Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@18:37:53 GMT

رونمایی از سه نسل جدید سانتریفیوژ

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۳۲۲۳

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اصغر زارعان در مراسم افتتاح چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در کرمان گفت: کشوری مسلمانیم و طبق فتوای رهبر معظم انقلاب به دنبال ساخت بمب اتمی نیستیم بلکه به دنبال پیشرفت در حوزه پزشکی و کشاورزی هستیم. کشوری هستیم که به اکتشاف، استخراج و غنی‌سازی سانتریفیوژ دست یافتیم و این غربی‌ها را نگران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تا امروز رهنمود‌های مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از اساتید و دانشگاه‌ها در این حوزه موجب اقتدار روزافزون ما در فعالیت‌های مختلف ازجمله هسته‌ای شده است و با ایستادگی و هوشمندی باید کار را جلو ببریم.

او از رونمایی سه نسل جدید از ماشین‌های سانتریفویژ (تک ماشین) در روز‌های آینده و راه‌اندازی مدار ثانویه رآکتور در حال بازطراحی اراک تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تا سال آینده تست‌های سرد و تا سال ۱۴۰۰ رآکتور اراک کاملا راه‌اندازی خواهد شد که اقدامی اقتدارآفرین و جهادی است.

او یادآور شد: نظام اسلامی در پی عملیاتی کردن چرخه سوخت از اکتشاف و استخراج و سوخت بومی است و در زمره ۱۰ کشور اول دنیا در این حوزه است و این اقدام منجر به عصبانیت غربی‌ها و حتی کشور‌هایی شده که با ما ارتباط دوستانه دارند.

او با اعلام این که در نیروگاه بوشهر روزانه به اندازه ۶ و نیم میلیون بشکه صرفه‌جویی انرژی در حوزه نفت داریم، گفت: هر چه در برق هسته‌ای پیش برویم می‌توانیم برق ماندگار و پایدار داشته باشیم.

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این که سالانه به ۲۷ تن اورانیوم غنی شده برای یک نیروگاه قدرت نیاز داریم، افزود: امسال از ۵۰ تن اورانیوم بومی استفاده خواهیم کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری صداوسیما، زارعان همچنین با اشاره به تولید بومی ماده اولیه کیک زرد گفت: این اقدام در قدرت چانه‌زنی ما در عرصه بین‌المللی خیلی اثرگذار است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی جام جهانی والیبال حسین فریدون سازمان انرژی اتمی نسل جدید سانتریفیوژ غنی سازی مدار ثانویه رآکتور اراک پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی، رئیس انرژی اتمی در ادامه افزود: راکتور تحقیقاتی تهران قبلا با سوخت ۹۰ درصد فعالیت می‌کرد اما سوخت آن را به ما ندادند؛ ما قصد تولید سوخت بالای ۵ درصد نداشتیم.

ما برای رسیدن به رادیوایزوتوپ‌ها نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم و دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است.

کد خبر 846488 برچسب‌ها هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه دارو پزشکی

دیگر خبرها

  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • گفتگویی چالشی و بی واسطه با رئیس سازمان انرژی اتمی
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران