Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت بنگلادش برای کاهش ازدحام در کمپ‌های مهاجرین، قرار است در ماه آینده یکصد هزار پناهجوی روهینگیایی را به جزیره دورافتاده "باسان نچار" جا به جا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، از آنجا که جمعیت کمپ‌های مهاجرین در شهر ساحلی کاکس بازار بنگلادش از آگوست سال ۲۰۰۷ تاکنون روز به روز در حال افزایش است، دولت داکا در نظر دارد تا از ماه آینده مسلمانان روهینگیایی را به جزیره باسان نچار که تمام فصول سال مستعد سیل و باراش های بسیار سنگین فصلی است، منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزیره باسان نچار در جنوب بنگلادش قرار دارد و از آخرین شهر ساحلی تا این جزیره به مدت یکساعت با قایق راه است.

«محبوب عالم تالوکدر» رئیس کمیسیون امداد در کمپ کاکس بازار به رویترز گفت: پناهجویان روهینگیایی به صورت مرحله به مرحله به جزیره منتقل خواهند شد.

وی افزود: مقامات ما فهرست پناهجویانی را که مایل به جابجایی به آنجا هستند را گردآوری می کنند.

به گفته تالوکدار تاکنون بیش از هفت هزار پناهجوی روهینگیایی با طرح انتقال آنان به جزیره دورافتاده موافقت کرده اند.

با این وجود برخی از گروه های حقوق بشری نسبت به این طرح ابراز نگرانی کرده اند زیرا این جزیره بسیار دورافتاده و مستعد سیل است.

به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت(مرداد) سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود ۴۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.

هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسلمان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه "کاکس بازار" بنگلادش حضور دارند. نزدیک به ۶۸۸ هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روهینگیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم

جزیره خان یکی از جزایر خلیج فارس است که در چهار کیلومتری بردخون از توابع شهرستان دیّر در استان بوشهر واقع شده است. در سراسر این جزیره نوعی شن یا خاک به رنگ تیره پخش شده که حاصل پودر شدن کانی آذرین و میکا است و به دلیل داشتن سیلیس همانند اکلیل دیده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • اعلام نتایج اولیه آزمون آموزگاری/ استخدام ۱۹۹۲ معلم در هرمزگان
  • فیلم/ اعتراضات در جزایر قناری
  • تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه
  • دمای هوای در جزایر هرمزگان افزایش می‌یابد
  • ضرورت ایجاد بانک سلولی برای درمان بیماران دیابتی
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم