Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@06:01:46 GMT

گارد ساحلی لیبی 148 مهاجر غیرقانونی را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۷۰۷

به نوشته این روزنامه، نیروی دریایی وابسته به دولت آشتی ملی لیبی امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای گارد ساحلی این کشور طی سه عملیات جداگانه موفق شدند 148 مهاجر غیرقانونی را که توسط قاچاقچیان عازم اروپا بودند، از غرق شدن در چند نقطه آب های دریای مدیترانه نجات دهند.

این اطلاعیه مهاجران غیرقانونی از جمله 15 زن و 11 کودک را عمدتا از اتباع کشورهای مراکش، الجزایر، مصر، سومالی و چند کشور آفریقایی دیگر معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: گارد ساحلی این مهاجران را در آب های سواحل "صبراته" لیبی در دریای مدیترانه و نیز در منطقه "ابوکماش" در نزدیکی با مرز با تونس نجات دادند.

لیبی یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های مهاجران غیرقانونی آفریقایی است که به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی و امنیتی کشورشان و همچنین به دلیل جنگ و قحطی، خطرات مهاجرت را به جان می خرند و خانه و کشورشان را ترک می کنند تا به سمت اروپا بروند.

ماه گذشته بود که یک گزارش کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از 50 سرنشین مهاجر یک قایق از کشورهای مختلف آفریقایی در دریای مدیترانه جان باختند.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در سال گذشته بیش از دو هزار مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

کشورهای آسیایی و آفریقایی بیشترین تعداد مهاجران غیرقانونی از آفریقا به اروپا را به خود اختصاص داده اند.

اگرچه بسیاری از این مهاجران غیرقانونی موفق می شوند با کمک قاچاقچیان به مقاصد خود برسند، اما بسیاری از آنان نیز در دریا دستگیر شده و توسط گارد ساحلی لیبی به مبدا حرکت‌شان بازگردانده می‌شوند.

فاصله برخی کشورهای شمال آفریقا تا کشورهای اروپایی کمتر از ۳۰۰ کیلومتر است و این باعث رونق کار قاچاقچیان انسان و مهاجرت غیرقانونی در این منطقه شده است.

در این میان، لیبی پس از سرنگونی "معمر قذافی" در سال ۲۰۱۱ و تقسیم کشور به دو بخش شرقی و غربی و جنگ داخلی، نبود یک حکومت مقتدر  و فاصله اندک با کشورهای اروپایی، به مرکز تجمع پناهجویان آفریقایی و مهاجرانی از کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد