Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:51:27 GMT

دولت سودان و جبهه انقلابی بیانیه سیاسی امضا کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۴۲۱

دولت سودان و جبهه انقلابی بیانیه سیاسی امضا کردند

هیئتی از دولت سودان و "جبهه انقلابی" امروز (یکشنبه) طی مذاکراتی سند اعلامیه سیاسی را در جوبا، پایتخت سودان جنوبی امضا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، این اقدام دو روز پس از امضای نقشه راه میان هیئت دولت سودان و "جنبش مردمی-شمال-شاخه عبدالعزیز الحلو" صورت گرفت.

پیشتر دولت سودان و "جنبش مردمی- شاخه شمال" اعلام کردند، بر سر نقشه راهی توافق کردند که امکان از سرگیری مذاکرات صلح را فراهم کرده و انگیزه‌ای برای تلاش‌های دولت جهت پایان دادن به بسیاری از درگیری‌ها در این کشور ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز قبل دور جدیدی از مذاکرات صلح میان دولت انتقالی سودان و گروه‌های مسلح در جوبا آغاز شد.

در جوبا در سپتامبر گذشته اعلامیه‌ای میان دولت سودان و گروه‌های مسلح امضا شد که مقدمه‌ای برای آغاز مذاکرات صلح و تشکیل کمیته مشترک برای برگزاری این رایزنی‌ها بوده است.

این اعلامیه شامل اقداماتی برای اعتمادسازی میان دو طرف و در رأس آن بازداشت شدگان و اسرای جنگی، توقف تیراندازی، گشایش گذرگاه‌های انسانی و کمک به کسانی که در مناطق درگیری‌ها ضرر دیده‌اند، می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است