Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت سیمکارت با شماره رند مبلغ 60 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در یکی از شبکه های اجتماعی پیامی دریافت کردم که من را برنده سیمکارت با شماره رند معرفی کرد و پس از تماس با شماره مربوطه فرد مورد نظر درخواست پرداخت مبلغ 200 هزار ریال از طریق لینک ارسالی جهت ارسال پستی سیمکارت کرد که پس از واریز مبلغ کل موجودی حساب که 60 میلیون ریال بوده است برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می‌شوند.

مرتضوی در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارند سیمکارت یا شارژ رایگان ارائه و یا شما را برنده جوایز مختلف معرفی می‌کند، بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین یاراحمدی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری فرد کلاهبرداری که در دو سال اخیر با جعل اسناد املاک اقدام به فروش تقریباً دو هزار و ۴۰۰ متر مربع از زمین‌های غیر به افراد مال باخته کرده بود، خبر داد و گفت: این کلاهبردار با تدابیر فرماندهی انتظامی غرب استان تهران و تلاش همکارانم در اداره مبارزه با مواد مخدر شناسایی شد.

وی گفت: در مجموع از تعداد ۱۸ نفر مالباخته مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد تومان وجه نقد دریافت شده بود، که توسط عوامل انتظامی شناسایی شدم و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس آگاهی شرق استان تهران در تشریح جزئیات این دستگیری گفت: متهم املاکی را مالک آنها نبود، با اسناد جعلی و به صورت وکالتی به غیر واگذار کرده بود.

یار احمدی افزود: زمانی که مالباختگان جهت تفکیک و دریافت سند و دریافت مجوز ساخت به شهرداری مراجعه کرده بودند، متوجه شدند، که کلاهبرداری صورت گرفته لذا با تشکیل پرونده و شکایت از متهم که به دلیل اقدام به فروش مال غیر نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد.

کد خبر 6084792

دیگر خبرها

  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • شناسایی و دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • نوجوان همدانی پس انداز خود را صرف آزادی یک زندانی کرد