Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@13:06:56 GMT

چاقی با13نوع سرطان مرتبط است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۴۰۵۶

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه ۹۰ درصد سرطان‌ها ناشی از اضافه وزن است گفت: چاقی با ۱۳ نوع سرطان مرتبط است. ناطقان:"محمدحسین مصدق" روز یکشنبه به مناسبت هفته جهانی غذا و دارو (۲۶_ ۲۰) در جمع خبرنگاران افزود: شیوع ۶۲ درصد سرطان رحم ، ۳۱ درصد مثانه و پنج درصد پستان ناشی اضافه وزن و چاقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ۶۴ درصد دانش آموزان استان چاق هستند اظهار داشت: علاوه بر سرطان‌ها ،سکته‌های قلبی و مغزی، فشارخون و دیابت با چاقی ارتباط مستقیم دارد.

مصدق در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سالانه ۳۶ میلیارد تومان صرف خرید  انسولین در استان می شود تصریح کرد: افراد با حفظ سلامتی ، تحرک و تغذیه می توانند مصرف انسولین را کاهش دهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد افزود: به ازای هر کیلوگرم کاهش وزن ،پنج درصد ابتلا به دیابت در فرد کاهش می یابد زیرا چاقی منشاء همه بیماری‌ها است.

وی به شهروندان توصیه کرد: سوء استفاده در زمینه پزشکی گسترده شده و افراد بسیاری بدون هیچ تخصص، تجربه و مدرک معتبر علمی به ویزیت بیماران پرداخته و نسخه می پیچند. منبع: ایرنا برچسب ها: چاقی ، سرطان ، ارتباط

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چاقی سرطان ارتباط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمود شهامت در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: روزانه ۳ نفر در استان به شکل میانگین به سرطان مبتلا می‌شود. وی ادامه داد: تغذیه، محوری‌ترین مسئله در بحث سرطان است. شهامت با تاکید بر نظارت بر تولید محصولات غذایی، گفت: مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چرا در بخش سلامت فقط دانشگاه علوم پزشکی محور است و باید دید نقش سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها به چه شکل است؟ شهامت تصریح کرد: نقش جهاد کشاورزی ما و بخش‌های متولی در سلامت غذایی چگونه است؟. شهامت خواستار تشکیل کارگروهی در محور سلامت شد و ادامه داد: کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع برطرف شود. شهامت با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات معوقات کارکنان بیمارستان‌ها، گفت: در بخش کارانه‌ها و معوقات بروزرسانی از مواردی است که هدفگذاری شد.

دیگر خبرها

  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی
  • درباره مزایا و معایب جراحی چاقی بیشتر بدانیم
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع و دمنوش‌های لاغری
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت