Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@21:23:31 GMT

پرسپولیس - پیکان؛ بازی در ورزشگاه خالی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۳۵۶

به گزارش ایلنا، شاگردان حسین فرکی در اتفاقی جالب تنها یک پیروزی به خود اختصاص داده‌اند و این در حالیست که با 12 گل برترین خط تهاجمی لیگ را در اختیار دارند.

این یازدهمین بازی بدون تماشاگر پرسپولیس در خانه طی 19 دوره برگزار شده در لیگ خواهد بود که شاید در همه جای دنیا و همه لیگ‌های فوتبال بی‌نظیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی که به زعم سایت‌های آماری خارجی یکی از پرتماشاگرترین یا به عبارتی صاحب یکی از شورانگیزترین تماشاگران فوتبال در دنیاست اما حالا برای یازدهمین بار تماشاگران و همراهان خود را در یک مسابقه خانگی نخواهد داشت.

با یک حساب سرانگشتی می‌توانید به این نتیجه آماری برسید که با توجه به اینکه از هر مسابقه خانگی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در بدترین حالت چیزی حدود 10 تا 20 هزار تماشاگر دیدن می‌کنند، می‌توان گفت لیگ برتر تا کنون 100 تا 200 هزار تماشاگرش را از دست داده و قرار است این آمار بعد از بازی امروز عصر مقابل پیکان وحشتناک‌تر هم بشود.

شاید پرسپولیس از حیث تعداد بازی‌های برگزار کرده بدون تماشاگر هم در لیگ برتر رکورددار باشد اما لیگ برتر و سازمان لیگ هم به خاطر احکام کمیته انضباطی ضرر کرده چرا که پرهوادارترین تیم لیگ قرار است برای یازدهمین بار در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر مسابقه‌ای بدون حضور تماشاگرانش برگزار کند. این ضرر از حیث مالی هم قابل محاسبه و بررسی است چرا که بدون حضور تماشاگر بلیتی فروخته نمی‌شود و درآمدی حاصل نخواهد شد. درآمدی که زمانی به سازمان لیگ می‌رسید و حالا یکی دو فصلی است به خود باشگاه‌ها می‌رسد. حالا اما پرسپولیس که همواره از بی‌پولی نالیده و در مضیقه است بخشی از درآمدهای خود را به خاطر این حکم از دست خواهد داد.

اگر پیش‌بینی کنیم که در صورت محروم نبودن پرسپولیس چیزی حدود 20 هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمدند و به‌طور میانگین برای هر تماشاگر 7500 تومان بلیت فروخته می‌شد پرسپولیس درآمدی 150 میلیون تومانی را از دست داده و حالا باید بدون درآمد از این مسابقه اجاره بهای ورزشگاه آزادی به عنوان ورزشگاه خانگی‌اش(!) را پرداخت کند.

جدا از تمام محاسبات مالی و آماری که پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی از دست داده فضای بازی امروز بدون حضور تماشاگر یک فضای مرده و بی‌حس و حال است که می‌تواند تمام وجوه این مسابقه را تحت تأثیر قرار داده و بازی حساس امروز را در شروع دوباره لیگ شبیه به یک بازی دوستانه کم اهمیت کند.

امروز تماشاگری نیست تا موقع ورود بازیکنان به چمن برای گرم کردن به وجد بیاید و زمان گرم کردن تک تک بازیکنان پرسپولیس آنها را تشویق کند. امروز کسی روی سکوها نمی‌نشیند تا بعد از اعلام اسامی بازیکنان تیم محبوبش و بعد از شنیدن نام هر بازیکن از بلندگوی ورزشگاه بلند فریاد بزند: «شیرِ».

امروز بخش عمده‌ای از مأموران نیروی انتظامی، مأموران حراست و کلیه اپرارتورهای بلیت فروشی استراحت می‌کنند و البته درآمدی را از دست خواهند داد. نقطه تاریک‌ترش اما به تعطیلی کار دستفروشان و بوفه‌های ورزشگاه برمی‌گردد. آنها با این حکم بخش قابل توجهی را از دست داده‌اند. آنهایی که حساب کرده بودند در 15 بازی خانگی این فصل پرسپولیس درآمدی معین از هر بازی خواهند داشت اما وقتی نه پرچم و کلاه فروخته می‌شود نه چای و بستنی یعنی کمیته انضباطی با این حکم نان چند ده نفر را بریده است.

امروز در جریان بازی هیچ‌کس روی صندلی‌های طبقه اول و دوم ننشسته تا تیمش را به سمت گل زدن هل بدهد. کسی نیست تا بعد از هر کار ترکیبی خوب و ایجاد موقعیتی خطرناک، یک «وای» جانکاه سر دهد و مجموع «وای»های بازی امروز محدود به صدای نیمکت‌نشینان و چند نفر از اعضای تیم است که ناچار روی صندلی‌های وی‌آی‌پی نشسته‌اند.

امروز خبری از جشن ویژه شادی گل نخواهد شد. یعنی اگر بازیکنی از پرسپولیس گل زد هرگز به سوی سکوها نخواهد رفت، جشنش را با هوادار شریک نخواهد شد و برایشان حرکت ویژه‌ای کنار نگذاشته است از بس که سکوها خالی است.

امروز هیچ‌کس در ورزشگاه به عنوان تماشاگر و هوادار حضور ندارد که در صورت گل نزدن پرسپولیس و گره خوردن بازی از کالدرون بخواهد فلان بازیکن را میدان بفرستد و با تکرار نامش تقاضای تعویض از سرمربی آرژانتینی داشته باشد. همچنین هیچ کس روی صندلی‌ها ننشسته که اگر بیرانوند گل بد یا مفتی خورد با تشویق گلر ملی‌پوش به او روحیه بدهد و برای بقیه بازی آماده نگاهش دارد.

امروز اگر علیپور گل زد و طلسم شکست هیچ کس نیست تا این جشن را با آنها قسمت کند. همچنین تماشاگری روی سکوها نمی‌نشیند تا در صورت برد پرسپولیس آخر مسابقه، وقت رفتن بازیکنان به سمت تونل بایستد و یک دل سیر تشویقش کند. امروز خبری از تشویق ایسلندی آخر مسابقه نخواهد شد و هر اتفاقی که در مسابقه رقم خورده باشد در سکوت تمام می‌شود و در آرشیو ثبت خواهد شد.

امروز حتی بازیکنان پیکان هم از چند هزار جفت چشم که کارشان را بهتر و دقیق‌تر خواهند دید محروم می‌شوند و خوب و مثبت کار کردن‌شان در زمین مسابقه فقط با همان قاب‌های محدود تلویزیونی رؤیت می‌شود و بس.

امروز یک روز خاص برای فوتبال ایران است. روزی که پرطرفدارترین تیم فوتبالش به لطف حکم کمیته انضباطی برای یازدهمین بار طی نوزده فصل برگزار شده از لیگ برتر بدون تماشاگر و در سکوتی کر کننده بازی خواهد کرد. باور کنید حتی اگر امروز فوتبالی که دو تیم بازی می‌کنند خوب و جذاب نباشد همین اتفاق ویژه برای تلخ کردن کام هر فوتبال‌دوستی از همان دقیقه صفر کافی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر فوتبال پیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریف استقلال روی چمن صاف آماده می‌شود(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شمس‌آذر قزوین بعد از کسب دو پیروزی متوالی مقابل ذوب‌آهن و فولاد حالا برای مسابقه با استقلال آماده می‌شود. سعید دقیقی و شاگردانش انگیزه زیادی دارند تا در بازی روز جمعه مقابل آبی‌پوشان تهرانی نیز عملکرد خوبی داشته باشند و موفق شوند.

از این رو با توجه به اینکه بازی شمس‌آذر و استقلال در تهران برگزار می‌شود ، سعید دقیقی تصمیم به برگزاری تمرینات تیمش قبل از مصاف حساس در ورزشگاه محل بازی‌ها گرفت.

یشمی‌پوشان قزوینی با توجه به شرایط خوب چمن ورزشگاه آزادی تمرینات یکی دو روز گذشته خود را روی چمن مناسب ورزشگاه سردار آزادگان انجام دادند تا با شرایط بهتری آماده مسابقه با استقلال شوند.

دیدار استقلال و شمس‌آذر ساعت 18 روز جمعه 31 فروردین ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برتری پرسپولیس مقابل پیکان در دیداری تدارکاتی
  • برتری پرسپولیس برابر پیکان در دیداری تدارکاتی
  • پیروزی ‌پرسپولیس مقابل پیکان در دیداری تدارکاتی
  • پیروزی پرسپولیس برابر پیکان در دیداری تدارکاتی
  • حمید مطهری، تماشاگر ویژه بازی هوادار و پیکان
  • استقلال در آزادی، پرسپولیس در غربت | حمله به حال‌گیرها
  • لطفی دربی دوم تهران را از دست داد
  • حریف استقلال روی چمن صاف آماده می‌شود(عکس)
  • محرومیت حریف استقلال از حضور تماشاگران
  • آمریکا دیگر اعجوبه‌ای مثل مسی را نخواهد دید