Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر صمیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این استان با این درصد در بین استان‌های کشور در این زمینه در رتبه ششم قرار دارد اظهار داشت: حجم ابلاغی سوادآموزی در استان برای سالجاری بیش از ۳۵ هزار نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۳ نفر در دوره سوادآموزی، هشت هزار و ۸۷۵ نفر دوره تحکیم و هشت هزار و ۷۱۵ نفر در دوره انتقال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی امسال به تعداد ۵۴ مرکز افزایش خواهد یافت اضافه کرد: آذربایجان غربی دومین استان مطرح و پیشرو کشور در بحث فعالیت مراکز یادگیری است و در زمینه توانمندسازی دختران و زنان روستایی و نقاط محروم شهری و توسعه عدالت آموزشی فعالیت‌های چشمگیری دارد. 

«صمیمی»، با اشاره به اینکه تا ۲ سال آینده باید تعداد عشایر بی‌سواد استان به صفر برسد؛ افزود: در جذب آموزش‌دهندگان جدید، افراد بومی حائز شرایط در اولویت قرار دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در جذب سوادآموز برای دوره سوادآموزی، در رتبه دوم کشور قرار دارد گفت: هم‌اکنون تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ بی‌سواد در مناطق عشایری استان شناسایی شده‌اند.

آذربایجان‌غربی طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارای ۱۹۵ هزار بی‌سواد است که از این تعداد ۴۵ هزار نفر تاکنون باسواد شده‌اند.

۷۱۲۵/۶۱۸۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ایرنا سواد آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد