Web Analytics Made Easy - Statcounter

 متخصص قلب و عروق در گفت: گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افت فشار در زنان به خصوص زنان باردار اظهار کرد: معمولا فشار خون پایین موجب سرگیجه یا خستگی شدید، ضعف ناگهانی در هنگام بلند شدن و کمبود خون کافی در مغز می‌شود. اگر فشار خون افراد پایین باشد، به دلیل نبود خون کافی، دچار اختلالاتی در کل بد می‌شوند و تمام افراد به این نوع عارضه دچار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زنان باردار هم ممکن است به این نوع عارضه دچار شوند، زیرا رگ‌های خونی در دوران حاملگی مسدود خواهند شد. همین امرموجب کاهش فشار خون در زنان می‌شود. حتی در دوران آخر بارداری به دلیل فشرده شدن عروق خونی در ناحیه شکم، کاهش فشار خون اتفاق می‌افتد.

ظفر قندی درباره عوامل مختلفی که بر تشدید این نوع عارضه تاثیرگذارند، گفت: این نوع عارضه ممکن است ناشی از کم آبی بدن، استرس و اضطراب، عفونت و استراحت طولانی مدت بارداری ایجاد شود. حتی برخی دارو‌ها هم می‌توانند موجب افت فشار خون شوند. خونریزی‌های شدید هم موجب این نوع عارضه خواهد شد. حتی می‌تواند شوک خطرناکی برای سلامت و زندگی فرد داشته باشد.

این متخصص قلب و عروق بیان کرد: افت فشار خونی که در هنگام ایستادن ایجاد شود، کاملا طبیعی و بی ضرر خواهد بود.

وی درباره درمان این نوع عارضه اظهار کرد: افراد باید از رژیم‌های غذایی پر نمک و بلند شدن ناگهان اجتناب کنند. حتما ورزش کردن را به طور منظم در پیش بگیرند. افراد از زور زدن‌های بی مورد در اجابت مزاج خودداری کنند. در صورت نیاز، از جوراب‌های ساق بلند برای پوشش و محافظت ساق و ران استفاده کنند تا خون به راحتی به سمت بالا جریان داشته باشد.


ظفر قندی تاکید کرد: نوشیدن مایعات بیشتر در آب و هوای گرم و در حالی که بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود داشته باشد، ضرورت دارد. افرادی که مشکلات قلبی دارند لازم است، کمتر در معرض آب گرم قرار بگیرند. افراد اگر احساس سرگیجه داشتند همان لحظه بنشینند.

افراد برای جلوگیری از مشکلات فشار خون پایین و کاهش حملات سرگیجه بعد از غذا، سعی کنند وعده‌های غذایی خود را در ابعاد کوچکتر و در زمان‌های مختلف مصرف کنند و از مصرف دارو‌های کاهنده‌ی فشار خون قبل از غذا اجتناب کنند.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارداری افت فشارخون درمان فشارخون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید

به گزارش خبرآنلاین ،آیا می‌دانستید که دانه‌های خرما را که بدون هیچ فکری دور می‌ریزیم، ارزش تغذیه‌ای نیز دارد؟

سلامت نیوز در خبری نوشت:مطالعه‌ای که در کتاب « خواص عملکردی غذاهای سنتی» منتشر شده است، بیان می‌کند که دانه‌های خرما حاوی اسید اولئیک، فیبر غذایی و پلی‌فنول‌ها هستند که با کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت کلی مرتبط می شوند.

در اینجا دلایلی بیان شده است که چرا دفعه بعد که خرما خوردید نباید دانه خرما را دور بریزید.

هسته خرما یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است

بر اساس مطالعه ای که در مجله Chemistry and Biodiversity منتشر شده است، آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن، جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب دارند و دانه‌های خرما سرشار از این آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش داده و از سیستم ایمنی سالم حمایت کنند.

هسته خرما خواص ضد التهابی بالقوه ای دارد

برخی از مطالعات، نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در دانه‌های خرما ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشند. با کاهش التهاب در بدن، این ترکیبات می توانند به بهبود سلامت مفاصل و کاهش خطر بیماری های التهابی کمک کنند.

هسته خرما از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

محتوای فیبر موجود در دانه خرما می تواند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. فیبر به حرکات منظم روده کمک می کند، از یبوست جلوگیری می کند و از میکروبیوم روده سالم حمایت می کند. گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است به عملکرد خوب سیستم گوارش کمک کند.

هسته خرما برای تنظیم قند خون مفید است

یک مطالعه منتشر شده در سری کنفرانس IOP: Earth and Environmental Science نشان داد که دانه های خرما ممکن است تاثیر مثبتی بر سطح قند خون داشته باشند. این مطالعه نشان می‌دهد که اجزای موجود در دانه‌ها ممکن است به تنظیم متابولیسم گلوکز کمک کند و آنها را به طور بالقوه برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، مفید می‌کند.

هسته خرما فوایدی برای سلامت قلب دارد

مشخصات تغذیه ای دانه خرما مزایای بالقوه ای را برای سلامت قلب نیز نشان می دهد. مطالعه ای که در Contemporary Clinical Trials Communications منتشر شده است، از کاهش سطح کلسترول گرفته تا حمایت از تنظیم فشار خون، گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است گامی کوچک و در عین حال مهم به سمت داشتن قلب سالم تر باشد.

چگونه هسته خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

مصرف هسته خرما غیر معمول است، زیرا بیشتر مردم بر خوردن این میوه تمرکز می کنند. با این حال، اگر علاقه مند هستید، می توانید هسته های خشک خرما را آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید و آن را به غذاها یا اسموتی ها اضافه کنید.

برای بهره مندی از حداکثر مزایای سلامتی آن، این مراحل را دنبال کنید:

پس از جمع آوری ۱۵ تا ۲۰ هسته خرما، گوشت آن ها را به طور کامل پاک کنید و به مدت یک روز در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. سپس این هسته ها را در تابه روی شعله متوسط تفت دهید تا ترد شوند و با دست له شوند. اطمینان حاصل کنید که دانه ها نسوزند یا زغالی نشوند. پس از برشته شدن دانه ها، آن ها را با دست خرد کنید و سپس با استفاده از همزن خرد کنید. حالا پودر مغذی دانه خرما را آماده کرده اید. یک قاشق از این پودر را در شیر گرم مخلوط کنید و هر روز صبح بنوشید.

مطمئن شوید که با مقدار کمی پودر دانه خرما شروع کنید تا مطمئن شوید که طعم آن را دوست دارید و بدن شما به آن واکنش مثبت نشان می دهد. علاوه بر این، اگر نگرانی‌های سلامتی یا محدودیت‌های غذایی دارید، بهتر است قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895960

دیگر خبرها

  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • آمار و دلایل محبوبیت بازی های آنلاین منتشر شد
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • مسدود شدن راه ۱۵۴ روستای نیکشهر و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟