Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز علمی کاربردی تیران و کرون روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این رویداد کارآفرینی با هدف پرداختن به موضوع توسعه صادرات محصول موسیر، فعالیت‌های علمی و پژوهشی درباره آن و نوآوری در کشت و فرآوری ۱۶ بهمن سال جاری در این مرکز برگزار خواهد شد.

رضا طاهری با بیان اینکه موسیر از محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم و درآمدزایی بالاست، افزود: کشت این گیاه پیازدار در سال‌های اخیر که کشورمان با چالش کمبود منابع آبی مواجه شد، افزایش داشت و در شهرستان تیران و کرون نیز کشت دیمی آن در مراتع طبیعی به کشت زراعی سوق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این محصول در مناطق با آب و هوای سرد رویش دارد، گفت: در زمان حاضر بیش از ۷۰ هکتار از اراضی تیران و کرون زیر کشت این محصول است که میزان برداشت موسیر از هر هکتار به بیش از ۱۰ تُن می رسد.

طاهری اضافه کرد: در رویداد ثروت آفرینی از گیاه موسیر موضوع هایی مانند خوشه های شغلی، شناسایی انواع غده، برندینگ و کسب و کار، بسته بندی، عصاره گیری و ماشین‌آلات کشت زراعی بررسی و به ایده های جدید در این زمینه پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هنوز کار علمی و پژوهشی چندانی بر روی گیاه موسیر در کشورمان نشده است، اظهار امیدواری کرد که برگزاری این رویداد، زمینه مناسب برای تحقیق درباره این محصول و چگونگی رشد و بهبود تولید و صادرات آن ایجاد کند.

رییس مرکز علمی کاربردی تیران و کرون خاطرنشان کرد: در زمان حاضر موسیر دارای بازار خرید و صادرات خوبی در کشورمان است اما باید بازار جهانی آن توسعه یابد.

محورهای رویداد شتاب  " ثروت آفرینی از گیاه موسیر "، برندسازی و توسعه صادرات، تولید بذر و غده گواهی شده، به نژادی و فعالیت های علمی و نوآوری در کاشت و فرآوری و مهلت ثبت نام در آن ۳۰ دی است.

به گفته مسئولان جهاد کشاورزی تیران و کرون، بر اساس طرح آمایش سرزمینی، کشت گیاهان دارویی همانند موسیر و زعفران که به آب زیادی نیاز ندارند نسبت به سایر محصولات در اولویت برنامه های این اداره قرار دارد.

تیران و کرون دارای هوایی به نسبت معتدل و زمستان‌ های سرد و با بیش از ۷۱ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون استارتاپ کشاورزی اصفهان دانشگاه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همایش بزرگ «پهلوان ایرانی» از برنامه‌های شاخصی است که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و هفته فرهنگی اصفهان، روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.
علیرضا خاکسار افزود: این همایش در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای به عنوان آئین کهن ملی و مذهبی ایران برگزار می‌شود.
وی، هدف از توسعه ورزش پهلوانی را آشنایی عموم مردم با این رشته ورزشی دانست و افزود: در همین راستا در ایام سال، همایش‌های شهری در بوستان‌ها و اماکن عمومی شهر برگزار می‌شود تا بستر معرفی این ورزش کهن به عموم مردم فراهم شود.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، هدف از برگزاری عمومی رویداد‌های ورزش پهلوانی را نهادینه کردن این رشته در فرهنگ عامه برشمرد وگفت: مهمترین رویداد‌هایی که برای توسعه ورزش پهلوانی در نظر داریم در هفته فرهنگ پهلوانی برگزار می‌شود که امسال با هفته فرهنگی اصفهان مصادف شده است.
وی با بیان اینکه رویداد «پیران گود» با محوریت تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای روز ۵ اردیبهشت‌ماه در زورخانه دخانیات برگزار شد، گفت: رویداد دیگر این هفته، تجلیل از قهرمانان و نام آوران کشتی استان اصفهان در سال ۱۴٠۲ است که با حضور مسئولان این رشته روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار شهروند برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲