Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@07:32:20 GMT

موضع یکپارچه فلسطینیان؛ مسجدالاقصی خط قرمز است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۹۵۱

موضع یکپارچه فلسطینیان؛ مسجدالاقصی خط قرمز است

گروه‌های مختلف فلسطینی با محکوم کردن تجاوزات مستمر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تاکید کردند مسجدالاقصی خط قرمز ملت فلسطین است. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، تجاوزات امروز یکشنبه صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی را که با حمایت گسترده پلیس و نیروهای ویژه رژیم اشغالگر صورت گرفت، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس با محکوم کردن یورش 653 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی خاطر نشان کرد ادامه تجاوزات شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و نمازگزاران، تحریک و جریحه‌دار کردن  احساسات مسلمانان جهان و تعدی خطرناک به مقدسات آنها به شمار می‌رود.

سخنگوی حماس هشدار داد این تجاوزات ممکن است سبب شود تا  تمام منطقه به آتش کشیده شود و پیامدها و بهای آن را اشغالگران خواهند پرداخت.

جنبش حماس تاکید کرده است تصمیمات ظالمانه آمریکا و عادی‌سازی مستمر روابط با اشغالگران(از سوی برخی رژیم‌های عربی)، شهرک‌نشینان صهیونیست را به ادامه تجاوزاتشان تشویق و گستاخ کرده است.

حماس همچنین با سلام و درود به مدافعان فلسطینی که در دروازه‌های مسجدالاقصی و صحن‌های آن با اراده و عزم کامل در برابر طرح‌ها و اقدامات تجاوزکارانه دشمن ایستادگی می‌کنند، خواستار مقابله با این تجاوزات مستمر از طریق تشدید مقاومت در کرانه باختری و قدس و درگیری با اشغالگران در تمام خطوط تماس و در تمام سرزمین فلسطین شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم تاکی دکرده بود که تمام طرح‌ها و نقشه‌های اشغالگران برای یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی شکست خواهد خورد.

تاکید هنیه بر شکست توطئه یهودی‌سازی قدس/ یورش گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

از سوی دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین بدون اشاره به همکاری و هماهنگی امنیتی خود با رژیم صهیونیستی، این رژیم را مسئول تجاوزات مستمر به مسجدالاقصی دانست و هشدار داد تجاوز به نمازگزاران برای بحرانی کردن اوضاع و افزایش تنش و با هدف کشاندن منطقه به مربع خشونت صورت می‌گیرد.

نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت توقف تجاوزات به مسجدالاقصی تاکید کرد و گفت مسجدالاقصی خط قرمز است که نمی‌توان در برابر تجاوزات مکرر اشغالگران و شهرک‌نشینانش به آن سکوت کرد.

ابوردینه از ایستادگی قشرهای مختلف مردم فلسطین در برابر تجاوزگری مستمر اشغالگران تمجید کرد.

جنبش جهاد اسلامی هم فلسطین هم تاکید کرده است که نبرد دفاع از قدس و مسجدالاقصی، نبردی است که همه ملت فلسطین از تمام قشرها و طیف‌ها و جریان‌ها در آن مشارکت دارند. این جنبش هشدار داده است که ادامه تجاوزات و تشدید آن، اوضاع را به سمت انفجاری بیشتری سوق می‌دهد که مقامات رژیم اشغالگر مسئولیت کامل پیامدهای آن را برعهده دارند.

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بیت المقدس اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیت المقدس اسرائیل بیت المقدس اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی

فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا راهپیمایی برای فلسطین را آغاز کنند و اجازه ندهند محدودیت ها، افتخار شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی را از آنها سلب نماید.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس امروز چهارشنبه پیامی ضبط شده از «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس منتشر کرد.

روزنامه رای الیوم نوشت، محمد الضیف در این پیام مردم اردن، لبنان، مصر، الجزایر، مغرب، پاکستان، مالزی، اندونزی و تمامی نقاط جهان عرب و اسلام را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواست تا راهپیمایی برای فلسطین را آغاز کنند و اجازه ندهند محدودیت‌ها، افتخار شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی را از آنها سلب کنند.

این دومین پیام الضیف از زمان بر عهده گرفتن مسئولیت حملات ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی است‌؛ ۷ اکتبر، الضیف در پیامی صوتی آغاز عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی موسوم به «طوفان الاقصی» را اعلام کرد.


الضیف این پیام را یک روز پس از ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور «مروان عیسی» ۵۸ ساله، فرمانده القسام در جریان حمله دو هفته پیش در غزه منتشر کرد و از جهان عرب و اسلام خواست با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد کنند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده ها هزار تلفات غیرنظامی را که بیشتر آنها کودک و زن هستند، به جای گذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازنشر پیام مهم «محمد الضیف» برای آزادی فلسطین
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای ۱۶ روز پیاپی!
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • تل آویو به عمد در حال وقت کشی در مذاکرات آتش بس است
  • عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک
  • رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد
  • حماس: رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد