Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@09:11:40 GMT

صنعت نساجی و فولاد حامی دانشجویان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۴۲۱۲

صنعت نساجی و فولاد حامی دانشجویان می‌شوند

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره اجرای طرح پایش و پویش در این استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اولین واحد دانشگاهی در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی در راه اندازی رشته مهندسی نساجی است. بنابراین این استان به عنوان قطب صنعت نساجی و پوشاک از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و مسئولیت تدوین منظومۀ علمی صنعت نساجی و پوشاک به این واحد دانشگاهی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: صنعت نساجی در استان یزد از قدمت بالایی برخوردار است؛ یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های این واحد دانشگاهی نیز رشته نساجی است که در گرایش‌های مختلف و از مقطع کارشناسی تا دکتری در این رشته دانشجو دارد؛ به همین دلیل صنعت پوشاک و منسوجات به‌صورت خاص و صنعت نساجی به شکل عام، به‌عنوان یک برنامه علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی یزد در طرح «پایش» در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه از ورود دانشگاه آزاد اسلامی استان به طرح پویش خبر داد و گفت: در جلسه‌ای با انجمن نساجی یزد و کارخانه‌های نساجی استان به این نتیجه رسیدیم که این صنایع حامی دانشجویان شوند؛ دانشجویان مشکلات صنایع را حل کنند و در سوی مقابل آن‌ها نیز از دانشجویان حمایت مالی کنند.

او ادامه داد: البته درباره نحوه حمایت مالی هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم که این حمایت در قالب شهریه دانشجویان پرداخت شود یا در قالب پرداخت وام و غیره باشد.

طباطبایی با بیان اینکه برخی از صنایع حاضرند دانشجویان از همان شروع کار در صنعت حضور پیدا کنند خاطرنشان کرد: قرار است برخی از دانشجویان به عنوان کارآموز وارد صنایع و کارخانه‌ها شوند و کار یاد بگیرند. از سوی دیگر، صنایع هم قول‎هایی دادند مبنی بر اینکه از بین دانشجویانی که در صنایع حضور پیدا کرده و کار یاد می گیرند کسانی که مورد قبول نهایی قرار می‌گیرند در اولویت استخدام آن‌ها باشند. در راستای تحقق این امر، صنعت نساجی ، فولاد و صنایع غذایی از جمله، صنایعی هستند که در حال حاضر، اعلام آمادگی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه گفت: در فاز اول قرار است 20 نفر از دانشجویان به صنایع فرستاده شوند اما از ترم بعد این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خوشبختانه در مرکز استان یزد درصد پذیرش دانشجویان، بیشتر از 35 درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

341 / 188 پویش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد معصومه طباطبایی صنعت نساجی و فولاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پویش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد معصومه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل

رسانه‌ها از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه ییل آمریکا خبر دادند؛ امری که خبرگزاری آمریکایی آکسیوس آن را تازه‌ترین نشانه سرکوب دانشگاه‌ها علیه تظاهرکنندگان حامی فلسطین دانست.

بیش از ۲۵۰ دانشجوی این دانشگاه از روز جمعه قرار برگزاری تجمع در محوطه دانشگاه و برپایی چادر را گذاشته بودند و مسئولان دانشگاه هم اعلام کرده بودند که با این کار مخالفت خواهند کرد.

به گزارش آکسیوس، پلیس آمریکا از ساعات اولیه صبح امروز راه‌های منتهی به محوطه دانشگاه را مسدود کرد و از ورود دانشجویان به محل برگزاری تجمع جلوگیری کرد. به اعلام پلیس دانشگاه، ۴۵ تا ۴۵ دانشجو به دلیل عبور از موانع تعبیه‌شده و ورد به محوطه تجمع، بازداشت شدند.

حاضرات در این تظاهرات فریاد زدند که «خون اعراب بی‌ارزش نیست و ما صدای شهدا خواهیم بود.»

گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های مجازی نشان از آن دارد که با وجود مداخله پلیس و بازداشت چندین دانشجو، دانشجویان حامی فلسطین در بخش دیگری از محوطه دانشگاه چادر زده و تجمع اعتراضی خود را ادامه دادند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • بازداشت بانوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان
  • افزایش ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در صنعت نساجی و پوشاک