Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@16:16:06 GMT

دستگیری فردی با فرار مالیاتی ۹۴میلیاردی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۹۰۸۰

دستگیری فردی با فرار مالیاتی ۹۴میلیاردی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار عباسعلی محمدیان با اعلام خبر کشف فرار مالیاتی ده‌ها میلیاردی در کرج، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت نیابتی، مبنی بر فرار مالیاتی فردی، توسط یکی از ادارات استان خراسان رضوی و دستور رسیدگی به موضوع از دادسرای کرج پرونده به پلیس آگاهی استان البرز  ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی وارد عمل شده و در بررسی جزئیات پرونده مطلع شدند، متهم با تأسیس شرکتهای صوری، دریافت کارت بازرگانی و امتیازات این شرکتها اقدام به واردات کالا در حجم بسیار بالا کرده و به علت نپرداختن مالیات، موجب تضییع حقوق بیت‌المال و فرار مالیاتی به مبلغ 94 میلیارد ریال شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم وجود آدرس دقیق از نامبرده، متواری بودن وی و اینکه فقط آخرین آدرس این شخص در سال 90 در کرج موجود بود، با پیگیری‌های شبانه‌روزی و بررسی آدرسهای احتمالی و انجام تحقیقات نامحسوس در نهایت متهم در منطقه "مهرویلا" شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

محمدیان خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر فرار مالیاتی اعتراف کرده و اذعان داشت، پس از دریافت کارت بازرگانی در استان خراسان رضوی اقدام به واردات انواع کالاها اعم از تجهیزات پزشکی و الکترونیکی کرده و به علت بدهی و فرار مالیاتی به شهر کرج متواری و در آن جا ساکن شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد، گفت: مالیات یکی از ابزارهای حیاتی دولت برای تعدیل ثروت و ارائه خدمات عمومی و رفاهی به آحاد مردم است و نقش به سزایی در رشد و توسعه همه جانبه کشور دارد بنابراین اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی استان البرز در راستای مقابله با پدیده فرار مالیاتی و احقاق حقوق عامه با قاطعیت پرونده‌های مالیاتی را رسیدگی می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی استان البرز پلیس آگاهی واردات حقوق جرم استان خراسان تجهیزات پزشکی زندان مالیات دولت ثروت رشد و توسعه فرماندهی انتظامی استان پلیس آگاهی مالیات فرار مالیاتی بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ موسی بهاری گفت: در پی وصول خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق  به شناسایی متهم شده و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر نمایند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ، تاکید کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده اند می توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه نمایند.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • ماجرای فرار ۲ ساله عامل افغان یک جنایت در دربند تهران | بازگشت و دستگیری در قشم!
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در بزرگراه بعثت
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • اغفال دختر بالاشهری توسط مرد الکلی | فرار دختر ۱۸ ساله با مردی که می‌خواست او را به خارج ببرد
  • دوستی ۸ ماهه دختر جوان با مرد الکلی منجر به فرار شد
  • پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران/ قتل در تهران دستگیری در قشم
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم