Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی به طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل در سومین سال پیایی اشاره کرد و گفت: همچنین طرح ملی نماد جهت پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در مدارس اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (یکشنبه ۲۸ مهر) در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین که نماد فرهنگ است اظهار کرد :بیش از ۲ میلیون زائر از مرزهای شلمچه و چذابه به عتبات تردد کردند که امسال با تمهیدات صورت گرفته خوشبختانه مشکلی پیش نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان به آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود :آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی و آماده سازی به صورت منظم و هماهنگ عمل کردند.

 

وی به طرح اجرا شده مشترک آموزش و پرورش خوزستان و دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و اذعان داشت: در طرح در راستای اختصاص ساختمان و فضای آموزشی از سوی آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان اجرا شده است.

 

شریعتی با بیان اینکه پس از اجرای این طرح موفق شدیم پذیرش دانشجویان را از ۴۶۰ نفر به ۲ هزار و ۳۰۰  نفر برسانیم اضافه کرد: با این کار می توانیم با جذب دانشجویان بومی بخش قابل توجهی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را با توجه به موج بازنشستگی معلمان در سال‌ های پیش رو رفع کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه صرف وارد کردن دانش و تکنولوژی منجر به پیشرفت پایدار نخواهد شد تصریح کرد: چنین پیشرفتی با وابستگی همراه خواهد بود اما می توان با توجه به نیروی انسانی، توسعه آموزش و پرورش و سرمایه گذاری در این حوزه به پیشرفت پایدار همراه با تعامل و استفاده از تکنولوژی روز رسید.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش در ادامه به طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل در سومین سال پیایی اشاره کرد و ادامه داد: در ۲ سال گذشته تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر بازمانده از این تحصیل شناسایی و به کلاس درس جذب شدند.

 

وی با بیان اینکه امسال نیز حدود یک هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شده است تاکید کرد: این برنامه تا پایان آبان ادامه دارد که امیدواریم در این راستا همه دستگاه‌ ها برای پوشش حداکثری به این موضوع کمک کنند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) عنوان کرد :این طرح که به صورت ملی در حال اجراست، طرحی ضروری و کاربردی برای پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در مدارس است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید قالب آن آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص آسیب های اجتماعی باشد ابراز کرد: با توجه به اینکه این طرح مراقبتی و محافظتی است باید از طریق غربالگری و اقدامات مداخله ای نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کنیم.

 

شریعتی در پایان یاد آور شد: این طرح را باید به صورت فراگیر اجرا کرد و دبیرخانه ای برای ساماندهی و مدیریت واحد آن ایجاد و با همکاری انجمن اولیا و مربیان و خانواده ها اجرا شود‌.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه غلامرضا شریعتی شورای آموزش و پرورش خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس گفت: این پویش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اجرا خواهد شد.

وی، افزود: در این پویش کارشناسان ترافیکی که قبلاً موضوعات خاص مرتبط با کودکان و نوجوانان محصل برای پیشگیری از سوانح رانندگی به آنان آموزش داده شده، با همکاری آموزش و پرورش در مدارس هدف حضور خواهند یافت و همیاران پلیس را با قوانین و مقررات عبور و مرور و خود مراقبتی در ترافیک آشنا خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل امتحانات دانش آموزان در خرداد ماه و بعد از آن نیز آغاز سفرهای تابستانی، سعی خواهد شد از یکم تا ۲۰ اردیبهشت، اکثر مدارس استان به خصوص دوره اول و دوم ابتدایی در این پویش شرکت داده شوند.

سرهنگ خوشوقت، با اعلام شماره پاسخگویی ۱۲۰ پلیس راهور و همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهر کرمان و شهرستان‌های استان با اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور افزود: این پلیس آمادگی دارد تا پاسخگوی اعزام و حضور کارشناسان در مدارس داوطلب نیز باشد که مدیر مدرسه می‌تواند از طریق اعلام به نزدیک ترین واحد گشت پلیس راهور یا ایستگاه‌های راهنمایی و رانندگی، درخواست خود را مطرح نماید.

کد خبر 6085133

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان