Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نوفرستی مدیر حج و زیارت استان گفت: از زائران مشرف شده برای اربعین ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تا ۳ روز قبل از اربعین، ۹۰ درصد تاکنون و بقیه  نیز طی امروز و فردا به کشور بازخواهند گشت.  

او افزود: از ۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر اعزام شده به عتبات عالیات، ۵۰۰ نفر از مرز هوایی، نزدیک به ۳ هزار نفر از طریق خط ریلی، حدود ۶۰ درصد با وسایل نقلیه شخصی و بقیه هم با وسایل نقلیه عمومی عازم این سفر معنوی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پارسال ۱۶ هزار زائر به عتبات عالیات اعزام شدند که با توجه به تعداد زائران، امسال، این تعداد حدود دو برابر افزایش داشت.
نوفرستی افزود: بیش از ۷۰۰ میلیون وعده غذا در ایام اربعین از سوی موکب‌های ایرانی و عراقی برای پذیرایی از زائران اربعین پخت شده که یک گروه شامل مجرب‌ترین آشپز‌های خراسان جنوبی از طرف سازمان حج و زیارت استان هر روز در نجف بیش از ۲۰ هزار پخت را بر عهده داشتند که چند روز بعد از اربعین هم در کاظمین حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور بیش از ۴۰ موکب خراسان جنوبی در اربعین امسال گفت: خراسان جنوبی بیشترین تعداد موکب‌ها را در کاظمین داشته است.

نوفرستی از زائرانی که به هر دلیلی در این سفر معنوی مصدوم شده و برای ادامه درمان نیاز به بیمه دارند خواست به نمایندگی بیمه ایران در استان و یا سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر خراسان شمالی به حج عمره

به گزارش خبرگزری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ قاصری گفت: قبل از پایان سال گذشته قرار بر این بود تا از استان چهار کاروان اعزام شود، اما با توجه به اینکه تعداد زائران برای اعزام محدود شده است، فعلا از استان یک کاروان اعزام می‌شود و اعزام بقیه کاروان‌ها هم بعد از حج تمتع انجام می‌شود.
وی افزود: اولین کاروان حج عمره که فردا اعزام می‌شود بیشترزائران از شهرستان شیروان هستند.
مدیر حج و زیارت استان بیان کرد: ۱۲۶۰ نفر از خراسان شمالی برای حج تمتع به کشور عربستان اعزام می‌شوند که این تعداد از افراد در قالب ۹ کاروان اعزام خواهند شد.
قاصری گفت:زائران حج تمتع در قالب ۷ کاروان شیعه، ۲ کاروان اهل سنت و ۲ کاروان هم از مجموعه هستند که ۲۴ یا ۲۵ اردیبهشت از فرودگاه مشهد به سزمین حج اعزام می‌شوند.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۹۵ درصد از ویزا‌ها برای زائران ارسال شده است و در حال تهیه اقلام تدارکاتی هستیم.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان عمره گذار خراسان جنوبی به سرزمین وحی
  • اولین کاروان عمره گذار خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می‌شود
  • اعزام ۸۵ زائر خراسان شمالی به حج عمره