Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهری با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه کتابخانه های عمومی استان، گفت: فارس، بیشترین تعداد کتابخانه عمومی نهادی را دارد و در عین حال بیشترین تعداد شهر فاقد کتابخانه هم متعلق به این استان است، برای حل این مشکل با خیرین مکاتبه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (یکشنبه 28 مهر) در جلسه سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس، به مصوبات جلسه پیشین اشاره کرد و با تصریح اینکه بررسی همزمان 2 زمین در بلوار نیایش و میدان فهمیده برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز از مصوبات دومین جلسه انجمن و دستور استاندار فارس بود، گفت: پیگیری های لازم برای این 2 زمین انجام شده است، زمین بلوار نیایش در حال حاضر در انتظار تشکیل کمیسیون ماده پنج استان است، اما زمین میدان شهید فهمیده، علی رغم پیگیری ها، شهرداری شیراز همکاری لازم را نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس از آغاز مقدمات بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز خبر داد و افزود: پیرو مصوبه جلسه پیشین انجمن، مقدمات بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب انجام شده است، این کتابخانه اکنون به ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز منتقل و اسناد مناقصه آن آماده شده است، همچنین ستاد بازآفرینی شهری هم برای پرداخت یک سوم هزینه بازسازی این کتابخانه اعلام آمادگی کرده است.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه کتابخانه های عمومی استان، گفت: فارس، بیشترین تعداد کتابخانه عمومی نهادی را دارد و در عین حال بیشترین تعداد شهر فاقد کتابخانه نیز متعلق به این استان است، برای حل این مشکل با خیرین، استانداری، آموزش و پرورش، دانشکده علوم پزشکی، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه ها مکاتبه شده که خوشبختانه در برخی از این شهرها پروژه هایی آغاز شده است.

 

به گفته منوچهری، بحث ساخت کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه، موضوع مهمی است که باید فرمانداران در جلسه انجمن شهرستان درباره آن برنامه ریزی کنند.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه کتابخانه های عمومی فارس کتابخانه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ

به گزارش خبرنگار مهر از شهرکرد، محسن مولوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام کارگر برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در راستای تکریم مقام و منزلت کارگران اقدامات مؤثری داشت که امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: سال گذشته بیش از ۷۸۵۷ بازرسی از کارگاه‌ها و کارخانجات سطح استان انجام شد که حدود ۸۰ درصد این بازرسی‌ها در حوزه رعایت ایمنی و پرداخت صحیح حقوق و مزایای کارگران بوده است، در این مدت همچنین بیش از ۲۴۵ دوره شامل ۲۰ هزار ساعت برای کارگران و کارفرمایان در استان برگزار شد.

وی با اشاره فعالیت هیأت‌های تشخیص و حل اختلافات برای تنظیم رابطه کارگران و کارفرمایان، ادامه داد: سال گذشته ۲۴۸۰ پرونده در سطح استان توسط این هیأت‌ها بررسی شد که ۲۹ درصد این پرونده‌ها به علت اعتراض طرفین مجدد مورد بررسی قرار گرفته و ۵ درصد از آن‌ها نیز به دیوان عدالت عالی ارسال شده همچنین ۳۰ درصد از این پرونده‌ها با صلح و سازش طرفین خاتمه یافت، بیشتر شکایات نیز در حوزه دریافت بیمه، حقوق و مزایا بوده است.

مولوی با تاکید بر لزوم رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل در تمامی کارگاه‌های سطح چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در استان بیش از ۱۲۰۰ شرکت خدماتی وجود دارد که از این تعداد ۴۰۸ شرکت در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند اما سایر مراکز نیز موظف به رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند، سال گذشته ۷۷ مورد نیز گواهینامه تعیین صلاحیت در استان صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت‌های خدماتی هفت رتبه دارند، اضافه کرد: کارگران یکی از قشرهای مهم در کشور هستند اما به همین میزان کارفرمایان نیز اهمیت دارند چراکه دولت در کنار این دو گروه به اهداف خود خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری ۲۲۰ تشکل کارگری فعال وجود دارد که ۱۸ تشکل سال گذشته افزوده شد همچنین از این تعداد ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ مورد تشکل کارفرمایی است.

مولوی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش مستمری‌بگیران داشتیم، یادآور شد: از فروردین ماه امسال به پرداخت حقوق کارگران حق تأهل نیز افزوده شده که این امر در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت است همچنین محدودیت تعداد فرزند حذف و با فرد با داشتن هر تعداد فرزند از حق عائله‌مندی برخوردار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال تعهد ایجاد ۱۲ هزار و ۹۵۱ شغل در استان تعریف شده که ۲۵ درصد از آن یعنی حدود ۳۲۳۸ نفر باید مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد همچنین در تحقق این تعهد ۳۸ دستگاه مشارکت دارند و موظف هستند مشاغل ایجاد شده را در سامانه رصد مشاغل ثبت کنند.

وی افزود: سال گذشته علاوه‌بر نظارت‌های تلفنی ۵۰۰۰ بازدید میدانی نیز از مشاغلی که توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد مشاغل ثبت شده بود صورت گرفت که ۸۲ درصد اطلاعات صحیح بودند، در سال ۱۴۰۳ نیز این نظارت‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

مولوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجو شغل طی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: در این سامانه افراد جویای شغل همچنین کارفرمایان نیازمند به نیروی کار می‌توانند ثبت‌نام کنند، تاکنون در استان ۴۰۰۰ نفر جویای شغل و ۶۸۰ نفر کارفرما ثبت‌نام کرده و ۵۳۴ نفر از این طریق مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سال گذشته بالغ‌بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۱ هزار نفر از مردم استان پرداخت شد که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از آن مربوط به تسهیلات تبصره ۱۶ بوده است، نکته مهم پس از پرداخت تسهیلات نظارت است که این کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جد پیگیری می‌شود چراکه در غیر این صورت پرداخت تسهیلات اثربخش نخواهد بود و موجب رفع معضل بیکاری نمی‌شود.

وی با اشاره به توزیع کالابرگ الکترونیک در کشور و چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: این طرح از بهمن ماه، در قالب فجرانه و در سه مرحله آغاز شد که درحال حاضر در مرحله آخر اجرای این طرح هستیم البته ممکن است این طرح تمدید شود؛ در مرحله نخست ۹۷ درصد از خانوارهای استان و در مرحله دوم ۹۰ درصد از خانوارها از این طرح استفاده کردند، در مرحله سوم که همچنان ادامه دارد نیز تاکنون ۱۵۱ هزار خانوار یعنی ۶۳ درصد خانوارها استفاده کرده‌اند.

مولوی تصریح کرد: طرح کالابرگ الکترونیک ویژه ۷ دهک اقتصادی بود که در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲۷۸ هزار خانوار از این طرح استفاده کرده‌اند و ۱,۸۰۳ میلیارد تومان پول توسط مردم و دولت وارد بازار شده است، مبلغ کل یارانه ۲۲۰ هزار تومانی که توسط دولت در استان هزینه شده نیز ۷۳۹ میلیارد تومان است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این استان ۳۰۹ هزار خانوار وجود دارد که از این تعداد ۲۹۶ هزار خانوار یارانه دریافت می‌کنند، ۱۰۷ هزار خانوار نیز از دهک‌های اول، دوم و سوم هستند همچنین ۱۸۹ هزار خانوار در دهک‌های چهار تا ۹ قرار دارند. کد خبر 6086425

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران