Web Analytics Made Easy - Statcounter

"مارین لوپن" رهبر جبهه ملی فرانسه که در انتخابات ۲۰۱۷ نتوانست "امانوئل مکرون" را شکست دهد و کلید کاخ الیزه را به دست آورد، روز یکشنبه گفت که ترکیه به خاطر عملیات نظامی در شمال شرق سوریه، باید از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اخراج شود.   به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، لوپن اخراج ترکیه از ناتو را واکنشی مناسب به اقدامات آنکارا دانست که به تعبیر وی قوانین این سازمان نظامی را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جبهه ملی فرانسه با انتقاد از اتحادیه اروپا نیز گفت، این اتحادیه کاری علیه اقدامات ترکیه در شمال شرق سوریه انجام نداده است.

ترکیه از سال ۱۹۵۲ عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

حملات ۱۷ مهرماه ترکیه به شمال شرق سوریه که دولت دمشق از آن به تجاوز آشکار به خاک سوریه تعبیر کرده است، تاکنون موجی از انتقاد کشور‌های عربی و اروپایی را درپی داشته است.

بدنبال حمله ترکیه به شمال شرق سوریه که آن را "چشمه صلح" نامگذاری کرد، بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، جمهوری چک، هلند، نروژ و فنلاند صادرات سلاح را به آنکارا متوقف کردند.

آمریکا و ترکیه سرانجام شامگاه پنجشنبه برای برقراری آتش‌بس در شمال شرق سوریه به توافق رسیدند.

براساس این توافق، دولت آنکارا موافقت کرد، از پنجشنبه شب، بمدت ۱۲۰ ساعت، حملات خود به شمال شرق سوریه را متوقف کند تا زمینه خروج نیرو‌های یگان‌های مدافع خلق "ی پ. گ" از ۳۲ کیلومتری مرز‌های ترکیه فراهم شود و پس از آن، دولت رجب طیب اردوغان آتش بس را اعلام می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی جام جهانی والیبال حسین فریدون مارین لوپن جبهه ملی فرانسه ترکیه ناتو پیمان آتلانتیک شمالی چشمه صلح امانوئل ماکرون پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق

به گزارش تابناک، منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش دادند پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که مورد استفاده نیروهای آمریکایی است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

از اوایل فوریه گروه‌های مسلح در عراق حملات خود را به پرسنل نظامی آمریکایی متوقف کرده بودند.

این حمله یک روز پس از حملات به ۲ پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه انجام شده است.

منابع اعلام کردند صدای انفجارهایی در مجاورت پایگاه آمریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است.

به گفته ۲ منبع عراقی به خبرگزاری رویترز، پنج موشک دست‌کم از شهرک ذمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز از شلیک موشک از شمال غرب موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه خراب الجیر سوریه خبر داد.

پیشتر انفجاری مهیب در پادگان کالسو در عراق که در اوایل روز شنبه رخ داد و در آن یکی از اعضای نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسید، رخ داد.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان