Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:46:31 GMT

شناسایی و رسیدگی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۲۸۰

شناسایی و رسیدگی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه

حافظ کمال از شناسایی و رسیدگی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه در این شهرستان خبر داد.

«غلامرضا حافظ کمال»، با اشاره به فعالیت های گسترده کمیته امداد در بخش های مختلف به ویژه دستگیری از نیازمندان به ویژه کودکان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بسیاری از کودکان در خانواده های بی بضاعت هستند که مبتلا به سوء تغذیه هستند که در این راستا کمیته امداد با شناسایی آنها به رفع مشکل آنان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراهان با اشاره به اینکه در 6ماهه سال‌جاری 44 کودک مبتلاء به سوءتغذیه با همکاری مراکز بهداشت شهری و روستایی در سطح شهرستان شناسایی‌شدند، افزود: این عزیزان بعد از شناسایی به سرعت تحت درمان قرار گرفته اند.

 

وی با تاکید بر اینکه کودکان باید همواره در دوران کودکی و تغذیه سالم داشته باشند، بیان کرد: کمیته امداد با همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران و با همکاری مرکز بهداشت در این زمینه وارد شده و فعالیت های خوبی را تا کنون در راستای کمک به کودکان انجام داده است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به تأمین لوازم ضروری برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان فراهان اشاره کرد و ادامه داد: این حمایت ها با اعتبار بیش از 15میلیون تومان بوده که در نیمه نخست سال جاری اختصاص یافته است.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان فراهان با اشاره به اینکه مددجویانی هستند ه قادر به تامین مایحتاح اولیه خود نیستند، بیان کرد: این لوازم به 20 مددجوی مناطق عادی با مبلغ 9 میلیون و ششصد هزار تومان و 11 مددجوی مناطق محروم شهرستان با مبلغ پنج میلیون و 800 هزار تومان اهدا شده است.

 

حافظ کمال، در ادامه با بیان اینکه مبلغ هزینه شده از اعتبارات دولتی و امدادی (صدقات) تأمین شده است، بیان کرد: خیرین و نیکوکاران عزیز می تواند به منظور کمک به مددجویان برای تامین مایحتاج اولیه آنها با امداد همکاری کنند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند مسجد فراهان استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور