Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:14:21 GMT

مرکز رشد کارآفرینی روستایی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۰۷۲

مرکز رشد کارآفرینی روستایی ایجاد می‌شود

توافق‌نامه سه‌جانبه ایجاد و راه‌اندازی مرکز رشد کارآفرینی روستایی در روستای بهانگر میان پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دانشگاه حکیم سبزواری و بنیاد غیردولتی حامی ارزش‌آفرینان به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر مولوی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: توافق‌نامه همکاری توان‌افزایی روستایی باهدف ایجاد و راه‌اندازی مرکز رشد کارآفرینی روستایی در روستای بهانگر از توابع شهرستان داورزن منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امضای این توافق‌نامه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اجرای برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلان دولت در توسعه زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم برای رشد فعالیت‌های کارآفرینی در بخش‌های دولتی و خصوصی صورت گرفت.

دکتر مولوی با اشاره به تعهدات طرفین در این توافق‌نامه ادامه داد: همکاری در تدوین، ارائه و اجرای مدل‌های فرآیندی مرکز رشد و کارآفرینی روستایی، همکاری در ارائه خدمات توسعه کسب‌وکار مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های مشاوره‌ای، رویدادهای آموزشی تجربی و سایر برنامه‌های متناسب با فضای روستایی، هماهنگی برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مرتبط با کسب‌وکارهای روستایی در منطقه ازجمله تعهدات پارک علم و فناوری خراسان رضوی است.

وی همکاری و راهنمایی جهت استقرار واحدهای نوپا و افراد نوآور در رشته‌های فعالیت روستایی، استفاده مؤثر از ظرفیت‌های علمی پژوهشی و فناوری دانشگاه در راستای توسعه اقتصاد محلی مانند تعریف پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با پتانسیل‌های روستا در چارچوب قوانین، توسعه ارتباطات منطقه‌ای و دستگاه‌های اجرایی در جهت ارتقای شاخص‌های کیفی زندگی و کسب و کار روستایی و امکان استفاده از خدمات کتابخانه‌ای و اطلاع‌رسانی دانشگاه را به‌عنوان بخشی از تعهدات دانشگاه حکیم سبزواری در توافق‌نامه برشمرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: همچنین آماده‌سازی مخاطبان روستایی مستعد در جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه و پارک، فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای اجرای مدل‌های فرآیندی مرکز رشد کارآفرینی روستایی، فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های مرتبط با توسعه کسب‌وکار طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های حمایتی از واحدهای فناور و کارآفرینان فعال در روستا، تعهدات بنیاد غیردولتی حامی ارزش‌آفرینان است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این توافق‌نامه با حضور دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دکتر نصرآبادی، معاون فرماندار سبزوار، دکتر برزویی، رئیس اداره بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سبزوار، مهندس سلجوقی، رئیس هیات‌مدیره بنیاد غیردولتی حامی ارزش‌آفرینان و جمعی از اساتید دانشگاه، صاحب‌نظران و فعالان حوزه کارآفرینی و بازآفرینی روستایی به امضا رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مركز رشد کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در حوزه مخابرات، سال گذشته ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کردستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از شش هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دار سیران شهرستان مریوان و ایجاد دو هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی دو هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در ۹ روستای جدید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

حکمت اضافه کرد: سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده که ۸۹۶ خط آن روستایی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از ۳۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره‌مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند، افزود: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

حکمت ادامه داد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به‌ویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

کد خبر 747210

دیگر خبرها

  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است