Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره صمت کاشان از تسهیل در ثبت سفارش واحدهای تولیدی فرش این شهرستان خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۳ میلیون دلار فرش ماشینی از کاشان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید برازنده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته کاشان 227 میلیون دلار صادرات داشته است اظهار داشت: از این میزان نزدیک به 123 میلیون دلار آن مربوط به صادرات فرش بوده است که نشان می‌دهد بیش از 50 درصد صادرات کاشان از فرش ماشینی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سال جاری حدود 128 میلیون دلار صادرات از کاشان صورت گرفته است، افزود: از این میزان صادرات 33 میلیون دلار آن مربوط به فرش است اما باید در نظر داشت که رونق فرش در نیمه دوم سال بیشتر است و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش صادرات فرش را داشته باشیم.

رئیس اداره صمت کاشان ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان و همایش توسعه صادرات پیش از برپایی نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در کاشان با مجوز مرکز سازمان توسعه تجارت برپا می‌شود و فرصت خوبی است که ظرفیت‌های منطقه کاشان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در همایش توسعه صادرات از دیدگاه‌های اساتید و تجارب صادرکنندگان بهره‌مندی صورت می‌پذیرد، گفت: در زمینه صادرات کارهای بسیار زیادی صورت گرفته که جای تقدیر دارد و امید است این همایش و نمایشگاه ملی فرش بتواند زمینه‌ساز رونق صادرات و افزایش آن در منطقه کاشان باشد.

برازنده از تسهیل در ثبت سفارش واحدهای تولیدی فرش برای تامین مواد اولیه و مد نظر قرار دادن مشوق‌های تولید در منطقه کاشان خبر داد و تصریح کرد: اداره صمت به عنوان نهادی خدمتگزار تمام تلاش خود را در برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به‌کار گرفته است و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت دلار فرش مد مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیاز‌های ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • فروش ۱۰ میلیاردی صنایع دستی کاشان در نوروز
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • منطقه ۳ کاشان، نخستین میزبان طرح دهه خدمات عمرانی شد
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • علت غیبت راهنمایان گردشگری در کاشان چیست؟