Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@05:40:31 GMT

سعد حریری یک قدم از بحران دور شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۱۲۳۲

سعد حریری یک قدم از بحران دور شد

یک شبکه لبنانی از موافقت طیف‌های سیاسی لبنان با طرح پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور خبر و گزارش داد، نخست‌وزیر در حال انجام اصلاحات پایانی بر روی این طرح است.

شبکه «ال‌بی‌سی» لبنان به نقل از منابع آگاه گزارش داد، همه احزاب سیاسی این کشور با طرح پیشنهادی نخست‌وزیر «سعد الحریری» در پی اتفاقات اخیر موافقت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحریری جمعه (دو روز پیش) ضرب‌الاجلی ۷۲ ساعته تعیین کرده بود و خواستار پاسخ صریح طرف‌های لبنانی در این مورد شده بود.

این شبکه در خبری دیگر گزارش داد، سعد الحریری در حال انجام اصلاحات پایانی بر روی طرح اقتصادی خود است و پس از اینکه موافقت طیف‌های سیاسی را کسب کرده، فضا را مثبت می‌داند.

در ادامه این گزارش آمده، تماس‌ها برای مشخص کردن موعد جلسه کابینه دولت لبنان همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود طرح پیشنهادی الحریری شامل اقدامات بی‌سابقه‌ای است و در آن انواع افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تلفن و خدمات عمومی حذف شده و تمامی پیشهادهای قبلی درباره حقوق کارمندان در آن لغو شده است.

الحریری در ادامه طرح پیشنهادی خود به مواردی مانند عدم محرمانه بودن اطلاعات حساب‌های بانکی تمام مقامات لبنان، بازگرداندن اموال به غارت رفته، ایجاد سازوکار مشخص برای مقابله با فساد، لغو قوانین خاص مربوط به هزینه‌ها در بخش‌های ارتباطات و راه‌ها، کار در راستای کاهش حقوق رؤسا، وزرا، نمایندگان پارلمان در حد ۵۰ درصد و لغو امتیازات سازمان‌های دولتی و اعضای آن اشاره کرده است.

روزنامه «الاخبار» امروز در گزارشی اعلام کرد، سعد الحریری حمایت لازم برای ادامه کار دولت خود را از آمریکا و فرانسه دریافت کرده است.

تظاهرات مسالمت‌آمیز در لبنان در اعتراض به وضعیت اقتصادی این کشور وارد چهارمین روز خود شده است./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان

 معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان برآورد اولیه خسارت سیل در این استان را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که  این خسارت  همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.   روح الله سرگزی، روز پنحشنبه در گفت‌وگوی اختصاص با  ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.   وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.   معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت ۳۴۳ میلیون متر مکعب سرریز کرده است.   وی توصیه کرد: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.   به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش میزان بارش از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی جنوب استان از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.   محسن حیدری اظهار کرد: از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان۱۴۳، بانست۱۷۵، بریس۱۱۷ میلی متر بارندگی گزارش شد.   وی ادامه داد: از ۱۵۵ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران گزارش شد.   مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می شود.   حیدری به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • زخمی شدن ۶ صهیونیست در حمله موشکی به عرب العرامشه در الجلیل
  • زخمی شدن ۵ صهیونیست در حمله به عرب عرامشه در الجلیل
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • حمله پهپادی به یک خودرو در جنوب لبنان + فیلم
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان