Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: انتخابات هیات فوتبال استان تهران و حواشی زیادی که پیرامون آن ایجاد شد درست مانند بسیاری اتفاقات دیگر، چند روزی خیلی از آمد و رفت ها، تصمیم گیری ها و حتی اخبار را متوجه خود کرد اما در نهایت پرونده آن بی آنکه سرانجام مشخص و مستندی داشته باشد، کنار گذاشته شد و تا به امروز هم هنوز تصمیم جدید و قانونی برای آن اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود انتخابات هیات فوتبال استان تهران ۱۴ شهریورماه و ۶ ماه پس از اتمام دوره ریاست حبیب الله شیرازی با حضور ۱۳ کاندیدا برگزار شود اما در فاصله چند ساعت مانده به این انتخابات، مهدی تاج به دلیل برخی ابهامات و انجام اقدامات غیرقانونی در رابطه با تعیین ترکیب اعضای مجمع، دستور به لغو برگزاری آن داد.

بدین ترتیب برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران که به خاطر تغییر ترکیب آن خارج از زمان قانونی با شائبه های زیادی مبنی بر مهندسی شدن مواجه شد، برای دومین بار به زمان دیگری موکول شد. زمانی که بعد از یک ماه و نیم هنوز مشخص نشده درحالیکه طی این مدت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از طریق مکاتبه با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خواستار و پیگیر آن بوده است.

رضا گل محمدی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه زمان جدید انتخابات هیات فوتبال این استان هنوز مشخص نشده است، در مورد پیگیری های انجام شده در این زمینه توضیح داد.

کش و قوس اداره کل ورزش استان تهران با فدراسیون فوتبال
وی با یادآوری مکاتبات صورت گرفته گفت: بلافاصله بعد از لغو قطعی انتخابات ۱۴ شهریورماه، در نامه ای به فدراسیون فوتبال خواستار تصمیم گیری هر چه سریعتر برای تعیین زمان جدید انتخابات با لحاظ شدن اقدامات قانونی در رابطه با آن شدیم اما تا به امروز همچنان در کش و قوس با این فدراسیون هستیم و به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.

چهار مرحله مکاتبه برای تعیین زمان جدید
رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: البته فقط به یک بار مکاتبه بسنده نکردیم، بعد از نامه اولی که برای فدراسیون فوتبال ارسال کردیم در سه مرحله، نامهِ «پیرو» هم ارسال کرده و موضوع تصمیم گیری برای تعیین زمان انتخابات را یادآور شدیم. ضمن اینکه رونوشت مکاتبات با فدراسیون فوتبال را در اختیار وزارت ورزش هم قرار دادیم تا این وزارتخانه هم در جریان موضوع باشد.

«این امکان وجود ندارد که به خاطر کوتاهی فدراسیون فوتبال و برای تعیین زمان انتخابات، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اقدام به تعیین زمان کند؟»، پاسخ وی به این پرسش و به دلیل آنچه در اساسنامه فدراسیون فوتبال قید شده است، منفی بود.

محدودیت های اساسنامه فوتبال
گل محمدی در این زمینه اینگونه توضیح داد: طبق اساسنامه فعلی هیات های ورزشی، زمان انتخابات با پیشنهاد اداره کل استان و تایید فدراسیون مشخص می شود اما در اساسنامه فدراسیون فوتبال، طرحِ پیشنهاد از اداره کل لحاظ نشده است، البته در اساسنامه جدید هیات های ورزشی که در دست ابلاغ است، به این اختلاف رسیدگی شده است اما تا زمانیکه این اساسنامه ابلاغ شود، ملاک اساسنامه فدراسیون فوتبال خواهد بود. همین مسئله دست ما را برای تعیین تکلیف بسته است.

نظر متفاوت فدراسیون فوتبال و اداره کل استان برای انتخابات
رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: مهدی تاج به عنوان رئیس مجمع هیات های استانی فوتبال مسئول تعیین زمان برگزاری انتخابات آنها است. در مورد هیات فوتبال استان تهران، این زمان باید به اداره کل استان اعلام شود. تاکید ما این است که مجامع انتخاباتی به گونه ای برگزار شود که همزمان با دوره مدیریت قبلی، برای  دوره جدید تصمیم گیری شود اما نظر فدراسیون فوتبال در این زمینه متفاوت از ما است.

تاج به زمان بیشتری نیاز دارد
وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال و رئیس آن می گوید هر زمان که توانستیم زمان انتخابات را تعیین می کنیم اما ظاهرا این توانستن، زمان بَر است که هنوز نتیجه ای حاصل نشده است. ظاهرا به زمان بیشتری نیاز است تا یک تاریخ مشخص شود.

لغو انتخابات غیرقانونی حتی برای سومین بار
«تا به امروز دو بار مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران لغو شده است. در صورتیکه زمان جدید مشخص شود اما به اقدامات غیرقانونی ترتیب اثر داده نشده باشد، واکنش اداره کل استان تهران چه خواهد بود؟»، گل محمدی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: بعید می دانم رئیس فدراسیون فوتبال در تعیین زمان جدید، اینگونه موارد را نادیده بگیرد. در هر صورت اداره کل ورزش استان تهران تحت هیچ شرایطی اجازه برگزاری مبهم و غیرقانونی انتخابات را نمی دهد حتی اگر منجر به لغو آن برای سومین بار شود.

برگزاری انتخابات تنها در صورت اعمال قانون
رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با یادآوری مسائلی که منجر به لغو انتخابات یک ماه  و نیم پیش هیات فوتبال این استان شد، گفت: طبق قانون باید در فاصله زمانی حداکثر ۱۵ و حداقل ۷ روز مانده به برگزاری انتخابات، ترکیب اعضای مجمع شخص و به صورت رسمی اعلام شود در حالیکه دو روز قبل از انتخابات تعیین شده شهریورماه، ترکیب اعضای مجمع با سه تغییر مواجه شد. به همین دلیل مانع از برگزاری آن شدیم. تاکید بر اجرای قانون همیشه و در هر شرایطی وجود دارد.

امید به اقدام هرچه زودتر مهدی تاج
رضا گل محمدی ابراز امیدواری کرد که فدراسیون فوتبال هرچه زودتر برای تعیین تکلیف انتخابات هیات استان تهران زمانی را مشخص و اقدامات لازم برای برگزاری قانونمند آن را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران و زمان آن در حالی با ابهام مواجه است که ریاست حبیب الله شیرازی در آن سوم اسفندماه سال گذشته به پایان رسید. وی از جمله کاندیداها برای انتخابات ملغی شده قبل بود. البته طبق قانون برای انتخابات جدید باید ثبت نام کاندیداها مجددا انجام شود.

کد خبر 4747576 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: هیات فوتبال استان تهران رضا گل محمدی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران وزارت ورزش و جوانان فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس جام جهانی والیبال تیم ملی والیبال ایران لیگ برتر فوتبال ایران والیبال تیم ملی فوتبال بحرین تیم ملی فوتبال کامبوج جام حذفی کشتی فرنگی مارک ویلموتس تیم فوتبال امید ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • افشاگری از اتفاقات تلخ در فوتبال تهران
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مدیرعامل فولاد شد!