Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@00:47:39 GMT

راب: توافق برگزیت احتمالا در پارلمان رأی می‌آورد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۱۵۹۹

راب: توافق برگزیت احتمالا در پارلمان رأی می‌آورد

وزیر امور خارجه انگلیس گفت به‌نظر می‌رسد دولت تعداد رأی کافی برای تصویب توافق برگزیت حاصل شده در بروکسل را داشته باشد.

به گزارش مشرق، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس گفت، به‌نظر می‌رسد دولت بتواند تعداد آرای لازم برای تصویب توافق با بروکسل را در پارلمان کسب کند.

بیشتر بخوانید: جانسون: مخالفان برگزیت هم‌دستان اتحادیه اروپا هستند

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، راب روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت اطمینان دارد که بریتانیا در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) اتحادیه اروپا را ترک می‌کند و پارلمان نمی‌تواند مانع اقدام نخست‌وزیر در این زمینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس گفت: «او (نخست‌وزیر) توافق را به‌دست آورده است. به‌نظر می‌رسد تعداد [رأی کافی] در مجلس عوام را داشته باشیم. چرا پارلمان بر آن اصراری ندارد؟ این کاری است که هفته آینده انجام خواهیم داد».

قرار بود رأی‌گیری درباره توافق برگزیت روز گذشته (شنبه) در پارلمان انجام شود. اما پس از آن‌که پارلمان در جلسه روز شنبه متممی را مورد تصویب قرار داد که طبق آن بدون اطمینان از اعمال کامل تدابیر لازم، برگزیت قابل اجرا نخواهد بود.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در اعتراض به تصویب این متمم پارلمان را ترک کرد و رأی‌گیری درخصوص تصویب توافق برگزیت لغو شد. با این حال «جان برکاو» سخنگوی مجلس عوام اعلام کرد، دولت در صورت تمایل می‌تواند روز دوشنبه برای به رأی گذاشتن این توافق در پارلمان حاضر شود.

طبق برنامه اعلام شده جانسون برای اجرای برگزیت، دولت در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک می‌کند. او در واکنش به تصویب متمم لتوین پیش از ترک پارلمان گفت: «با اتحادیه اروپا در مورد اعمال تأخیر [در اجرای برگزیت] مذاکره نخواهم کرد و قانون هم نمی‌تواند مرا مجبور به این کار کند».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن رای گیری انگلیس دولت بریتانیا پارلمان اتحادیه اروپا دومینیک راب شبکه بی بی سی مجلس عوام بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتور‌های تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد