Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: صدقه و سایر کمک‌های مردمی‌ براساس ضوابط شرعی و قانونی هزینه می‌شود که بر همین اساس حتی یک ریال از صدقه یا سایر کمک‌های مردمی، خارج از استان هزینه نمی‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مجید مؤمنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: آنچه موجب شده تا مردم به ما اعتماد داشته باشند صداقت و امانت‌داری در دریافت و هزینه‌کرد کمک‌های مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرمایه کمیته امداد اعتماد مردمی، اعتقاد و باور دینی و تلاش جهادی در سایه ولایت‌فقیه است و با همین سرمایه گران‌سنگ است که برای هدف والای فقرزدایی و رفع محرومیت تلاش می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بر اساس اصل امانت‌داری، امدادگران امانت‌دار وجوه و کمک‌های مختلف پرداختی مردم هستند درنتیجه خود را به درگاه الهی و مردم پاسخگو می‌دانیم.

وی افزود: ممکن است برخی تصور کنند که در هرجایی نیاز باشد، کمک‌های مردمی هزینه می‌شود ولی این‌گونه نیست چراکه در هزینه‌کرد ابتدا خود را ملزم به رعایت ضوابط شرعی می‌دانیم براین اساس باید کمک‌های مردم را براساس نیت آن‌ها هزینه کنیم.

مؤمنی تصریح کرد: صدقه و سایر کمک‌های مردمی‌ براساس ضوابط شرعی و قانونی هزینه می‌شود که بر همین اساس حتی یک ریال از صدقه یا سایر کمک‌های مردمی، خارج از استان هزینه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع نه‌تنها کمک‌های مردمی استان قزوین در استان دیگر بلکه کمک سایر استان‌ها نیز برای استان قزوین هزینه نمی‌شود البته در مواردی همچون زلزله و یا سیل به‌صورت اعلام عمومی موضوع جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای منطقه آسیب‌دیده اعلام می‌شود و تنها همان مبلغ جمع‌آوری‌شده از سوی مردم زلزله‌زده یا سیل‌زده ارسال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: کمیته جای خدمت به مردم است درنتیجه سیاسی‌کاری، سیاسی بازی و یا ذره‌ای همراهی با کاندیداها در انتخابات بی‌ارزش است آنچه برای این نهاد مهم است رسیدن به هدف اصلی یعنی خدمت به مردم است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام (ره) گسترش صدقه الکترونیکی است چراکه در این روش سرعت پرداخت و دریافت و هزینه کرد بالا می‌رود؛ در حال حاضر نیروهایی که صندوق‌های صدقات را تخلیه می‌کنند در دوره‌های زمانی تعریف‌شده برای تخلیه صندوق‌ها اقدام می‌کنند.

مؤمنی اعلام کرد: از طرفی مردم با رسیدن به صندوق صدقه امکان پرداخت صدقه را پیدا می‌کنند ولی در روش الکترونیکی، هر فرد در هر ساعت از شبانه‌روزی می‌تواند از طریق گوشی ساده و با شماره‌گیری # ۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌های خود را به نیازمندان اهداء کنند.

وی تأکید کرد: در این روش حتی مردم می‌توانند کمک‌های خود را تنها برای کمک به محرومان و نیازمندان منطقه‌ای خاص تعیین کنند که برای این منظور حال اگر کسی بخواهد کمک خود را برای شهر خاصی محدود کند به‌جای کد ۰۲۸ برای شهرستان البرز ۰۲۸۱، شهرستان تاکستان ۰۲۸۶، شهرستان آبیک ۰۲۸۳، شهرستان آوج ۰۲۸۴، شهرستان بوئین زهرا ۰۲۸۵، آبگرم ۰۲۸۲، اقبالیه ۰۲۸۷، الموت شرقی ۰۲۸۸، الموت غربی ۰۲۸۹ و برای طارم سفلی کد ۰۲۸۱۰، اسفرورین ۰۲۸۱۱، خرمدشت ۰۲۸۱۲، دشتابی ۰۲۸۱۳، رامند ۰۲۸۱۴، شال ۰۲۸۱۵ و ضیاء آباد کد ۰۲۸۱۶ را خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوری کمک‌های مردمی، در روش الکترونیک به دلیل سرعت انتقال کمک‌ها در حساب بانکی، کمک‌های مردمی با روش بانکداری الکترونیک در حساب نیازمندان واریز می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با افزایش کمک‌های مردمی‌ از طریق پرداخت الکترونیک، شاهد سرعت بیشتر در کمک‌رسانی به نیازمندان باشیم.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه با اخبار ورزشی سوم اردیبهشت استان قزوین

ملیکا محمدی شطرنج باز قزوینی در ترکیب تیم ملی بانوان راهی رقابت‌های شهر‌های آسیا در مانسینک روسیه شد.

این رقابت‌ها با شرکت ۱۵ تیم از ۱۱ کشور از امروز آغاز شده است.

هندبالیست قزوینی در اردوی تدارکاتی ترکیه

محمد بابالادی در ترکیب تیم ملی هندبال نوجوانان برای حضور در اردوی تدارکاتی راهی ترکیه شد.

این اردو تا هفتم اردیبهشت برگزار و تیم ملی دو دیدار دوستانه به تیم ملی ترکیه برگزار خواهد کرد.

ژیمناست قزوینی در اردوی تیم ملی

علیرضا نبی پور ملی پوش قزوینی به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک دعوت شد.

این اردو ۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

قهرمانی کاراته کای قزوینی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی

لیلا برجعلی ملی پوش قزوینی در پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان در دسته ۶۸ کیلوگرم با شکست تمامی حریفان قهرمان شد.

همدان میزبان این رقابت‌ها است.

برد تیم ملی فوتبال دختران با گلزنی ملی پوش قزوینی

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران که در رقابت‌های کافا حضور دارد در اولین دیدار خود با حساب ۴ - ۲ برابر ازبکستان به برتری رسید.

مریم دینی ملی پوش استان یکی از گل‌های کشورمان در این بازی را به ثمر رساند.

پرنیا رحمانی دیگر ملی پوش استان و طاهره کشتیرانی بعنوان سرپرست دیگر نمایندگان استان در تیم ملی فوتبال جوانان هستند.

دعوت دو فوتبالیست قزوینی به اردوی تیم ملی جوانان

محمد مهدی منصوری و سهیل لشگری ملی پوشان قزوینی تیم‌های شمس آذر قزوین و فجر سپاسی شیراز به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان دعوت شدند.

این اردو از امروز تا ۵ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • همراه با اخبار ورزشی سوم اردیبهشت استان قزوین