Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه عصر یکشنبه هیئت وزیران گفت: امسال چهارده برابر دولت های قبل، زائر برای شرکت در مراسم اربعین حضور پیدا کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنانکه دولت به حذف روادید کمک نمود، تلاش خواهد کرد زمینه تسهیل بیشتر زیارت اربعین را در سال های آتی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور، گزارشی درخصوص عملکرد دستگاه های اجرایی در برگزاری مراسم اربعین به دولت ارائه داد.

به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی، همه دستگاه ها به طور هماهنگ و جهادی در این زمینه عمل کردند، مدیریت و هدایت بیش از سه و نیم میلیون نفر ایرانی و غیر ایرانی برای تشرف به کربلای معلی و راهپیمایی عظیم اربعین به یک کشور خارجی، پدیده بزرگی بود.

اصلاح مصوبه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

هیئت وزیران در ادامه، به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب نامه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی را اصلاح کرد.

بر اساس این تصمیم، سازمان برنامه و بودجه کشور بازپرداخت اصل و فرع مبلغ چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطایی به شرکت فوق به منظور تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی و تأمین کود مورد نیاز بخش کشاورزی را از محل اعتبارات مصوب مربوط تضمین می ‌نماید.

بهره گیری از مشارکت عمومی- خصوصی به منظور توسعه و تکمیل سامانه‌های مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

هم‌چنین، هیئت دولت به منظور توسعه و تکمیل سامانه‌های مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اصلاح آیین‌نامه اجرایی بندهایی از این قانون موافقت کرد.

براساس تصمیم دولت، هزینه سامانه‌های موضوع قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن از طریق درج ردیف اعتباری در قانون بودجه سالانه تأمین می‌شود و افزون بر این، دستگاه های اجرایی می‌توانند به منظور تسریع در توسعه و تکمیل سامانه‌های موضوع قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن، با استفاده از روش‌هایی  از جمله مشارکت عمومی – خصوصی و مزایده خدمات ارزش ­افزوده سامانه‌های مذکور، طبق قوانین و مقررات مربوطه اقدام نمایند.

افزون بر این، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‌تواند براساس قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدام نماید.

همچنین، ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به یکدیگر، از شمول این ماده خارج و بدون دریافت هزینه خواهد بود.

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح ‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی دولت وزیر کشور دستگاه های اجرایی کشاورزی برنامه و بودجه کود بخش کشاورزی قانون قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودجه مزایده قوانین و مقررات تجارت نمایندگان مجلس برنامه و بودجه حسن روحانی دستگاه های اجرایی ریاست جمهوری رییس جمهور مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمایندگان مجلس وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت