Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@01:01:27 GMT

۱۰۰ هزار تن گندم از استان گلستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۱۲۲۷

۱۰۰ هزار تن گندم از استان گلستان صادر شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان دارای جایگاه برتر در تامین گندم کشور است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از استان گلستان به دیگر استان‌های کشور ارسال شده است. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان،حمیدرضا علی‌محمدی ظهر امروز در نشست مشترک با سیلوداران و پیمانکاران حمل گندم با هدف برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های حمل از استان اظهار داشت: مدیران سیلوهای بخش خصوصی و پیمانکاران حمل در اجرای برنامه‌های حمل ابلاغی از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود کاهش خرید تضمینی به میزان 40 درصد سال گذشته و میزان مصرف داخل استان به منظور تولید و توزیع آرد استحصالی در 26 استان کشور در سامانه آرد، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور بیش از 100 هزار تن گندم از استان گلستان به دیگر استان‌های کشور ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: این موضوع نشانگر این است که استان گلستان دارای جایگاه برتر در تامین گندم کشور است.

نماینده مجلس:دلالان گندم را با قیمت بالاتری از نرخ تعیین شده می‌خرندواکنش سخنگوی دولت به درخواست کشاورزان برای افزایش نرخ گندمفیلم پاکسازی گندم قبل از تبدیل شدن به آرد/ وجود آجر در محموله‌های خرید تضمینی

وی تصریح کرد: استان گلستان از استان‌های پیشرو و ممتاز در امر خرید تضمینی گندم است که هر ساله مازاد گندم استان را برای تامین گندم کیفی دیگر نقاط کشور از طرق ریلی و جاده‌ای به استان‌های کشور ارسال می‌کند.

علی‌محمدی افزود: بیش از 42 هزار تن گندم  از این استان به صورت ریلی  به استان‌های البرز، تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد و 59 هزار تن نیز  با حمل جاده‌ای به استان‌های تهران، البرز، خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی، سمنان، قم، مازندران و گیلان دیگر ارسال شده است.

افشار معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، سهم هر یک از مراکز ذخیره‌سازی استان به منظور تامین نظر شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای تسریع و اجرای به هنگام برنامه‌های حمل مشخص شده و مقرر شد پیمانکاران حمل برای تامین ناوگان اقدام کنند.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خسرو شهبازی افزود: شورای انقلاب فرهنگی ۱۱ مناسبت جدید را برای درج در تقویم رسمی کشور تصویب کرده که ۷ مناسبت آن با هدف توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا مربوط به تولیدات کشاورزی است.
شهبازی تصریح کرد: ثبت ۷ روز محصول در ضمیمه تقویم رسمی کشور بنا بر جشن‌ها و آئین‌های شکرگزاری این محصولات کشاورزی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ۳۱ فروردین روز گندم و نان، ۲۰ اردیبهشت روز گل محمدی و گلاب، ۳۱ مرداد روز عسل، ۲۵ شهریور روز خرما، ۵ آبان روز زعفران، ۷ آبان روز انار و ۴ آذر روز زیتون در ضمیمه تقویم رسمی کشور ثبت شده است.
شهبازی تاکید کرد: در روز ملی گندم و نان ضروری است از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر به عمل آید.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: برگزاری گردهمایی مشترک گندم و نان با حضور و مشارکت مدیریت زراعت و ادارات غله، کارخانه جات آرد و صنف نانوایان استان، برگزاری روز مزرعه، برگزاری هفته انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی در موضوع گندم، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی و معرفی رقم‌های تحقیقاتی گندم جدید معرفی شده  و اجرای برنامه‌های مرتبط، با تولید گندم و نان بصورت پیوست رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مصوب به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان است.
وی، برگزاری مسابقه‌های پیامکی ویژه همکاران، تولید پوستر موضوعی و بنر استانی حاوی این مناسبت ومعرفی و هماهنگی برای برگزاری همایش ارزش گندم و زکات از نگاه تعالیم قرآن توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در خرداد ماه و نشست تخصصی آموزه‌های اسلام با محوریت گندم و نان، حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص جهش تولید گندم را نیز از اهم برنامه‌هایی عنوان کرد که درآستانه این روز ملی در استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • برداشت گندم از مزارع ایلام آغاز شد
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • قیمت کود اوره در سال جدید اعلام شد