Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ورزش سه، سرخپوشان پایتخت در شرایطی به مصاف پیکان رفتند که برای حضور در جمع مدعیان نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی داشتند. محرومیت سیامک نعمتی، شرایط خاص شجاع خلیل زاده و نیمکت نشینی سیدجلال شمایل ترکیب پرسپولیس را تغییر دادند اما با این وجود شاگردان کالدرون شروع خوبی داشتند و بازی را هجومی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نیمه اول مهدی ترابی دروازه پیکان را باز کرد اما دقایقی بعد واسعی گل را پاسخ داد تا نیمه نخست با این نتیجه خاتمه یابد. در نیمه دوم کیفیت فنی دو تیم افت کرد و بازیکنان قادر به ساخت موقعیت نبودند اما سرانجام سانتر عالیشاه با ضربه سر نوراللهی همراه شد تا پرسپولیس به برد مهمی دست پیدا کند.

 

هفته هفتم لیگ برتر خلیج فارس
ورزشگاه آزادی، بدون تماشاگر
تیم داوری: سیدمهدی سیدعلی، محمدرضا ابوالفضلی، محمدراهی، عسگر محمدی

 

ترکیب پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند محمد انصاری حسین کنعانی محمد نادری (مهدی عبدی 66) مهدی شیری محسن ربیع‌خواه احمد نوراللهی مهدی ترابی (سیدجلال حسینی 83) وحید امیری جونیور براندائو (امید عالیشاه 46) علی علیپور


سرمربی: گابریل کالدرون

 

ترکیب پیکان:

 

مهدی امینی سیدمهران موسوی حسین پورامینی فراز امامعلی سعید واسعی جلال الدین علی محمدی حجت حق وردی سیدمحمد ستاری علی حمودی شهریار مغانلو امیرحسین کریمی (ماهان رحمانی 64)


سرمربی: حسین فرکی

 

 

اخطار:

مهدی ترابی از پرسپولیس (دقیقه 62)

 

اخراج:

مهدی عبدی  از پرسپولیس (83)

 

 

شرح گل:

پرسپولیس 1 پیکان 0 (دقیقه 19): حرکت تماشایی علی علیپور و پاس او به ترابی با ضربه این بازیکن همراه و به گل اول پرسپولیس تبدیل شد.

 

 

پرسپولیس 1 پیکان 1 (سعید واسعی -  دقیقه 36): شوت تماشایی سعید واسعی از روی ضربه ایستگاهی به گوشه دروازه رفت و بیرانوند نتوانست آن را مهار کند.

پرسپولیس 2 پیکان 1 (احمد نوراللهی - دقیقه 81): سانتر دیدنی روی دروازه پیکان روی سر احمد نوراللهی نشست و او با ضربه ای دیدنی دروازه پیکان را باز کرد.

 

 

لحظات حساس:

دقیقه 3: سانتر محمد نادری روی پای علی علیپور نشست اما ضربه آرام او را امینی گرفت.

دقیقه 5: شوت شهریار مغانلو در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 9: خروج علیرضا بیرانوند و دفع او باعث شد تا دروازه پرسپولیس خالی شود اما ضربه چیپ واسعی راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 11: شوت زمینی و آرام علی علیپور را امینی مهار کرد.

دقیقه 16: شهریار مغانلو در گوشه محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما خروج بیرانوند اجازه گلزنی به او را نداد.

دقیقه 39: سعید واسعی دوباره شوتزنی کرد اما این بار ضربه او با واکنش بیرانوند به کرنر رفت.

دقیقه 41: سانتر بازیکنان پیکان با ضربه سر امامعلی وارد دروازه شد اما او در موقعیت آفساید به توپ ضربه زده بود.

دقیقه 46: علی علیپور پس از چرخش زیبا به سمت دروازه شوتزنی کرد اما امینی با نوک انگشتانش توپ را دفع کرد.

دقیقه 74: حرکت شهریار مغانلو و سر توپ او با یک ضربه شوت همراه شد اما این ضربه هم به مدافعان پرسپولیس برخورد کرد.

 

 

شرح نیمه اول:

 

تیم های پرسپولیس و پیکان دیدار حساس هفته هفتم را از ساعت 18 آغاز کردند. این بازی با حملات پر دامنه از سوی پرسپولیسی ها آغاز شد. آن ها از کناره ها چند حمله را ایجاد کردند و چند موقعیت نیز به وجود آوردند اما هیچ یک تبدیل به گل نشد تا این که علی علیپور با کنترل، چرخش و پاسی زیبا ترابی را در موقعیت گل قرار داد و او پرسپولیس را پیش انداخت. اما این گل خیلی دوام نیاورد و سعید واسعی با شوتی تماشایی از پشت محوطه بازی را به تساوی کشاند. واسعی پس از این گل بازهم با یک شوت دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما این بار بیرانوند هشیار عمل کرد. در ادامه پیکانی ها یک گل دیگر هم زدند که آفساید گرفته شد. در نیمه اول این بازی جونیور براندائو نمایش ضعیفی داشت و انتظارات را برآورده نکرد.

 

 

حواشی:

* آدام همتی و احسان حسینی دو بازیکن جوان پرسپولیس در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی هستند.

* محمدحسن انصاری فرد به همراه معاونان خود در ورزشگاه آزادی است.

* مهدی ترابی پس از گل پیراهن خود را بالا زد و تی شرتی با نوشته «تنها راه نجات کشور = اطلاعت از رهبری» را به نمایش گذاشت.

* تکل خشن مهدی عبدی روی پای فراز امام علی باعث شد تا داور به او کارت قرمز بدهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار چشمگیر پرسپولیس اوسمار برای کسب قهرمانی/ ۲۲ امتیاز در دور برگشت و ۴۵۰ دقیقه دروازه بسته

نگاهی به نتایج تیم پرسپولیس در ۸ دیدار آخر و آمار رقم خورده در ۵ مسابقه اخیرش از اوج‌گیری دوباره سرخپوشان پایتخت می‌دهد.

سرویس ورزش مشرق - شاگردان اوسمار ویرا برزیلی از هفته شانزدهم لیگ برتر که در خانه تیم اراکی تن به شکست یک بر صفر مقابل آلومینیوم دادند حالا یک نفس با کسب امتیازات کامل - منهای دیدار مقابل استقلال - گام بلند و استواری به سمت دفاع از عنوان قهرمانی خود برداشته‌اند.

بازیکنان پرسپولیس که در هفته شانزدهم تن به شکست یک بر صفر مقابل آلومینیوم اراک دادند در هفته‌های هفدهم هجدهم و نوزدهم با سه پیروزی متوالی به استقبال دیدار دربی رفتند.

پرسپولیس در هفته هفدهم دو بر صفر تراکتور را شکست داد. سپس در هفته هجدهم یک بر صفر ذوب آهن را در خانه‌اش مغلوب کرد و در دیدار هفته نوزدهم ۴ بر ۲ در تهران از سد تیم فولاد خوزستان عبور کرد. ۹ امتیاز تا پیش از دیدار دربی پرسپولیس را به نزدیکی صدر جدول و آبی پوشان رساند. اما دروازه این تیم دو بار در دیدار مقابل فولاد خوزستان باز شد.

نکته جالب توجه در ۵ مسابقه آخر پرسپولیس از هفته بیستم تا بیست و چهارم بسته ماندن دروازه پرسپولیس و کسب حداکثر امتیازات بوده است.

شاگردان اوسمار ویرا که در دیدار مقابل استقلال در هفته بیستم تن به تساوی بدون گل دادند در ۴ دیدار متوالی پس از آن برنده از زمین خارج شدند تا با کسب امتیازات کامل بدون گل خورده حالا ۴۵۰ دقیقه هم دروازه‌شان را بسته نگه داشته باشند.

سرخپوشان پرسپولیس در هفته‌های اخیر پس از شکست مقابل آلومینیوم ۱۴ بار ظرف ۸ دیدار دروازه رقبای خود را باز کرده‌اند که میانگین ۱.۷۵ گل در هر بازی را برای پرسپولیس به ارمغان آورده و تفاضل گل این تیم را به مثبت ۲۰ افزایش داد.

قدرت گرفتن دوباره توان تهاجمی و گلزنی پرسپولیس در نیم فصل دوم با راه افتادن مهدی ترابی و حضور موفق عیسی آل کثیر و استون اورونوف زنگ خطر جدی را برای آبی‌پوشان تهرانی به صدا درآورده است. اینکه مدافع عنوان قهرمانی پس از عدم موفقیت در نیم فصل اول حالا دوباره عزم خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی فصل گذشته جزم کرده و نه گل می‌خورد و نه از امتیازات مسابقات پیش رویش چشم پوشی می‌کند.

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان روز اول مسابقات هفته بیست و چهارم

در واقع پرسپولیس از مجموع ۲۷ امتیاز موجود در دور برگشت تا پایان هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ برتر، منهای شکست مقابل آلومینیوم اراک و تساوی با استقلال - که جمعاً موجب از دست رفتن ۵ امتیاز شد - تا اینجا ۲۲ امتیاز کسب کرده و توانسته امتیازات خود در پایان نیم فصل اول را از عدد ۳۰ به ۵۲ افزایش بدهد.

یادآور می شود؛ تفاضل گل تیم پرسپولیس در پایان نیم فصل اول مثبت ۹ بود ولی حالا به مثبت ۲۰ نیز افزایش پیدا کرده است.

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان دور رفت

دیگر خبرها

  • آمار چشمگیر پرسپولیس اوسمار برای کسب قهرمانی/ ۲۲ امتیاز در دور برگشت و ۴۵۰ دقیقه دروازه بسته
  • شروع خوب ایران با غلبه‌بر افغانستان / شگفتی‌سازی قرقیزستان با پیروزی مقابل ژاپن
  • پرسپولیس در خانه قعرنشین، صدرنشین شد!
  • باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- ۳ مقابل پرسپولیس تهران
  • دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد
  • صدرنشینی پرسپولیس با آتش‌بازی مقابل نفت + فیلم
  • طوفان پرسپولیس در آبادان؛ صدر جدول قرمز شد
  • پیروزی یک نیمه‌ای پرسپولیس مقابل صنعت نفت
  • تساوی هوادار و پیکان در دربی بدون هوادار!
  • پرسپولیس و چالش دومین ماه بدون شکست