Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که «منطقه امن» مدنظر ترکیه در شمال سوریه شامل عمق ۳۲ کیلومتری به طول ۴۴۴ کیلومتر است و شبه‌نظامیان کُرد سوریه باید از این منطقه خارج شوند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) و ساعاتی پس از خروج شبه‌نظامیان کُرد سوریه از شهر «رأس العین» گفت که آنها باید از تمامی «منطقه امن» مدنظر ترکیه خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: گفت‌وگوی اردوغان با نخست‌وزیر انگلیس خروج شبه‌نظامیان کرد سوریه از شهر «رأس العین»

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، اردوغان گفت که منطقه امنی که ترکیه خواهان آن است، عمق ۳۲ کیلومتری خاک سوریه به طول ۴۴۴ کیلومتر را شامل می‌شود که از شرق رود فرات تا مرز عراق را در بر می‌گیرد.

طبق توافق پنجشنبه گذشته (۲۵ مهر) میان ترکیه و آمریکا، شبه‌نظامیان کرد سوریه باید از «منطقه امن» خارج شوند. شبه‌نظامیان کُرد گفته‌اند که فقط از شهر «رأس العین» و «تل ابیض» خارج خواهند شد. مهلت این توافق فردا شب (دوشنبه) به پایان خواهد رسید.

اردوغان همچنین مدعی شد که در طول نه روز عملیات موسوم به «چشمه صلح» ۷۶۵ شبه‌نظامی کُرد سوریه کشته شده و ۱۵۰۰ کیلومتر مربع نیز از کنترل این نیروها خارج شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که آنکارا در موضوعاتی که به امنیت ملی ترکیه مربوط است، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

او تأکید کرد: «ارتش ترکیه به محض پایان مهلت ۱۲۰ ساعته و در صورت عدم اجرای بندهای ۱۳ گانه که با آمریکا بر سر آن توافق کرده، عملیات "چشمه صلح" را از سر خواهد گرفت.»

اردوغان افزود: «توافق ما با آمریکا بود نه با تروریست‌ها و امیدواریم که این بار آمریکایی‌ها به وعده‌های خود پایبند باشند.»

ارتش ترکیه با همراهی تروریست‌های «ارتش آزاد» عملیات نظامی خود موسوم به «چشمه صلح» را در ۱۷ مهر ماه گذشته برای تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کُرد سوریه آغاز کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن تحولات منطقه ترکیه ارتش ترکیه تحولات ترکیه سوریه تحولات سوریه حمله به سوریه مشرق ارتش آزاد امریکا عراق آنکارا رجب طیب اردوغان اردوغان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

به گزارش جماران؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری با همتای آلمانی خود با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است.

وی افزود: این موضوع را مدتی پیش وزیر خارجه کشورمان بیان کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه بر تلاشهایمان برای ارسال کافی و بدون توقف کمکهای انسانی به ملت فلسطین خواهیم افزود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: نتانیاهو تنها برای افزایش عمر سیاسی خود، حتی امنیت شهروندان خود و همه منطقه را به خطر انداخته است.

 

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود