Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی عصر یکشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب که با هدف ارائه راهکارهای قانونی در جهت صیانت از آب شرب شهری و آب های سطحی برگزار شد، اظهار داشت: دشت ورامین در حال خشک شدن، کم آبی و فرو نشست زمین است و باید تمهیداتی در نظر گرفته و در حوزه مدیریت مصرف آب برنامه خاص داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پالایش  تولید و کشاورزی باید طوری باشد که به منابع آب لطمه وارد نشود و با چرخه کنترل  و نظارت صورت گیرد.

خطیبی افزود: باید منابع آب طوری مصرف شود آسیبی به منابع آب وارد نشده و موجب فرونشست زمین نشود.

فرماندار قرچک تصریح کرد: تأمین و ساماندهی آب شرب مورد نیاز برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی و صنعتی نیازمند برنامه ریزی صحیح در این خصوص جهت جلوگیری از پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی است.

وی با بیان اینکه آمارهای چاه های غیر مجاز و میزان برداشت آب از آنها در دشت ورامین باید مورد بررسی قرار بگیرد اظهار داشت: فرونشست زمین ناشی از برداشت آب بی رویه است و با برنامه ریزی درست در سطح شهرستان و ارائه طرح های مناسب باید به نحو درستی مدیریت کنیم.

کد خبر 4751680

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری قرچک قرچک اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز شهرکرد موکب سانحه تصادف رادیو اربعین مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار تهران خواستار کاهش هشت درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی شد

 علیرضا فخاری در نخستین جلسه حفاظت منابع آب و سازگاری با کم آبی استان تهران گفت: با جدی گرفتن تنش آبی و پیگیری رفع هدر رفت آب در تمام حوزه‌های مسکونی، کشاورزی و صنایع می‌توانیم از بحرانی شدن وضعیت آبی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص مسیر‌های هدر رفت آب، در جهت رفع این معضل، اظهار کرد: در حوزه آب پایتخت نباید از تنش به بحران برسیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید بدانیم که خط تعادل وضعیت آب در استان کجاست و تنش آبی پایتخت از کدام نقطه آغاز می‌شود، گفت: مسوولان حوزه آب استان تهران باید با برآورد صحیح، زمان رسیدن به بحران را هم مشخص کنند تا برنامه ریزی‌ها طبق این سنجش‌ها صورت گیرد.

فخاری با اشاره به احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه در حوزه سد‌ها و منابع آبی اضافه کرد: باید برای شرایط بحرانی آماده باشیم و از متولیان این حوزه می‌خواهم پیشنهادات را به شورای عالی برنامه ریزی استان ارائه دهند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی، آگاهی و همراه سازی مردم برای جلوگیری از هدر رفت آب ادامه داد: تاکید مستمر ما برای مصرف بهینه آب، انجام کار فرهنگی در میان مردم است، چرا که با این اصل و به واسطه همدلی مردم یک مدیریت مؤثر شکل می‌گیرد و برنامه ریزی‌ها درست انجام می‌شود.

استاندار تهران کوچک سازی مدیریت تأمین و مصرف آب را مهم دانست و یادآور شد: کمک و فعالیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران در این زمینه راهگشا خواهد بود.

فخاری عدد ۴۸ درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی را بالا دانست و تاکید کرد: کشت غرق آبی برای کشاورزی منسوخ شده و باید با یک آمایش جدید در حوزه کشاورزی و شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه، زمین‌هایی با پایه ابن نوعذکشت را شناسایی و در صورت امکان آنها را به آبیاری زیر سطحی و قطره‌ای تبدیل کنیم.

وی خواستار برنامه ریزی و هدف گذاری برای رساندن مصرف آب از ۴۸ درصد به ۴۰ درصد در حوزه کشاورزی استان تهران شد و ادامه داد: مسوولان می‌توانند با ارائه بسته‌های تشویقی، مصرف کنندگان و کشاورزان را برای بازگردانی آب به سبد مصرف ترغیب کنند.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب در حوزه فاضلاب و پساب، گفت: توسعه طرح فاضلاب و بازچرخانی آب در استان تهران با کمک بخش خصوصی یکی از راهکار‌های مناسبی است که سبب می‌شود، آب تولید شده از طریق بخش خصوصی ارزان‌تر به دولت فروخته شود.

فخاری با بیان اینکه پساب فاضلاب را باید به عنوان یک برنامه ببینیم، افزود: با استفاده از بخش خصوصی و با کمک ابزار‌ها و پهنه بندی‌های مختلف و متعادل سازی قیمت آب می‌توانیم جلوی هدر رفت آب را بگیریم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه پرمصرف‌ها باید هزینه بیشتری برای آب بپردازند، اظهار کرد: باید نرخ بندی‌ها در حوزه مصرف آب متفاوت باشد تا عدالت به درستی اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد
  • هوشمند سازی ۱۳ گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار
  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • استاندار تهران خواستار کاهش هشت درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی شد
  • تاکید استاندار تهران بر کاهش مصرف آب
  • جلوگیری از هدر رفت حدود 2 میلیون متر مکعب آب