Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت پارلمانی کشورمان گفت: استفاده از ابزار‌های غیرقانونی تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود، نگرانی‌های جدی در خصوص نقض حقوق بشر ایجاد کرده است.

به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده فاطمه حسینی در یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) گفت: جهان از بی توجهی به قوانین و هنجار‌های حقوق بین الملل رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت پارلمانی کشورمان اظهار کرد: امروز در بین بنیانگذاران نهاد‌های به رسمیت شناخته شده نظم بین المللی، ایالات متحده آمریکا بر این باور است که قادر به تحصیل منافع خود از طریق بی توجهی و نقض اصول بنیادین حقوق بین الملل و حقوق بشر و با هدف تامین امنیت خود به بهای ناامنی دیگری است.

او ادامه داد: استفاده از ابزار‌های غیرقانونی تحریم‌های اقتصادی یا در واقع، تروریسم اقتصادی از سوی ایالات متحده آمریکا به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود نگرانی‌های جدی در خصوص نقض حقوق بشر ایجاد کرده است.

حسینی افزود: تاثیرات مخرب این تحریم‌ها بر زندگی مردم عادی کشور‌های در معرض این تحریم‌ها همچون ایران شامل نقض اصول بنیادین حقوق بشر همچون حق دسترسی به غذای کافی، دسترسی به داروی ضروری، حق دسترسی به خدمات بهداشتی و ... است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عمیقا باعث تاسف است که نهاد‌های حقوقی، سیاسی و بین المللی ناکام در حفظ اعتماد به این نهاد‌های نظم بین الملل بوده اند که در نتیجه منتج به قربانی شدن حقوق ملت‌ها می‌شود که این مساله مصداقی عینی از ناکارآمدی جدی حقوق بین الملل و نهاد‌های بین المللی است که بر همین اساس ضرورت بازنگری و اصلاح آن‌ها را تبیین می‌نماید.

او گفت: اعتقاد دارم چالش‌های مشترک در نتیجه عدم پایبندی به حقوق بین الملل و حقوق بشر همزمان می‌تواند موضوعی برای همکاری به شمار آید.

حسینی خاطرنشان کرد: از نمایندگان جوان تمامی پارلمان‌ها دعوت می‌کنم به دنبال دستیابی به صلح بر مبانی عدالت و گفت‌وگو در بین خود و همچنین طرد آن دسته از افرادی باشند که خیال پردازانه به جنگ ناتمام و نزاع بین تمدن‌ها می‌اندیشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند