Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر پور فتح‌ الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف با استاندارد‌های بالا در سازمان انتقال خون ایران نگهداری می‌شوند.

استاندارهای سخت گیرانه برای ذخیره سازی خون بند ناف

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: در سازمان انتقال خون ایران دارای بانک خون بند ناف نوزاد هستیم که از ۵ مرکز زنان و زایمان خون بند ناف با رضایت والدین جمع آوری می‌کنند و با استاندارد‌های سختگیرانه‌ای این خون‌های بند ناف را نگهداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پور فتح‌ الله بیان کرد: خون بند ناف برای درمان برخی بیماری‌های صعب‌العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیماران صعب العلاجی که نیاز به استفاده از این خون‌های بند ناف داشته باشند و سازگاری لازم بین سلول‌های خون بند ناف و فرد بیمار وجود داشته باشد از خو‌ن‌های بند ناف برای درمان فرد استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:سلول بنیادی خون‌ساز به کمک بیماری‌های بدخیم خونی می‌آیند/جمع آوری یکصدهزار نمونه بند ناف از سطح استان‌ها

درمان ۳۰ بیمار سرطانی و صعب العلاج با خون بند ناف

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: تاکنون ۳۰ مورد خون بند ناف با سازگاری نسجی داشته‌ایم و به عبارتی ۳۰ بیمار به کمک بند ناف‌های ذخیره شده درمان شده‌اند.

پور فتح‌ الله یادآوری کرد: نگهداری خون بند ناف در سازمان انتقال خون ایران به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورتی که خود فرد به سلول‌های آن نیاز پیدا کند می‌توان از بانک خون بند ناف برای نجات جان فرد در بزرگسالی کمک گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان انتقال خون وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اسکلت‌های 5 هزارساله که به شیوۀ «مافیا» قربانی شده بودند (+عکس)

 یک مطالعه جدید روی بقایای اسکلتی دو زن که در یک مکان نوسنگی میانه (۴۲۵۰-۳۶۰۰ قبل از میلاد) در سن پل توقوآ شاتو در جنوب فرانسه کشف شدند، نشان می‌دهد آن‌ها با روش عذاب‌آوری به قتل رسیده‌اند که امروزه مافیا هنوز از آن استفاده می‌کند: بستن گردن به پاهای خم‌شده تا جایی که فرد دچار خفگی شود و بمیرد. 

به گزارش فرادید، سن پل توقوآ شاتو در دره مرکزی رون، یک مکان تجمع در دوران نوسنگی میانه بود، نه یک سکونتگاه مسکونی. در حفاری‌ها، سیلوها و گودال‌های متعددی حاوی سنگ‌های خردشده، سگ‌های قربانی، سرامیک و سنگ‌ریزه کشف شد. همچنین در برخی گودال‌ها بقایای انسان پیدا شد، به ویژه در دو گودالی که توسط یک سازه چوبی پوشیده شده که با انقلاب تابستانی و زمستانی مطابقت دارد. 

یکی از این گودال‌ها به نام گودال ۶۹، به شکل یک سیلوی ذخیره‌سازی است، اما هیچ اثری از دانه‌ها یا آتش‌سوزی در آن وجود ندارد (یک روش ضدعفونی برای سیلوهای ذخیره‌سازی واقعی). این گودال در عوض حاوی اسکلت‌های سه زن بود، یکی در مرکز گودال به سمت چپش با یک گلدان نزدیک سرش و دو نفر دیگر زیر یک برآمدگی قرار داشتند.

دومی به پشت قرار داشت و پاهایش خم شده بود و یک سنگ آسیاب سنگین روی جمجمه‌اش قرار داشت. سومی روی شکمش بود و گردنش روی سینه زن دوم بود. زانوهای او هم خم شده و دو تکه سنگ آسیاب بر پشتش بود. 

اگر از بالا به گودال در زمان دفن نگاه می‌کردید، فقط اولین زن قابل رویت بود. دو زن دیگر بخاطر برآمدگی از دید پنهان شده بودند. آن‌ها نیز جمع شده بودند، طوری که انگار قطعات سنگ آسیاب به زور هنگام قرار دادن اجساد در موقعیت، جا داده شده باشند. 

اگر آن‌ها هنوز زنده بودند، به جهت قرار گرفتنشان زیر برآمدگی گودال، دیگر نمی‌توانستند حرکت کنند و نفس کشیدن برایشان بسیار دشوار می‌شد. در چنین موقعیتی، مرگ نسبتاً سریع اتفاق می‌افتد، حتی اگر قربانیان تخدیر یا ضرب و شتم نشده باشند.

چنین موقعیتی منجر به تهویه ناکافی و کاهش حجم خون پمپاژشده توسط قلب میشود که می‌تواند منجر به توقف فعالیت الکتریکی بدون پالس و یا ایست قلبی شود. برخی از افراد نسبت به دیگران حساس‌تر هستند، اما فشار گردنی یک عامل تشدیدکننده است، مانند انسداد بینی و دهان. 

موقعیت خیره‌کننده اندام تحتانی زن سوم نیز قابل‌توجه است. پاهای او با تجزیه بدن به پهلو فرو ریخته بودند و از قرارگیری آن‌ها روی جسد، به نظر می‌رسد زانوها کمی بیش از ۹۰ درجه خم شده‌اند و پاها کم و بیش عمودی نگه داشته شده بودند. با توجه به موقعیت زن، این وضعیت نشان‌دهنده مورد بالقوه‌ای از خفه کردن با طناب است.

در این سناریو، زن روی شکم خود قرار داشت و یک طناب به مچ پا و گردنش متصل بود. این واقعیت که زن توسط سنگ‌های آسیاب و برآمدگی گودال ذخیره‌سازی دچار انسداد شده، همراه با احتمال اتصال مچ پاهای او به گردنش، فرضیه دفن شدن در عین زنده بودن را تأیید می‌کند. در غیر این صورت، فشارهای فیزیکی شدت کمتری داشته، به ویژه با توجه به اینکه سنگ‌های آسیاب از بیرون قابل مشاهده نبودند. 

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد از این روش به عنوان روشی برای قربانی کردن انسان از سایر مکان‌های نوسنگی در اروپا استفاده شده است. تیم تحقیقاتی در حال مستند کردن این روش در صحنه‌های صخره‌نگاره و تدفین ۱۶ گور در ۱۴ مکان باستان‌شناسی است که از جمهوری چک تا اسپانیا امتداد دارند و در محدوده زمانی ۳۵۰۰ از تا ۵۴۰۰ قبل از میلاد هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف اسکلت‌های 5 هزارساله که به شیوۀ «مافیا» قربانی شده بودند (+عکس)
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر