض شده است و به نظر می رسد در شرایط کنونی بسیاری از کالاها علی الخصوص درحوزه ماشین سازی وتجهیزات توجیه ساخت داخل دارند.

صادقی نیارکی صنعت ماشین سازی را هویت یک کشور و پیشران توسعه صنعتی عنوان کرد و گفت:در بخشی از صنایع ماشین سازی و تجهیزات به روز آمدی ، بروزرسانی، بازسازی و نوسازی را نیازمند هستیم.

اوبا اشاره به اینکه تولیدماشین آلات و تجهیزات هویت یک کشور است، گفت:یکی از مباحثی که در معاونت امور صنایع پی گیری می کنیم، «زنجیره ارزش کارخانه سازی » مشابه شرکت احداث صنعت است که در گذشته ایجاد شده بود.

سرپرست معاونت امور صنایع بیان کرد:ما باید چند شرکت کنسرسیومی در حوزه زنجیره ارزش کارخانه سازی داشته باشیم که آنها بتوانند، زنجیره ساخت تجهیزات و ماشین سازی را به صورت هم افزا دنبال کرده و زنجیره کارخانه سازی را با تکمیل کلیه فرآیندها کامل کنند.

وی تاکید کرد:زنجیره ارزش کارخانه سازی یکی از مباحثی است که باید مرکزساخت داخل ، ماشین سازی وتجهیزات به آن توجه بیشتری کند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ایران جزوه رتبه های نخست فارغ التحصیلان رشته فنی و مهندسی در دنیا است. لذا مزیت در طراحی و مهندسی به وسیله فارغ التحصیلان پتانسیلی برای این حوزه محسوب می شود.

صادقی نیارکی با تقدیر از زحمات و تلاش های، شیروی مدیرکل سابق دفترماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت ، اشاره ای به دستاوردهای دوران مدیریتی وی داشت.

 

گفتنی است سیدمحمد مهدی هادوی که سابقه طولانی در حوزه ساخت داخل و مدیریت بخش‌های صنعتی را در کارنامه دارد ، طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رییس مرکز ساخت داخل و ماشین سازی و تجهیزات منصوب شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دلار سرمایه گذاری صنعت واردات وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود

احمد محمدی‌راستی گفت: برای تحقق شعار امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردمی" برنامه‌ریزی و تکالیفی را تعیین کرده‌ایم که یکی از برنامه‌های پیش‌رو احداث شهرک صنفی کارگاهی در اراضی خروجی شهر رزن به سمت قزوین به وسعت ۵.۵ هکتار است.

او گفت: جلسات این برنامه با مالکان که عمدتاً خُرد هستند، انجام شده و اگر همت کنیم و حمایت داشته باشیم این شهرک را ایجاد و فعال خواهیم کرد و مشاغل و تولیدی‌های خرد را به این مرکز هدایت می‌کنیم.

محمدی‌راستی با بیان اینکه توافقات لازم انجام شد و در حال تهیه نقشه تفکیکی هستیم و ظرف یک ماه آینده اقدامات اجرایی آن را عملیاتی خواهیم کرد، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان براساس ارتباطات اجتماعی و مشاوره و استعلام‌های انجام شده آماده همکاری برای در اختیار گرفتن زمین‌های کوچک مقیاس در این شهرک هستند.

شهردار رزن در ادامه با اشاره به ماشین‌آلات خریداری شده برای شهرداری رزن گفت: به منظور تکمیل و تجهیز ماشین‌آلات و امکانات لجستیک و خدماتی برای شهرداری رزن در دوره ششم شورا و مدیریت شهری شهرداری تعداد قابل توجهی امکانات و ماشین‌آلات خریداری کردیم که ارزش ریالی فعلی آن افزون بر ۳۵ میلیارد تومان است.

محمدی‌راستی با اشاره به تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات لجستیکی مختلف خریداری شده در دوره ششم شورا برای شهرداری رزن گفت: یک دستگاه لودر سنگین به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه کامیون جفت کمپرسی به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه غلطک هپکو ۱۲۰ تن به ارزش سه میلیارد تومان، یک دستگاه غلطک ۸۰ سانت برای آسفالت ۱۷۰ میلیون تومان، یک دستگاه سیمی تریلر هاپردار به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه سواری دنا برای مدیریت به ارزش ۷۶۰ میلیون تومان و یک دستگاه سیستم موبایل دانه‌بندی ماسه به ارزش پنج میلیارد تومان از جمله ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری برای این شهرداری بوده است.

او گفت: دو دستگاه خودرو هشت تن فورس از دیگر ماشین‌آلات خریداری شده بوده که بر روی یکی از دستگاه‌های فوق تجهیزات جاروب به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و بر روی دستگاه دیگر سیستم آبیار و جدول و خیابان شور و سم‌پاش و کارواش به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نصب شده است.

شهرداری رزن گفت: در کنار آن تجهیزات کارگاه سنگ‌بری و گیوتین به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و امکاناتی، چون سیستم میکسر، بالمیل و بچینگ از دیگر موارد خریداری شده توسط شهرداری این شهر در دوره ششم شورا به منظور خدمات‌رسانی عمرانی بهتر به شهروندان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ربات جابجایی اجسام سنگین وارد صنایع می‌شود
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است