Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@23:03:22 GMT

پیشنهاد وام 18 میلیاردلاری فرانسه وژاپن به ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۸۶۷

پیشنهاد وام 18 میلیاردلاری فرانسه وژاپن به ایران

ساعت 24 - درروزهای تازه سپری شده چند خبر خوب ارزی درباره ایران از سوی رسانه ها منتشر شده است. خبر اول را خبرگزاری روسی اسپوتنیک منتشر و نوشته ست ژاپن و فرانسه در طرح مشترکی که به یران ارایه کرده اند حاضر شده اند وامی به میزان تقریبی ۱۸.۴۲ میلیارد دلار با تضمین به حساب نفت به تهران بدهند.

البته پیش از این نیز فرانسوی ها چنین پیشنهادی به شکل دیگرداشتند که توافق آلمان را نیز به دست آورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ماینیتی این پیشنهاد در صورتی است که اگر تهران به اجرای کامل برجام بازگردد.بر اساس اطلاعات این روزنامه، دولت ژاپن تصمیم گرفته است که ابتکار فرانسه در تابستان سال جاری برای ارائه کمک ۱۵ میلیارد دلاری به ایران را حمایت نماید، پس از آنکه تهران درخواست افزایش میزان قرض را برای جبران تاثیر تحریم های سخت گیرانه پیشنهاد کرد که این مبلغ را تا حداقل ۱۸.۴۲ میلیارد دلار افزایش دهند.این روزنامه خاطر نشان می کند، مقاماهای ژاپنی به این ترتیب امیدوارند که نارضایتی احتمالی با طرح های توکیو برای ارسال دو کشتی نیروی دریایی ژاپن برای همراهی کشتی های میهنی را ازبین ببرند.  ضمنا بر اساس اطلاعات منابع روزنامه، دولت ژاپن فکر می کند حمایت مالی ممکن است به آغاز گفتگو بین ایران و آمریکا در برنامه هسته ای کمک کند.به نظر می رسد که ضمانت این وام با نفت جبران شود و استفاده کامل از این میزان مبلغ با خرید مواد غذایی و دارو محدود می شود.

امارات وآزادسازی دلارهای ایران  

 خبر دوم را رادیوفردا به نقل یک نماینده مجلس شورای اسلامی داده و نوشته است  امارات متحده عربی ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.اکبر ترکی گفت که روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و به همین روی در دبی صرافی‌های بسته شده ایرانی دوباره فعال شده‌اند.وی جزئیات بیشتری درباره این ادعای خود بیان نکرده است. مقامات وزارت خارجه ایران نیز در این باره سخن نگفته‌اند.مشخص نیست پول‌هایی که آقای ترکی از آن سخن گفته مربوط به چه سال‌هایی است.ایران پیش از توافق اتمی وین و به دلیل تحریم‌ها با مسدود شدن میلیاردها دلار از درآمدهای خود که عمدتاً از محل صادرات نفت است مواجه بود و قرار بود این پول‌ها برای استفاده تهران آزاد شوند.امارات متحده عربی برخلاف عربستان درماههای تازه سپری شده برای اجتناب از بدتر شدن مناسبات با ایران گامهای عملی برداشته است که کاهش سخت گیری درامور مالی یکی از این گامهاست.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولو،رهبران عمان و امارات متحده عربی با انتشار بیانیه‌ای، خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل و کاهش تنش در منطقه شدند.

این بیانیه پس از دیدار هیثم بن طارق، سلطان عمان از ابوظبی و دیدار وی با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی منتشر شده و روابط دو جانبه، تحولات جهانی و منطقه‌ای محور دیدار بن طارق و آل نهیان عنوان شده است.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر اهمیت افزایش همگرایی منطقه‌ای میان کشور‌های همسایه به منظور تقویت اعتماد و ثبات و همچنین اشاره به افزایش تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو، تصریح شده است: بن طارق و آل نهیان خواستار خویشتن‌داری طرف‌های درگیر به منظور دور نگه داشتن منطقه و شهروندان از خطرات ناشی از افزایش تنش هستند.


دیگر خبرها

  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت
  • این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!
  • نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس
  • تیم فصل آینده مهدی قایدی مشخص شد
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • تیم بعدی مهدی قایدی مشخص شد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • سرنوشت قایدی در فصل آتی
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران