Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@04:16:33 GMT

بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۳۹۲۹

یک محقق و پژوهشگر گفت: یکی از مقوی‌ترین مواد برای تقویت هوش و تمرکز آب سیب است که افراد می‌توانند از شربت آن هم استفاده کنند. ناطقان: حیدر عظمایی درباره بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی اظهار کرد: حافظه فعالیت‌های ذهنی و روانی مغز را انجام می‌دهد و به ما این امکان را می‌دهد تا حالات خود مانند دانش‌ها، تمایلات، خواسته‌ها، دریافت‌های حسی، قضاوت‌ها، اندیشه‌ها، دردها، لذت‌ها و احساسات را حفظ و آنها را به هنگام نیاز در ذهنمان بازیابی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: یکی از مفیدترین مواد برای تقویت حافظه، شربت و خود سیب است. این شربت حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B ،B1 B2 ،B3 ،B6 ،C ،E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، پکتین، روی و غیره است. این شربت تأثیر چشمگیری در سلامتی بدن دارد و تا حدی می‌تواند سلامت انسان را تضمین کند.

عظمایی گفت: از جمله خاصیت‌های شگفت‌انگیز آن می‌توان به جوانسازی پوست و مو اشاره کرد، این میوه به دلیل داشتن ویتامین‌های A و C و E و پکتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ استفاده از سیب می‌تواند بدن را تا حد زیادی در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصاً سرطان‌ها محافظت ‌کند و موجب کاهش چربی خون ‌شود. خوردن شربت سیب باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و عملکرد سیستم عصبی و حافظه را بهبود می‌بخشد و می‌تواند از بروز آلزایمر پیشگیری ‌کند. این شربت برای افرادی که از ناراحتی‌های تنفسی مثل آسم و مشکلات ریوی رنج می‌برند، بسیار مفید است و می‌تواند به افرادی که قند خون بالایی دارند، کمک کند.



وی با تاکید کرد: خوردن سیب موجب درمان چاقی می‌شود؛ همچنین می‌تواند سنگ صفرا را دفع کند و از مشکلات مشابه آن جلوگیری کند. خوردن شربت سیب برای افرادی که سندروم روده تحریک‌پذیر دارند هم بسیار مفید است.


عظمایی گفت: نوشیدن این شربت خوش‌طعم باعث سم‌زدایی از کبد و کلیه‌ها می‌شود و تأثیر چشمگیری در بهبود دید و قوای بینایی دارد؛ به طوری که استفاده از آن از بروز آب مروارید و بیماری تباهی لکه زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: فیبر موجود در سیب باعث بهبود عملکرد روده‌ها می‌شود و یبوست را برطرف می‌کند؛ استفاده از آن برای دندان‌ها بسیار مفید است و باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. شربت سیب می‌تواند یک نوشیدنی مناسب برای افراد در معرض پوکی استخوان و آرتروز باشد.

محقق و پژوهشگر بیان کرد: برای تهیه شربت سیب کافی است سیب‌هایی را که هسته‌های آن جدا شده است خوب میکس کنید. به ترکیب به دست آمده مقداری سکنجبین و در صورت دلخواه مقداری گلاب اضافه کنید تا آماده خوردن شود. توجه داشته باشید زمانی که گلاب اضافه شود، خاصیت نشاط‌‌آور و آرام‌بخشی هم پیدا می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: هوش و تمرکز ، طب سنتی ، بالا بردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هوش و تمرکز طب سنتی بالا بردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد

وزیر کشور لبنان تأکید کرد براساس اطلاعات اولیه به دست آمده، دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) عامل ترور «محمد سرور» صراف لبنانی است.

به گزارش مشرق، بسام مولوی گفت: چند سلاح کمری مجهز به صدا خفه کن و همچنین دستکش و مقداری مواد شیمیایی در صحنه حادثه کشف شده است و به نظر می رسد هدف از آن از بین بردن اثر انگشت و سایر سرنخ ها بوده است. همچنین هزاران دلار در اطراف جسد یافت شده است که به نظر می رسد هدف از آن، از بین بردن هرگونه گمانه زنی درباره انجام قتل با انگیزه سرقت بوده است.

وزیر کشور لبنان افزود: گمان دستگاههای امنیتی، بر آن است که عامل این ترور، موساد بوده است و روش انجام این جنایت، منجر به این نتیجه گیری شده است.

بسام مولوی خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و به محض پایان تحقیقات، نتایج آن اعلام و پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده می شود.

وزیر کشور لبنان همچنین گفت: فعالیت های محمد سرور در زمینه صرافی و نقل و انتقال پول و ارز، برای همگان مشخص بود.

محمد ابراهیم سرور (۵۷ ساله) صراف لبنانی چهارم آوریل (۱۶ فروردین) در ویلایی در منطقه بیت مری لبنان ترور شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کلوپ: حالا کاملاً روی بردن لیگ برتر تمرکز می‌کنیم
  • عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • درخواست لاپورتا از ژاوی: لیگ قهرمانان را فراموش کن و به فکر ال‌کلاسیکو باش!
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • تمرکز ۴ستاره پرسپولیس با پیشنهاد نجومی به هم ریخت | تور بزرگ قبل از پایان لیگ پهن شد
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید