Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@14:25:25 GMT

ثبت احوال: صدور کارت ملی هوشمند رو به پایان است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۲۳۱۷

ثبت احوال: صدور کارت ملی هوشمند رو به پایان است

حمید درخشان‌نیا در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده صدور کارت ملی هوشمند رو به پایان است و در ماه‌های اخیر مشکل به وجود آمده در تولید داخلی این کارت و چاپ آن رفع شده و به زودی افرادی که برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده‌اند، بهره‌مند از این کارت خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۲ میلیون ایرانی باید از کارت ملی هوشمند بهره‌مند شود، خاطرنشان کرد: ما در مراحل بعد سعی داریم تا بهره‌برداری از این کارت را عملیاتی کنیم که در برخی از استان‌ها این کار شروع شده و امیدواریم در استان اردبیل نیز شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با قدردانی از ابتکار ثبت احوال استان اردبیل در راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار صدور کارت ملی، گفت: ما این کار را به شکل فراگیر در کشور عملیاتی کردیم به طوری که هم اکنون در ۵۰۰ ایستگاه در استان‌های مختلف ثبت نام و صدور کارت ملی برای افراد معلول، کهنسال و افرادی که امکان مراجعه به مراکز ثبت احوال وجود ندارد، از این شرایط استفاده کنند.

درخشان‌نیا پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال را جامع‌ترین پایگاه جمعیتی کشور توصیف کرد و افزود: ثبت نام از متقاضیان کارت ملی متوقف نشده، اما کارت ملی سابق دیگر از اعتبار ساقط است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: باقیمانده افرادی که تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، باید تا پایان امسال به این کار اقدام کنند چرا که ارائه خدمات به این افراد با کارت‌های سابق امکانپذیر نخواهد بود.

درخشان‌نیا ادامه داد: اطلاعات ما به دلیل آنکه مبنای آمار ثبتی دارد، بسیار دقیق و به روز است و به هیچ وجه با حدس و گمان اطلاعات ارائه نمی‌کنیم و به راحتی در سرشماری‌های آینده می‌توانیم اطلاعات دقیقی را در اختیار مرکز آمار قرار دهیم تا از هزینه مازاد در جمع‌آوری اطلاعات نفوس کاسته شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور به رویداد انتخابات مجلس در ماه‌های پیش رو اشاره و تصریح کرد: موظف هستیم آخرین آمار و اطلاعات واجدین شرایط برای انتخابات را در اختیار مسئولان امر قرار دهیم تا کوچکترین خدشه‌ای به آمار و اطلاعات ارائه شده وارد نشود.

درخشان‌نیا راه‌اندازی سامانه تغییر نشانی در کشور همزمان با روز ملی ثبت احوال در سال گذشته را یادآور شد و بیان کرد: هر ایرانی یک نشانی رسمی دارد که در پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال به ثبت رسیده و هرگونه تغییر در این امر مانع از ادامه خدمات خواهد شد، به شرط آنکه در سامانه تغییر اطلاعاتی نشانی جدید به ثبت رسیده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در همه کشور‌های توسعه یافته ثبت اطلاعات جغرافیایی و نشانی افراد بسیار مهم است و براساس جابجایی‌ها، انتقال و مهاجرتی که انجام می‌شود، باید اطلاعات افراد به صورت دقیق به ثبت رسیده تا مشکلات به حداقل برسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ثبت احوال کارت ملی هوشمند حمید درخشان نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس، جعفر سالاری نسب اعلام کرد: در صورت پیاده‌سازی و حذف فرآیندهای سنتی و یکپارچه کردن فرآیندها کارت سوخت قطعا کمتر از ۱۰ روز به دست متقاضیان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کارت سوخت اضطراری جایگاه‌ها نیز همچنان وجود خواهد داشت، افزود: زمان تولید کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیشتر از ۴۸ ساعت زمان نمی‌برد.

محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت نیز در گفت‌وگویی از افزایش تولید کارت سوخت خبر داد و گفت: روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از هموطنان متقاضی ثبت نام و دریافت کارت سوخت هستند.

وی افزود: سال گذشته ۱۴۰۲ بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت‌های تولید شده بیش از ثبت نام بود و حدود ۴ میلیون کارت سوخت در سال گذشته تولید شده است.

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می کند

مدیر سامانه هوشمند سوخت با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۰۵ هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است، بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.

آخرین جزئیات درباره وجود کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌ها؛ همه کارت‌ها جمع نمی شوند | قیمت بنزین و میزان سهمیه تغییر می کند؟

صادقی گفت: سال گذشته روزانه توان ۲۰ تا ۲۵ هزار کارت سوخت وجود داشت، اما با ورود تجهیزات جدید این ظرفیت به حدود ۸۰ هزار کارت در روز می‌رسد.

کد خبر 844864 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم

دیگر خبرها

  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • افزایش ۴ برابری ظرفیت تولید کارت سوخت
  • صدور کارت سوخت در حداقل زمان ممکن انجام می شود
  • درخواست صدور کارت سوخت اینترنتی می‌شود
  • ضرورت منع صدور سیمان با کارت‌های بازرگانی شخصی