Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، شو لی فیلم‌ساز و نویسنده، چین فنگ نویسنده و معاون شبکه ماهواره‌ای هنگ‌کنگ همراه یک عکاس از  ۱۱ تا ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ با سفر به استان‌های مختلف کشورمان با فرهنگ و تمدن و جاذبه‌های بی‌نظیر ایران آشنا شدند.

این سفر شش‌روزه از بامداد روز پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ آغاز شد و جهان‌گردان چینی در نخستین روز سفر خود از سرای فلاحتی، باغ فین و خانه بروجردی‌ها در شهر کاشان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که حسین خلیفی نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در چین آنان را همراهی می‌کرد، در روز دوم سفر خود، به شهر اصفهان رسیدند و با چهل ستون، عمارت عالی قاپو، مسجد امام (ره)، بازار سرپوشیده اصفهان و کلیسای وانک، که از برجسته‌ترین آثار معماری استان اصفهان محسوب می‌شوند، آشنا شدند.

گردشگران چینی که به میزبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازدید از جاذبه‌های گوناگون ایران به کشورمان سفر کرده بودند، روز ۱۳ مهر ۹۸ در ادامه سفر خود در مسیر اصفهان به شیراز از قلعه تاریخی ایزدخواست و پس از آن از مجموعه تاریخی پاسارگاد و تخت جمشید که نشان از فرهنگ و تمدن غنی ایران زمین دارد، بازدید کردند.

مسجد لطفعلی خان، نارنجستان، بازار، ارگ کریمخان و باغ ارم شیراز، از دیگر مکان‌های گردشگری و تاریخی بودند که جهانگردان چینی همزمان با روز چهارم حضورشان در ایران از آنها بازدید کردند.

تهران، مقصد بعدی گروه گردشگران چینی بود، این گروه روز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ از مجموعه ایران مال و شرکت هواپیمایی ماهان و پس از آن همزمان با آخرین روز حضورشان در ایران  از موزه ملی (دوره اسلامی و باستان) بازدید کردند و غروب همان روز کشورمان را به مقصد چین ترک کردند.

شو لی فیلم‌ساز و نویسنده ۱۲میلیون دنبال‌کننده و چین فنگ نویسنده و معاون شبکه ماهواره‌ای هنگ کنگ ۱۴میلیون دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی ویبو دارند. این دو گردشگر طی حضور در ایران عکس‌ها و فیلم‌هایی را از سفر خود تهیه کرده و به اشتراک گذاشتند.

نکته قابل توجه در سفر گروه گردشگران چینی به ایران استقبال آنان از صنایع دستی و هنرهای سنتی، و توجه ویژه به مهمان‌نوازی و فرهنگ متنوع شهرهای مختلف کشور و شکوه و عظمت آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان بود.

شو لی فیلم‌ساز و نویسنده چینی درباره تجربه سفر به کشورمان، گفت: «ایران پتانسیل‌های فیلم‌سازی متنوعی دارد و به دلیل وجود نیروی کار ارزان، تخصص و شهرت فیلم این کشور در دنیا، می‌تواند بازار خوبی به‌منظور تولید فیلم برای کشور چین  باشد.»

شو لی که در نظر دارد کتابی با عنوان ایران در چین بنویسد، در پایان ابراز امیدواری کرد بتواند فیلم‌نامه‌های خوبی را با موضوعات مختلف در ایران دریافت و با سرمایه شخصی تولید کند.

بازار فیلم چین یکی از بزرگترین بازارهای جهانی و مورد توجه فیلم‌سازان دنیا است. 

این رویداد مهم که به پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن و با اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رقم خورده، گام جدیدی در حضور فم‌تورهای اینفلوئنسرهای چینی در ایران است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گردشگری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛جواد خیابانی در برنامه سلام صبح بخیر در خصوص ساخت ورزشگاه گفت:«در این مورد از وزارت خانه دوستان خوبم با من تماس گرفتند که من گفتم من یک وظیفه رسانه ای دارم و یک وظیفه اخلاقی.اما آنچه که می شود را به مردم بگویید.آیا چینی ها زیر میز زده اند؟گفته اند نمی آییم و دبه کرده اند؟دوستان گفتند نه چنین چیزی نیست.من گفتم پس چرا اعلام نمی کنید دلیل ساخته نشدن ورزشگاه چیست؟که یک سری از نکات را گفتند و خب اسرار است.»

خیابانی ادامه داد:«من احساس می کنم یک سری از واقعیت ها به مردم گفته نمی شود.آیا از نظر مالی توان ساختن استادیوم را نداریم؟اگر نداریم اعلام کنید.ورزشگاه آزادی سال 1947 با دستان ایرانی ها و سرمایه ایرانی ساخته شد.نه چینی ها بودند؛نه آمریکایی ها و نه هندی ها.چرا ما باید وابسته به چینی ها باشیم؟آیا نفت داده ایم که برای مان ورزشگاه بسازند؛خب چرا نمی آیند بسازند؟حرف من این است که راستش را به مردم بگویید.»

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899398

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • دیدار احمدیان با همتایان چینی و برزیلی خود در سن پترزبورگ
  • انتخابی جام جهانی ووشو| شهربانو منصوریان با شکست حریف چینی طلایی شد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان