Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام؛ قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام گفت : استراتژی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حوزه فرهنگ و هنر توسعه کسب و کارهای فرهنگی و ایجاد بازارچه های فروش آثارهای فرهنگی و هنری است که مدیریت جدید اداره این برنامه ریزی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف امینی افزود : نگاه ما نباید یک نگاه تفننی و سرگرم کننده به حوزه فرهنگ و هنر باشد . هنر قرار است پاسخگوی نیازهای احساسی انسان باشد و مدیران حوزه فرهنگ باید طوری برنامه ریزی کنند تا این فرهنگ نهادینه شود.

وی گفت : مفاخر تربت جام زبانزد است و نام و آوازه تربت جام بسیار فراتر از شهرستان ، استان و ایران است . ابوالوفای بوزجانی را در جهان می شناسند ، عبدالرحمن جامی و شیخ الاسلام احمد جامی و دهها شخصیت دیگر شهرستان آوازه آنان همه جا پیچیده است و خوشبختانه یک اتفاق خوب که در تربت جام ایجاد شده بزرگداشت مفاخر این شهرستان هست که امیدوارم این مراسمات تدوام یابد.

وی یادآور شد : تربت جام پایتخت وحدت کشور است ، پایتخت عرفان شرقی است و جو و قالب این منطقه عرفان ناب است که معرف فرهنگ اسلامی-ایرانی در آن طرف مرزهای ایران است .

امینی در بخش دیگری از سخنانش گفت : اگر ما می گوییم تربت جام دارای سابقه دیرینه فرهنگی ، تاریخی و تمدنی است باید این نمود و جلوه در معماری ساختمان های ما هویدا باشد و یا در مبلمان شهری ما دیده شود و اگر در زندگی ما این سبقه فرهنگی نمود پیدا نکند در گذشته خواهد ماند.

در این مراسم حکم سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تحریر شده به صادق شریفی نسب ابلاغ شد و از خدمات حسین حیدربیگی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی شد. 

در حکم جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به صادق شریفی نسب آمده است هماهنگی با فرماندار شهرستان و حفظ کرامت امام جمعه تربت جام در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی، دستیابی به تحقق اهداف فرهنگی را قابل حصول می‌ کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتخت تربت جام خراسان رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رکورد مخاطب سینما در سال ۱۴۰۲

مراسم تقدیر از معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که همه معاونین، مدیران‌کل و‌مدیران عامل موسسات تابعه سازمان سینمایی حضور داشتند محمد خزاعی با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های تحولی حوزه سینما و نیز کلان برنامه‌های این حوزه در زمینه‌های مختلف اعم از توسعه زیرساخت، رونق اقتصادی، اعتمادسازی عمومی، برگزاری رویداد‌های موفق، تربیت نیروی انسانی و ارتقای سرمایه اجتماعی سینما برای سال جدید ارائه داد. 

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی دستاورد‌های حاصل شده در زمینه‌های رشد تولید، رونق گیشه، شتاب روند توسعه زیرساخت‌های سینمایی، تحرک و رشد سینمای بومی و نیز، گسترش تعاملات بین المللی بویژه در سطح منطقه را از دیگر اقدامات سازمان سینمایی طی دوساله اخیر خواند و تصریح کرد: قطعا اگر امروز شاهد عملکردی رضایتمندانه و امیدوار کننده هستیم مرهون تلاش همه همکاران بخصوص حمایت‌های همه جانبه شخص وزیر محترم هستیم.

وی با بیان اینکه راه طی شده در مسیر توسعه سینما به هیچ وجه کافی نیست و جایی که قرار داریم، هنوز، ابتدای راه است و افق ما در حوره توسعه، رونق اقتصادی، گشایش‌های بین المللی و ارتقای سرمایه اجتماعی سینما بسیار بلندتر از گام‌های برداشته شده است.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انگیزه و قصد اصلی از برپایی این جلسه تشکر و قدردانی از تلاش‌های بی شائبه و زحمات ارزنده شما عزیزان در سازمان سینمایی است و انصافا، کارنامه سازمان سینمایی در دو ساله اخیر جای قدردانی مکرر دارد. 

وی ادامه داد: امروز اگر رضایت مردم و نخبگان فرهنگی را در این حوزه داریم همگی ناشی از کارنامه غنی موجود است. 

اسماعیلی با بیان اینکه سینما در پیشانی حوزه فرهنگ و هنر قرار دارد خاطرنشان کرد: موفقیت و ناکامی‌های فرهنگ و هنر عمدتا با حوزه سینما ارزیابی و قضاوت می‌شود. این بخش مهم فرهنگ، برای همه اهل فن و نخبگان کشور اهمیت مضاعفی دارد و دلیل آن توجه عمومی جامعه به سینما است، بدیهی است وقتی حوزه‌ای به دغدغه عام مردم و مسئله جامعه تبدیل می‌شود باید در اولویت قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه، همه وعده‌های مجموعه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تامین منابع و امکانات برای این بخش محقق شده و اتفاقات مبارکی در حوره فرهنگ و هنر بویژه سینما رخ داده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه تولید محتوای فرهنگی در خارج از کشور از جمله در فرانسه، سایر کشور‌های اروپایی، آمریکای لاتین و آسیای شرقی در حال شکل گیری و انجام است؛ تاکید کرد: معتقدیم فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی ذات و ماموریت جهانی و فرامکانی دارد و هیچگاه، نباید خودمان را محدود به مرز‌های داخلی کنیم. وی رویکرد برون مرزی اقای خزاعی در راهبرد‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی با که با هدف بهره گیری از دیپلماسی‌عمومی طراحی شده را رویکرد درستی خواند و افزود: منطقه خزر، حوزه شانگهای و به تازگی بلاروس که به این منظومه منطقه‌ای اضافه شده از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما برگزاری جشنواره کشور‌های عضو شانگهای را مد نظر داریم که تقریبا نصف دنیا را در بر می‌گیرد و از جمله چین، روسیه، هندوستان، پاکستان و … در آن قرار دارند. 

وی از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در این حوزه را اجرای طرح همکاری مشترک برای عرضه و اکران محصولات سینمایی و فرهنگی خواند و اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح را با کشور چین در سال آتی آغاز می‌کنیم. 

اسماعیلی با اشاره به این نکته که ما بیش از آنچه گفته ایم عمل کرده ایم، خاطرنشان کرد: امروز که در آستانه سال ۴۰۳ قرار داریم بسیاری از وعده‌هایی که داده بودیم محقق شده است، مستندات و عدد و رقم آن‌ها روشن و مبرهن است. در حوزه سینما شاهد ثبت رکورد‌ها و نصاب‌هایی هستیم که جدول آماری آن در سامانه‌سمفا وجود دارد و امیدواریم عدد ۲۹ میلیون مخاطب را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: یادمان باشد دولت مردمی سیزدهم وارث دورانی است که در آن به خاطر کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها از جمله فعالیت‌های سینمایی تعطیل و متوقف شده بود اما، امروز به رشد و رونقی رسیده ایم که از خیلی از کشور‌های توسعه یافته و مدعی هم، در زمینه عادی سازی فعالیت‌ها و رونق آن جلوتر رفته ایم، این‌دستاورد‌ها نشان داد که کار جهادی جواب می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران سازمان سینمایی خواست که با همین روحیه جهادی و همت مضاعف وارد سال جدید شوند تا شاهد تداوم روند موفقیت ها، گام‌های رو به جلو و اتفاقات تازه در سال ۴۰۳ هم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سیاست قطعی ما، پالایش و صیانت از محتوای تولیدات سینمایی است تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم جریان‌های فکری مسموم و منحرف با محصولات معیوب فکر و روح جوانان و کودکان و نوجوانان ما را آلوده کنند. این خط قرمز ماست و به هیچ عنوان نباید عقب نشینی کنیم.

به گفته وی، متاسفانه، تولید محتوای فضای مجازی در اختیار ما نیست و این تهدید حتی در برخی سکو‌های داخلی هم حس می‌شود، پلتفرم‌هایی که برخی فیلم‌های سیاه و ضد خانواده پخش می‌کنند.

اسماعیلی گفت: بنای ما در حوزه محتوا باید متمرکز بر مراقبت و صیانت در راستای منافع و عزت ملی و مبانی و باور‌های اخلاقی و اعتقادی کشور باشد. 

وی ادامه داد: با رویکرد همدلی و همگرایی و در چارچوب قانون از هر گونه فعالیت و سلیقه‌ای در همه حوزه‌ها از جمله سینما استقبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم تسریع در روند توسعه و تقویت فیلمخانه ملی به مثابه گنجینه ارزشمند و بی نظیر برای نسل‌های جدید و جوان گفت: اماده افتتاح آن در سال ۴۰۳ هستیم تا سینماگران جوان و هنرجویان و دانشجویان ما امکان استفاده از این مخزن و گنجینه عظیم را پیدا کنند، ضروری است ضمن بهره گیری از این ظرفیت بزرگ برای سال آینده شبکه نمایشی مستقلی را هم طراحی کنیم.

گفتنی است تعدادی از مدیران حاضر در جلسه گزارشی از روند اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تحصصی سینما در حوزه‌های مختلف ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • جشنواره شب‌های موسیقی تاک در ملایر برگزار می‌شود/ اجرای رایگان ویژه برنامه نوروز 
  • روابط فرهنگی با کشورهای همسایه در سال ۱۴۰۳ گسترش می‌یابد
  • شکست رکورد مخاطب سینما در سال ۱۴۰۲
  • تغییر ۲ رئیس اداره کاشان در سکوت خبری
  • فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سالی که گذشت
  • ایمانی خوشخو نماینده وزیر ارشاد در شهر جهانی فناوری‌های نرم شد
  • دعوت وزیر ارشاد از کودکان و نوجوانان برای شرکت در «پویش ملی حافظ شو»
  • ۲۷ اجرا در پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه ابریشم
  • علی عزیزیان فارسانی به عنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان کیار معرفی شد
  • آخرین وضعیت عمره از زبان وزیر ارشاد