Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حفظ محیط زیست یک ضرورت در دنیا است. ایران نیز از این امر مستثنی نیست و به اقدامات مراقبتی برای حفظ این گنجینه ارزشمند نیاز دارد. گنجینه‌ای که اگر نباشد حیات بشر نیز به خطر می‌افتد.

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن به ویژه زیست فناوری می‌تواند نقش تاثیرگذاری در حفظ محیط زیست داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر همین مبنا با سازمان حفاظت محیط زیست و متخصصان و صاحبان صنایع برای کنترل، پیشگیری و حذف آلودگی‌های محیط زیستی همکاری‌های تنگاتنگی دارد.

از جمله برنامه‌های این کارگروه سفر به استان‌ها و ارزیابی دقیق وضعیت و آمایش زیست محیطی، شناسایی و کمک به صنایع برای کاهش و یا پیشگیری از آلودگی‌ها است. این کار با هدف آشنایی کارشناسان کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مشکلات زیست محیطی استان‌ها انجام می‌شود.

با توجه به گسترش شهرنشینی و استفاده از منابع آلوده کننده محیط زیست، نیاز است که زیست بومی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شکل گیرد تا به کمک این زیست بوم، به نجات جان محیط زیست کمک کنیم. محیط زیستی که حیات ما به آن وابسته است.

لزوم مدیریت آلودگی‌های زیست محیطی از جمله پسماندهای شهری، صنعتی و عفونی بیمارستانی و کود و سموم شیمیایی کشاورزی، فلزات سنگین، ‌نیترات آب و مدیریت کانون‌های گردوغبار داخلی در حفاظت از محیط زیست نقش تاثیرگذاری دارد.

*دبیر کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

انتهای پیام/

169 / 336

نویسنده: *علی‌محمد لطیفی

زیست بوم فناوری و نوآوری شهرنشینی دانش‌بنیان تکنولوژی پسماندهای شهری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زیست بوم فناوری و نوآوری شهرنشینی دانش بنیان تکنولوژی پسماندهای شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

در جلسه‌ای با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی این کلان‌شهر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برای رفع مشکلات شهری و رفع معضلات زیست محیطی آن، روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی در طیف وسیعی از رشته‌های علمی از قبیل طراحی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، مدیریت محیط زیست، حمل‌ونقل و ترافیک شهری به‌کار گرفته شده است.

پیچیدگی مشکلات و معضلات شهری به خصوص در بخش زیست محیطی از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران شهری و استانی قرار گیرد؛ با توجه به اهمیت این موضوع، آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی این کلان‌شهر در جلسه مشترک منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ارزیابی پایداری زیست محیطی شهر اصفهان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 746028

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان