Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه پایانی صفر، گفت: جهت پاکسازی شهر در ایام صفر ۵۶۰۰ نیروی پاکبان آماده‌باش هستند و از ۷۰ دستگاه خودرو مکانیزه و ۲۶۰ خودروی حمل و جمع‌آوری زباله به صورت شبانه روزی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در ۷ محور ورودی مشهد خدمات ارائه می‌شود و ۲۳۰ پاکبان ما در آن مکان‌ها فعال هستند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: ۱۶ تانکر آب برای شست و شوی مسیرها، ۶ تریلی تانکری برای پشتیبانی از سرویس‌های بهداشتی و ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.

یعقوبی افزود: ۲۳ ایستگاه استقبال از زائران به صورت مشارکتی و حمایتی توسط شهرداری و ۱۳ مرکز اسکان با ظرفیت ۵ هزار نفر آماده شده است.

او با اشاره به ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی در محور‌های منتهی به حرم مطهر در تعطیلات پایان ماه صفر ادامه داد: از شب رحلت پیامبر (ص) تا روز شهادت امام رضا (ع) ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی را خواهیم داشت.

اعلام آمادگی ۱۶۰ دستگاه تاکسی صلواتی برای خدمت به زائران

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: ۱۶۰ دستگاه تاکسی صلواتی برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و بیش از ۲۵۰ جایگاه برای نصب پرده اطلاع‌رسانی هیئات در سطح شهر ایجاد شده که در صورت نیاز افزایش پیدا می‌کند.

یعقوبی افزود: مرکز ۱۳۷ و مراکز اطلاعات سفر به صورت ۲۴ ساعته فعال است و طرح "شهروند مهمان‌نواز حریم رضوی" در قالب ۳۳ عنوان خدمت، اجرا می‌شود.

انتهای پیام // ف. ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مناسبت های مذهبی ائمه اطهار اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود

مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره برگزاری پویش «بهار قرآن، بهار ایران» گفت: پویش محوری و اساسی شهرداری با عنوان «بهار قرآن، بهار ایران» به مناسبت ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ طراحی و اجرا شد؛ این نامگذاری با توجه به همزمانی بهار قرآن و طبیعت صورت گرفت و در ذیل آن پویش‌های فرعی دیگری نیز طراحی شد که از آن جمله می‌توان به پویش «روز اولی‌ها»، پویش «لشکر قدس»، پویش «عید بندگی»، پویش «آیات ابراهیمی» و ... اشاره کرد. 

زیبایی نژاد گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در پویش «روزه اولی‌ها» مطرح کرد و گفت: سال گذشته نماهنگ و سرود روزه اولی‌ها در شهرداری تهران تولید و امسال نیز نماهنگ دیگری با صدای محمد حسین پویانفر و اجرای گروه سرود احسان تولید شد. این پویش در ابتدا در کلان شهر‌ها و سپس در دیگر شهر‌ها اجرا گردید و خوشبختانه کودکان و نوجوانان با این سرود ارتباط معنایی بسیار خوبی برقرار نمودند و کلیپ‌های متنوعی را برای ما ارسال کردند. در اواخر ماه رمضان نیز اختتامیه این پویش به همراه مراسم اجتماع ۷۰۰۰ نفری آن با حضور نوجوانان دختر روز اولی، وزیر کشور و جمعی از مداحان نام آشنای کشور مانند پویانفر، هلالی، امین قدیم، و عراقی و فصولی و سجاد محمدی در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. 

وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات مهم و بزرگ حضور و اجرای سرود روزه اولی‌ها در صحن اصلی مصلی امام خمینی (ره) نماز عید سعید فطر با امامت رهبر انقلاب بود که پویش روزه اولی‌ها را به اوج خود رساند و این سرود در مراسم نماز عید شعید فطر با حضور ۳۰ هزار دانش آموز اجرا گردید. 

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از استقبال خوب نوجوانان از پویش لشکر قدس خبر داد و گفت: «لشکر قدس» دیگر برنامه فرهنگی شهرداری به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان بود که در ایام روز جهانی قدس طراحی و اجرا شد. مجموعه‌های مختلف شهرداری دست به دست هم دادند تا این برنامه با حضور نوجوانان و جوانان اجرا شود. علاوه بر این، برنامه‌های تلویزیونی و تولیدات رسانه‌ای متعددی در حین برگزاری این پویش اجرا و در نهایت اجتماع اصلی آن همزمان با راهپیمایی روز قدس با حضور خانواده‌ها و به یاد مادران شهدای غزه در میدان انقلاب برگزار شد و گروه سرود ۵۰۰ نفره به اجرای سرود لشکر قدس پرداختند؛ استقبال بسیار خوب مردمی از این برنامه نشان از موفق بودن آن داشت.

وی اضافه کرد: سومین پویش، ویژه برنامه «عید بندگی» بود که در روز عید سعید فطر به صورت ویژه برگزار شد؛ باید اشاره کنم یکی از اقدامات امسال شهرداری، برگزاری جشن بزرگ عید فطر بود؛ با توجه به اهمیت و بزرگی این عید مهم مسلمانان، جشن بزرگی طراحی و با کمک گروه‌های جهادی و مردمی اجرا شد. برگزاری استیج‌های تلویزیونی، پذیرایی فرهنگی، برپایی موکب‌ها، اجرای مسابقات ورزشی و ... بخشی از این ویژه برنامه بود. 

همچنین ۲ پویش قرآنی هم با محوریت آیات قرآنی توسط شورای عالی قرآن شهرداری تهران اجرا شد.

زیبایی نژاد درباره برنامه‌های میدانی شهرداری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توضیح داد و گفت: در ۵ نقطه اصلی شهر تهران، برنامه‌های میدانی تدارک دیده شد که اغلب آنها به مدتی بیش از ۳۰ روز برای شهروندان تهرانی اجرا گردید.   از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «شهر رمضان» در پارک لاله، «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران، «بهار میلاد» در برج میلاد، ویژه برنامه‌های رمضانی در بوستان مشاهیر اراضی عباس آباد و بهشت زهرا (س) اشاره کرد. علاوه بر این باید به برنامه افطار خونه سازمان زیباسازی شهرداری تهران که هر شب در بلوار کشاورز برگزار می‌شد اشاره کنم.

مدیر کل فرهنگی شهرداری درباره ویژه برنامه «بهار ایران» که در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار شد، گفت: ۱۵ منطقه شهرداری در بوستان‌های منتخب خود ویژه برنامه «بهار ایران» را در دهه اول نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا کردند. ۷ منطقه دیگر نیز به صورت ویژه و به مدت ۵ شب برنامه‌هایی را برای گرامیداشت عید سعید فطر برگزار کردند. در مجموع پارک‌های منتخب از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران پذیرای شهروندان تهرانی بودند. 

وی خاطر نشان کرد: توزیع افطاری ساده یکی از برنامه‌های شهرداری در ماه رمضان بود. این مراسم هر شب در بوستان‌های منتخب مناطق ۲۲ گانه اجرا شد. علاوه براین، مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران خدماتی را به مساجد و دیگر مکان‌های عمومی شهر تهران ارائه داده است که در مجموع ۵ میلیون افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر توزیع گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب برای رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب جهت رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • هرماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود