Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوادیان زاده با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت اربعین در سطح کانون های مساجد این استان، گفت: اجرای سرود در مساجد و پاتوق های فرهنگی با موضوع امام حسین(ع) و اربعین و مسابقه عکس و اجرای تعزیه از جمله این برنامه ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «مجید جوادیان زاده» در گفت وگویی با اشاره به اینکه اربعین حسینی یکی از شعائر دینی و نمادی ازهویت اصیل اسلامی و شیعی است، اظهار کرد: اربعین حسینی در تکوین هویت جامعه ایرانی و اسلامی نقش مهمی ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: افزود: اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند در وحدت و انسجام دو ملت ایران و عراق است، تا هویت اصیل خود را بازیابد و در امتداد تولید تمدن اسلامی حرکت کند و اساسا حرکت تاریخی امام حسین(ع) و آثار ماندگار آن همواره به اندیشه های اسلامی و شیعی روح و انگیزه بخشیده و دستمایه بسیاری از آموزش های فرهنگی هنری ماندگار بوده است.

 

وی با اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به مناسبت اربعین حسینی گفت: این اداره با توجه به وظایف و ماموریت های ذاتی خود فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری در زمینه اربعین حسینی را در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه ریزی کرده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ازبرگزاری مراسم سخنرانی و مرثیه خوانی به این مناسبت خبر داد و گفت:اجرای سرود در مساجد و پاتوق های فرهنگی با موضوع امام حسین(ع) واربعین، برپایی حلقه های کتابخوانی با موضوع سیدالشهدا(ع) و اجرای تئاتر با موضوع عاشورا از جمله این برنامه ها است.

 

وی همچنین از برگزاری جلسات سخنرانی و مشاوره خانواده با موضوع سبک زندگی حسینی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرداد و گفت: پخش کتاب در کتابخانه های مساجد، مسابقه عکس اربعین و اجرای تعزیه ازدیگر برنامه هایی است که به مناسبت اربعین حسینی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود.

 

منبع: masajed.farhang.gov.ir

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی، مسئولان کانون‌ها، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی با رئیس و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دیدار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و نقش‌آفرینی دانشجویان در تحول کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به تبیین ضرورت‌های گسترش فعالیت کانون‌ها و نشریات دانشجویی پرداخت.

سیروس فارسی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای مشارکت دانشجویی، دارای نقش غیرقابل انکاری در تحقق امر توسعه فرهنگی بوده و بستر مناسبی برای به فضیلت درآمدن خلّاقیت‌ها، بروز و ظهور استعدادها و بالندگی فرهنگی را فراهم می‌کند، از این رو همواره مرکز توجه قشر فرهیخته دانشجو است.

وی افزود: دانشجویان رسالت بزرگی را در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری در میان دانشجویان و نقش مهمی در  ایجاد نشاط و پویایی در فضای فرهنگی دانشگاه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل تمامی دانشجویان بر عهده دارند، بنابراین از این فرصت به‌وجود آمده نهایت بهره‌مندی درراستای رشد و شکوفایی خود و سایر دانشجویان دانشگاه را ببرند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دارای ۱۵ کانون فعال فرهنگی و ۶ نشریه فعال دانشجویی است.

در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی (مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و طراح نشریات دانشجویی) و همچنین دبیر کانون ستاد شاهد و ایثارگر و مدیر مسئول، سردبیر نشریه ایثار به صاحب امتیازی کانون شاهد و ایثارگر با لوح تقدیر و تخفیف شهریه و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه