Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به افزایش چشمگیر میزان خرید مردم از نمایشگاه کتاب امسال در مقایسه با سال گذشته، گفت: امسال چهارمحال و بختیاری توانست رکورد خرید کتاب را در نمایشگاه‌های استانی کتاب در سراسر کشور بشکند و مردم حدود ۸۰۰ میلیون تومان بیشتر از مبلغ سال گذشته کتاب خریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد کارگران در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پایان کار چهاردهیمن نمایشگاه بزرگ کتاب استان، اظهار کرد: طی ۵ روز فعالیت این نمایشگاه، ۲۰۷ هزار بازدیدکننده از بخش‌های مختلف بازدید و مبلغ ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان کتاب خریداری کردند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر میزان خرید مردم از نمایشگاه کتاب امسال در مقایسه با سال گذشته، گفت: امسال چهارمحال و بختیاری توانست رکورد خرید کتاب را در نمایشگاه‌های استانی کتاب در سراسر کشور بشکند و مردم حدود ۸۰۰ میلیون تومان بیشتر از مبلغ سال گذشته کتاب خریدند.

کارگران در ادامه بیان کرد: سال گذشته مبلغ ۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان از این نمایشگاه خرید صورت گرفت، ضمن اینکه تعداد بازدیدکنندگان در سال گذشته ۱۹۰ هزار نفر بود.

وی با اشاره به تخصیص ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال یارانه برای چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان، تأکید کرد: به دلیل استقبال فراوان مردم از نمایشگاه کتاب، سهیمه بن تخفیف کتاب تخصیص داده شده به این نمایشگاه یک روز پیش از اتمام زمان فعالیت نمایشگاه به اتمام رسید و میزان ۱ میلیارد ریال مازاد بر بن سهمیه، از طرف معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نمایشگاه تخصیص یافت.

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال‌وبختیاری با حضور ۴۲۰ ناشر کشوری و بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب از ۲۰ تا ۲۵ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپا بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری نمايشگاه كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احمد فرهادی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح وارگه دانایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاروان دانایی در مناطق عشایری و روستایی، عنوان کرد: این طرح در سال گذشته برای ارائه خدمات کتاب‌محور برگزار شد، در سال جاری نیز طرح وارگه دانایی از اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

فرهادی با اشاره به اینکه طرح کاروان دانایی در سال گذشته با مشارکت بسیج، امور عشایر و آموزش و پرورش، اجرا و دستگاه‌های هلال احمر و شبکه بهداشت نیز در کنار این طرح، خدمت‌رسانی کردند. در سال جاری بیش از 2 هزار جلد کتاب در نقاط روستایی و عشایری در طرح کوله‌پشتی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کتابداران استان در مناطق روستایی و عشایری و فعالیت‌های کتابخوانی و کتاب‌محور، خاطرنشان کرد: لازم است در طرح کتابخانه سیار که مصوبه سفر ریاست جمهوری است، خودرو تامین شود تا این طرح در استان اجرایی شود.

به گزارش تسنیم، وارگه واژه‌ای ترکیبی از دو بخش "وار" به معنی خانه و"گه" به معنی جا و مکان است و در واقع به خانه موقت عشایری «وارگه» می‌گویند. قرار است طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان اجرایی شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری