Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق ابراهیمی یکشنبه در جریان جلسه بررسی  مشکلات خانواده های زیرپوشش انجمن  حمایت زندانیان شیراز  گفت: آسیب هایی که با محبوس شدن فرد زندانی، متوجه خانواده وی می شود بسیار بیشتر از مشکلات خود زندانی است و برای کنترل و پیشگیری این آسیب ها و بهبود سلامت جامعه، همه دستگاه های متولی و نهادهای حمایتی و خیرین، نیاز است با انجمن های حمایت همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتایج تحقیقات و بررسی ها بیانگر آن است که آسیب های اجتماعی بر اثر زندانی شدن سرپرست خانواده، بیش از خود زندانی متوجه خانواده های آنان می شود و با برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد درآمد پایدار و ماندگار در راستای حمایت از این خانواده ها، از بروز آسیب ها باید پیشگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه دوره های آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مهارت های اساسی زندگی به صورت مستمر برای خانواده ها برگزار شود گفت: دوره های آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی خانواده ها درباره سوء مصرف مواد مخدر، غنی سازی اوقات فراغت آنان و آموزش کنترل خشم، پرخاشگری و تربیت فرزندان برگزار شود و انجمن حمایت باید در این زمینه نقش پررنگ تری ایفا نماید.

مدیرکل زندان های فارس افزود: با استفاده از ظرفیت های انجمن حمایت، لازم است، اتاق فکر در انجمن مرکز استان راه اندازی شود و براساس پیشنهادات و نظرات سازنده افراد صاحب نظر، جذب خیرین و توسعه منابع مالی و حمایت بیشتر خانواده ها برنامه های انجمن پیگیری شود.

ابراهیمی اظهار داشت: حقوق مستمری به خانواده ها از طریق انجمن، پاسخگوی نیازهای آنان نیست با درآمدزایی پایدار برای خانواده ها، از ورود این افراد به چرخه جرم و همچنین بازگشت مجدد زندانی به زندان جلوگیری شود.

در ادامه محمود قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز، گزارشی از وضعیت انجمن حمایت در مرکز استان ارائه کرد.

کد خبر 4751609

منبع: مهر

کلیدواژه: زندانی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز شهرکرد موکب رادیو اربعین مرز شلمچه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش‌دبستان و دبستان مدرسه پسرانه‌ای ضمن پرداخت ۳۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی ۲ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است در این اقدام انسان‌دوستانه دبیران و دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان این مدرسه در تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس‌انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران واریز و موجبات آزادی ۲ نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند.

بر اساس این گزارش، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، و یا شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6086313

دیگر خبرها

  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان