Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نیاز است در آموزش و پرورش خوزستان مرکزی تشکیل شود تا به صورت مداوم مسئولیت رصد، پایش و غربالگری آسیب‌های اجتماعی را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، محمدصادق کریمی‌کیا در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (28 مهر) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح "نماد" یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان برای اولین بار در کشور با این سطح از پوشش، اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش تا قبل از طرح نماد، مسئولیت بروز آسیب‌های اجتماعی را پذیرا نبود و این خلاء احساس می‌شد.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش دچار تله‌های کلیشه‌ای هستیم و هنگامی که صحبت از دانش آموز می‌شود، به این فکر می‌کنیم که همه دانش آموزان در یک شرایط و شبیه به هم هستند اما واقعیت متفاوت است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: پیش از این آموزش و پرورش در حوزه پزشکی فعالیت‌هایی انجام می‌داد اما خلاء طرحی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی احساس می‌شد. حجم دانش آموزی در استان خوزستان بالا است و نزدیک به هفت هزار مدرسه از این طرح بی‌نصیب می‌مانند.

کریمی‌کیا در پایان گفت: نیاز است در آموزش و پرورش خوزستان یک مرکز تشکیل شود تا به صورت مداوم مسئولیت رصد، پایش و غربالگری آسیب‌های اجتماعی را بر عهده گیرد.

همچنین محمود معزی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: حوزه تعلیم و تربیت متعلق به همه است اما تعلیم و تربیت غیررسمی، دانش‌آموزان را فرا گرفته که بسیار پنهانی است و نمونه آن حادثه 31 شهریور 97 است.

وی بیان کرد: طرح "نماد" یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به ما این موضوع را می‌گوید که انحرافات مذهبی و اخلاقی را می‌توان در دوران کودکی شناسایی و از آن پیشگیری کرد. باید کمک کنیم که این طرح به صورت جامع اجرا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آسيب هاي اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر هدایت الله عبدی زاده گفت: باتوجه به مشکلات مراکز درمانی تامین اجتماعی خوزستان در زمینه ناوگان حمل و نقل بیمار، ۵ دستگاه آمبولانس با حمایت و همکاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونت درمان، خریداری و به مراکز نیازمند تحویل داده شد.


وی افزود: این آمبولانس‌ها هایلوکس تیپ یک و از برترین‌ها آمبولانس‌ها هستند.


دکتر عبدی زاده می‌گوید: برای خرید این تعداد آمبولانس با ویژگی‌های یادشده، حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم